De lastige uitwedstrijden van Triade!

By 2 december 2019 Nieuws

Na een geweldig thuisweekend stonden er afgelopen zaterdag weer uitwedstrijden op het programma. 10 ploegen namen het op tegen hun tegenstander. En als je dan na vorige week gewend bent dat er veel publiek langs de kant staat, dan is een handjevol ouders en chauffeurs met alle respect maar een stille bedoeling. Toch moet je er dan ook staan…. en dat was lastig deze speelronde.

Triade E1 ging op bezoek bij Oranje Wit. De thuisploeg begon de wedstrijd in Dordrecht goed en scoorde veel. Triade kon niet mee waardoor ze ver achter kwamen. Later in de wedstrijd ging het iets beter voor de E maar was Oranje wit toch echt te sterk met een 14-4 eindstand.

Ook duidelijk een maatje te groot was Kinderdijk D3. Zij namen het op tegen Triade D1, die het duidelijk lastig hadden. De wedstrijd ging dan ook verloren met 11-1 uitslag.

Triade C2 mocht het opnemen tegen PKC C5. Ondanks een korte voorbereiding gingen beide teams gelijk op. Mooie acties en afstandsschoten waren het toneel voor de 1e helft.  Hoe goed Triade de eerste helft speelde zo zwak speelde ze in de 2e helft. Hier maakte PKC duidelijk gebruik van en Triade geloofde er niet meer in en verloren met 9-3.

Ook Triade C1 speelde in Papendrecht tegen PKC C4. De vorige wedstrijd ontbrak het vooral aan felheid, maar daar waar was tijdens deze wedstrijd geen sprake van. De verdediging stond als een huis en uit mooie aanvallen werd goed gescoord. Dit zorgde ervoor dat Triade een voorsprong van 2-5 had bij rust. En net als bij de C2 kon de C1 deze goede 1e helft niet doorzetten en werd het nog even erg spannend. PKC kwam nog terug tot 5-6. Gelukkig maakte Triade toch nog de laatste goal en won de wedstrijd met 5-7.

Triade B1 speelde afgelopen zaterdag tegen Sporting Delta B3. Triade begon sterk en stond al snel 0-3 voor. Alleen deze snelle start duurde jammer genoeg niet de hele helft waardoor het in de rust 5-5 stond. Triade was gebrand om te winnen er ging er vol voor. Hierdoor kwamen ze op voorsprong en bouwden dit uit. Er werden goede lijnen gelopen en gescoord. Eindstand 10-6.

Triade A2 had een lastige uitwedstrijd tegen RWA A2 in Rhoon. Vooral omdat de eigen coaches waren verhinderd, stonden de junioren er alleen voor. Ondanks de frisse moed verliep de eerste helft moeizaam. Bij een 12-0 ruststand hingen de koppies erg naar beneden. Toch pepte ze zichzelf op en ging het de tweede helft een stuk beter. De nederlaag werd niet meer voorkomen, maar de schade wel enigszins beperkt. Eindstand: 18-4.

Triade A1 mocht naar Hardinxveld om de wedstrijd tegen HKC A2 te spelen. Het zou een lastige wedstrijd worden en dat bleek ook wel. Al snel kwamen ze op een 2-0 achterstand. De eerste helft wist Triade nog een beetje bij te blijven en de score liep aardig gelijk op. Bij rust stond er een 7-6 op het scorebord. Na de rust begonnen de A1 weer scherp en wisten ze nog een paar doelpunten te maken. Halverwege de tweede helft zwakte dit af en liet iedereen zijn koppie een beetje hangen. Dit nekte Triade en HKC liep uit. De scheids floot af bij een eindstand van 17-13.

Triade 5 ging op bezoek bij Scheldevogels. Triade kwam met 0-2 voor en ook daarna bleef het bij de les. Bij rust waren er 5 doelpunten gemaakt; 1x voor Scheldevogels en 4x voor Triade. Na rust bouwden ze, ondanks het rommelige spel, hun voorsprong verder uit. De lastige en vooral verre uitwedstrijd werd positief afgesloten met een 4-10 einduitslag.

Triade 2 mocht op bezoek bij IJsselvogels 4. Het zou een mooie partij worden waar 2 ploegen vol voor de winst gingen. Triade speelde de eerst helft sterk en vooral verdedigend er goed op. De gelijk opgaande strijd stopt bij een kleine achterstand van 9-8 bij rust. De tegenstanders hadden in de rust een goede strategie bedacht en zette Triade onder druk. Triade bleef rustig en er werd met veel energie gekorfbald. Maar helaas door een paar goed wissels van de tegenstander trok Triade net aan het verkeerde eind en verloren ze met opgeheven hoofd met 16-14.

Triade 1 dat uit mocht tegen Keep Fit ’70 1 in Roosendaal kon helaas geen tweede overwinning bijschrijven. Keep Fit dat vorige week wel had verloren had goed hun huiswerk gedaan en startte sterk. Echter had Triade, met Martijn de Bruijn voor de afwezige Jordy Markus, goed antwoord op het fysieke spel van de tegenpartij en kon goed meekomen op het hoge tempo. Tot 12-12 was het een spannende wedstrijd, maar toen kwamen de foutjes bij Triade waar Keep Fit goed op reageerde. Foute passing en teveel kansen waren er nodig om bij te blijven. Keep fit dat scorend wel goed op dreef was liep eind tweede helft ver uit en boekte zo hun eerste overwinning. Een geflatteerde uitslag van 23-16 was onnodig voor de groen witte. Volgende week mag Triade het opnemen tegen TOGO 1 wat weer een fysieke spannende wedstrijd wordt.