De laatste wedstrijden van 2015…!

By 20 december 2015 Nieuws

Wat gaat het allemaal toch weer snel. Zo wens je elkaar een gelukkig 2015 en even later staat 2016 alweer voor de deur. Afgelopen zaterdag was het voor 6 teams van Triade zaak om dit jaar met een positief gevoel af te sluiten. Natuurlijk staan er ook in 2016 weer genoeg wedstrijden te wachten, maar met winst de feestdagen ingaan is erg plezierig. Welke ploegen dat gelukt is, lees je in het verslag.

We beginnen als gewoonlijk bij het jongste team en dan komen we uit bij Triade E2. Zij speelden na lange tijd weer eens een wedstrijd en dat ging ze helemaal niet zo slecht af. Met aanwinsten als Noa en Soraya in het team werd er gespeeld tegen DVS ’69. Triade E2 heeft het super gedaan, maar helaas toch met 2-1 verloren.

Daarna gaan we door naar Waddinxveen waar Triade D1 de topper speelden tegen Korbis D2. Zeker tot aan de rust was er geen vuiltje aan de lucht met de 4-3 voorsprong die op het scorebord stond. Daarna werd het missen van de kansen en het niet houden aan de afspraken fataal voor de D-jeugd van Triade en zagen ze Korbis er toch met de winst vandoor gaan. (8-4) Maar niet getreurd, in 2016 ligt de strijdt om het goud nog helemaal open!

Triade C1 had op papier een lastige wedstrijd op het schema tegen de nr. 2 Deetos in Dordrecht. Maar niets is wat het lijkt in deze competitie, want door gedisciplineerd te spelen wist het C-team de punten mee naar huis te nemen. De 3-6 overwinning zegt nog niet dat er niet meer getraind hoeft te worden, want de passing kan zeker nog beter. Toch was deze overwinning een mooi verjaardagscadeau voor de jarige coach.

De A1 heeft met 2-9 gewonnen van de hoog geplaatste Nexus A1. Op het veld hadden ze nog met 12-9 van ze verloren, dus er viel in Schiedam wel wat recht te zetten. Door de laatste nederlagen was plezier hebben zaterdag het belangrijkste voor het A-team en dat hebben ze laten zien. Verdedigend stond het als een huis en aanvallend lieten ze ook veel mooie dingen zien. Hopelijk is dit de keerzijde geweest en zal er in 2016 nog meer plezier gemaakt worden….. op naar nog meer overwinningen!

Triade 2 speelde op een junioren tijd in Rotterdam tegen OZC. Bovenaan staan is leuk, maar er komt dus wel meer druk op de schouders van de spelers. Hier ging Triade 2 de eerste 15 minuten perfect mee om. Er werd net zoveel doelpunten gemaakt als de gehele wedstrijd van vorige week. Helaas ging het daarna door gemakzucht en het gaan hangen van tegenstanders minder en kon OZC terugkomen. Hierdoor moest er de hele wedstrijd geknokt worden en wist Triade 2 in de laatste 20 minuten hoe ze de tegenstanders moesten bestrijden. Erg leerzaam en mooi om te zien dat de aanpassingen resultaat hadden en de 10-13 overwinning opnieuw 2 punten opleverden! Triade 2 sluit 2015 dus positief af met de volle mep in het zaalseizoen.

Triade 1 mocht zaterdag aanvangen tegen de koploper DVS ’69. Een belangrijke wedstrijd voor beide ploegen, DVS wilde met het maximaal aantal punten het jaar 2016 in gaan, en Triade had het doel op gelijke hoogte te komen met DVS. De ploeg uit Hendrik Ido Ambacht begon erg sterk en kwam al snel op een 6-1 voorsprong. Triade knokte, maar DVS was duidelijk net iets beter vandaag. Zeker nadat een dame van Triade met een lichte blessure in de eerste helft al uitviel, was Triade haar basisspel en basisvertrouwen kwijt en kon DVS die met name goed spelende dames had uitlopen naar een eindstand van 22-13. Triade behoudt nog steeds haar 2e plaats, alleen moet deze nu wel delen met Ventura Sport.

Triade 1 kan terug kijken op het mooi korfballend jaar van 2015. Een jaar waar Triade zich in maart op 1 punt verschil als 3e mocht eindigen in de zaalcompetitie. Op het veld werden ze 2e en de daarbij horende promotiewedstrijd mocht spelen tegen Gemini die na verlengen uiteindelijk met strafworpen gewonnen werd! Een mooier afscheid van hoofdtrainster Yvonne Dols was niet mogelijk. Na de zomer werd aangevangen in de 2e klasse, o.l.v de nieuwe trainer Marcel le Pair. Het team speelde met trots, maar oh wat was het toch zwaar. Maar die ervaring nam onze hoofdmacht mee de zaal in en staat nu op een mooie gedeelde 2e plaats! Triade 1 wil iedereen bedanken die ook maar een klein steentje heeft bijgedragen aan zo’n succesvol 2015 voor het team en voor de korfbalvereniging Triade in het algemeen. Het was een mooi jaar, en wij willen er met jullie allemaal weer voor gaan om ook in 2016 er weer een fantastisch korfbaljaar van te gaan maken. En waar uiteraard het plezier altijd voorop staat! Fijne feestdagen gewenst namens Triade 1…… en de redactie sluit zich daar graag bij aan!