De kop is eraf…..

By 2 september 2012 Nieuws

Na een lange en intensieve voorbereiding is afgelopen zaterdag de eerste competitieronde weer van start gegaan. Voor de jeugd van Triade eentje die zeer positief genoemd mag worden. De senioren hadden wat meer moeite, alhoewel dat niet nodig was geweest. De trainers hebben genoeg materiaal gezien om de komende week weer hard te gaan trainen.  Hoe dan ook, de kop is eraf!

Een uitgebreide voorbereiding ging aan dit alles vooraf. Vooral de selectie, onder leiding van de nieuwe trainer/coach Yvonne Zaal, hebben alweer heel wat uurtjes korfbal in de benen. Na een aantal trainingen, een trainingskamp, 2 toernooien en 2 oefenwedstrijden stond in Sleeuwijk de eerste tegenstander voor de hoofdmacht te wachten. Wedstrijden tegen SKV staan gegarandeerd voor strijd en vechtlust. In de oefencampagne was hier nauwelijks wat van te zien, maar afgelopen zaterdag stonden de groen-witten op scherp.
William, Brendan, Kirsten en Bianca in het 1e aanvalsvak, waar Menno, Gertjan, Diana en Agnetha de verdediging op zich namen. Een gelijkopgaande strijd was er in de eerste gedeelte van de wedstrijd te zien. Verdedigend moest Triade door middel van communicatie de dames van SKV zien af te stoppen. Na mate de wedstrijd vorderde ging dat steeds beter. Vlak voor de rust zette Triade het veldoverwicht ook om in een lichte voorsprong.

Zoals afgesproken, zou er na de thee gelijk op het scherpst van de snede gespeeld worden. Op deze manier liep Triade voorzichtig weg bij SKV. Mooie aanvallen werden beloond met doelpunten, alleen vergat Triade definitief de genadeklap uit te delen. De ploeg uit Sleeuwijk bleef aanpikken en kwamen uiteindelijk met behulp van hun 9e man (scheidsrechter) met een strafworp weer op gelijke hoogte: 12-12!
In de laatste halve minuut van de wedstrijd kwam Triade nog goed weg met een gemiste doorloopbal. Toch voelt deze remise als een punt verloren, want met meer scherpte in de afronding had hier veel meer ingezeten.
Dit alles biedt in ieder geval wel meer perspectief voor de toekomst. Dit kan alleen maar doorgroeien tot een ploeg die steeds meer op elkaar raakt ingespeeld.

Triade 2 heeft het in Zwijndrecht vooral zichzelf erg lastig gemaakt. Geen vuiltje aan de lucht na een helft korfballen. Zo was er een voorsprong opgebouwd van 2-5. Helaas wist het 2e team van Triade daarna maar 1x te scoren en zag uiteindelijk Albatros voorbij komen. Uiteindslag terleurstellend; 9-6

Kampioen van het voorjaarseizoen, Triade 3, sloot hun eerste wedstrijd van het seizoen af met een nederlaag. Ondanks de 9 gemaakte doelpunten, was dat niet voldoende voor een positief resultaat. Verdedigend zal er beter gewerkt/gecommuniceerd moeten worden, om te voorkomen dat er 14 tegendoelpunten vallen. Het seizoen is nog jong, dus hoofdjes omhoog en de volgende wedstrijd gewoon winnen.

De junioren van Triade mochten gelijk in hun eerste wedstrijd zonder coach aan de slag. Deze hadden hun eigen wedstrijdverplichtingen, maar jongens en meiden van de A hebben hun plicht gedaan. In en tegen Kinderdijk werd er zonder goed te spelen, gemakkelijk gewonnen: 3-8. De A-junioren doen de laatste seizoenen goed mee bovenin de competitie en worden steeds volwassener in hun spel. Zolang ze voor elkaar blijven werken en zich blijven inzetten voor de sfeer in het team, kan dit seizoen iets moois gaan worden.

Met hun nieuwe trainers Brendan en Kirsten hebben de B-aspriranten afgelopen zaterdag thuis laten zien dat ze niet voor niets kampioen zijn geworden vorig seizoen. Heel overtuigend werd er gewonnen van PKC B met 13-1. Een goed begin, maar vermoedelijk zal de tegenstand niet elke wedstrijd zo zijn.

Ook Triade C en Triade D beleefde een relatief makkelijk ochtendje. “Gewoon niks doorlaten en zelf een paar scoren”, moeten ze gedacht hebben. Nou dat werd ook gedaan. De C-tjes wisten er zelf 5 te scoren. Vooral leuk voor de trainers om te zien dat hetgeen op de trainingen geoefend is, ook al in de wedstrijden terug te zien was. De D’tjes wisten onder leiding van Gwenny en Eric zelfs 11x te scoren.
Leuk om trouwens te zien dat kinderen die het korfbalspelletje voor het eerst doen, het erg goed doen! Ga zo door.

Triade E onder aanvoering van Wim en Kristy hebben de 1e punt van het seizoen binnengehaald. Zowel Triade als Merwede wisten niet te scoren in de wedstrijd. Het gelijke spel is een hele prestatie voor onze jongste jeugd! Nu op naar een overwinning. Succes!