De laatste loodjes in de zaal!

By 13 maart 2017 Nieuws

Het is te merken dat er voor veel ploegen niets meer op het spel staat. Afgelopen zaterdag werd er aardig wat verloren. Met het heerlijke lenteweer zijn we misschien ook al wel met ons hoofd bij het voorjaarsseizoen. Toch worden nog een aantal kaarten geschut en is concentratie nog nodig om dit zaalseizoen positief af te sluiten.

2 ploegen namen het zaterdag op tegen KCR. Triade F won in een goede wedstrijd met 1-7. Met uiteindelijk een 3e plaats mogen zij positief terugkijken op dit zaalseizoen. Triade C had het lastiger tegen de titelkandidaat in hun poule. Het grote verschil was dat Triade de vele kansen niet kon afmaken en KCR wel. Uitslag: 10-5.

Triade D2 speelde hun wedstrijd tegen Merwede. Deze wedstrijd werd verloren met 7-2. De tegenstanders waren een maatje te groot en als dan de eigen kansen er niet in gaan, verlies je de wedstrijd.

Triade A mocht nog een flink stuk rijden voor hun wedstrijd tegen Good Luck. De wedstrijd werd goed begonnen, maar daarna verslapte de concentratie en werd er ruim verloren: 16-6.

Triade 5 nam het uit op tegen Albatros. De vorige keer was het verschil groot (9 doelpunten) dus eigenlijk vreesden ze voor een herhaling. Echter…ze hebben super gespeeld, één van hun beste wedstrijden.Tot de rust ging het gelijk op met een lichte voorsprong voor de thuisploeg (5-4). Tips in de rust: concentratie vasthouden, blijven verdedigen en goede aanvallen opzetten. Dat lukte en het bleef spannend tot het eind (11-11). Toch trok Albatros aan het langste eind en stonden ze alsnog met lege handen. Wel een goed gevoel en dat is weer belangrijk voor de laatste wedstrijd.

Triade 3 nam het in Papendrecht op tegen PKC. Het werd een gevecht om plaats 3 in de poule. Waar thuis nog werd verloren van deze ploeg, werden nu de punten wel gepakt. Een sterk collectief streed tot de laatste minuut en kon PKC op een punt (11-12) van zich afhouden.

Triade 2 ging op bezoek bij Kinderdijk. Het verschil werd erg groot door het niet benutten van de kansen bij Triade 2. In de loop van de wedstrijd nam het geloof in een goede afloop ook af en werd er met duidelijke cijfers verloren. (17-5).

Triade 1 speelde haar laatste zaalwedstrijd tegen NIO in Rotterdam. Een wedstrijd waar voor beide ploegen niets meer op het spel stond. NIO begon fel en kwamen daarbij op voorsprong. Triade haakte aan en kon met fases nog wel tot een 2 punten verschil (achterstand) komen, maar kon niet voorkomen dat NIO er met de overwinning vandoor ging. (23-16)