De juiste vorm te pakken?

By 9 maart 2020 Nieuws

Zaterdag 7 maart stond weer in het teken van een Triade thuis-dag. Er zijn nog een aantal cruciale wedstrijden te gaan, zeker voor Triade 1. Zij vechten voor lijfsbehoud en moeten elke week een finale spelen. Hieronder lees je of zij, maar ook alle andere teams van Triade, de juiste vorm te pakken hebben?

De E2 mocht het opnemen tegen de nummer 1, Albatros E3. Triade wist dat het moeilijk zou worden omdat Albatros met grote uitslagen won. Het doel was om dit zo laag mogelijk te houden. Na goed te verdedigen stond het na tien minuten zelfs nog 1-1. Dit was al een hele prestatie. Zoals verwacht scoorde Albatros nog wel meer, maar niet zoveel als normaal. Spelers en coaches kunnen dus trots terugkijken op deze 3-7 nederlaag.
Bij de E1 was de uitslag een stuk hoger en ook niet in het voordeel van Triade. HKC wist maar liefst 23 keer te scoren, terwijl aanvallen Triade het ook niet slecht deed. Maar met de 10 doelpunten die zij wisten maken kon het leed niet verder verzacht worden.

Triade D1 speelde thuis tegen ACKC. De laatste wedstrijd waren allemaal verloren, maar deze wedstrijd moest anders gaan lopen. En dat gebeurde ook! Aanvallend lieten de kids een leuk spel zien wat resulteerde in een aantal mooie doelpunten. ACKC kon Triade niet bijhouden, mede door de hoeveelheid druk die Triade in de verdediging gaf. De scheids floot af bij een ruststand van 9-3, een prachtig resultaat!

Triade C2 beleefde een spannende wedstrijd tegen ADO C2. Helaas werd de wedstrijd afgefloten met een 4-6 overwinning voor de bezoekende partij.

Triade C1 moest het opnemen tegen de C3 van PKC. Het zou een lastige wedstrijd worden tegen de ploeg die nog ongeslagen was. De spelers werden op scherp gezet en de opdracht was om geduldig te zoeken naar de juiste kansen. Dit werd gedaan maar het leidde niet tot veel doelpunten. Een verrassende 2-0 voorsprong was de stand bij rust. Na de rust was het dan ook zaak om niet te verslappen, maar PKC kwam sterker de rust uit. Ze wisten terug te komen tot 3-2, maar Triade scoorde en bracht het verschil weer op 2 punten. Helaas wist de C1 deze voorsprong niet vast te houden en wist PKC vlak voor tijd nog 2x de korf te vinden. Gelukkig niet verloren, maar de kansen waren er zeker om deze wedstrijd te winnen. Eindstand 4-4.

De B1 van Triade wist nipt te winnen van Keep Fit ’70. Met 12 doelpunten tegen 11 stonden ze aan de goede kant van de score.

Ook tijdens de thuisdag speelde Triade A2 tegen Conventus A2. Triade had voor de vakantie flink verloren tegen deze ploeg, dus alertheid was geboden. In de eerste helft gingen ze er vol in en dat ging goed want in de rust stond het 2-3. De tweede helft was in het begin weer even opstarten, maar na een verloop van tijd speelde Triade weer goed. Eindstand 7-13

Triade A1 trad ook aan tegen Conventus alleen dan de A1. Het was lastige wedstrijd waar beide ploegen aan elkaar gewaagd waren. De 1ste helft verliep goed, maar ging de ballen gingen er niet heel makkelijk in. Maar er gingen er net genoeg in om de rust in te gaan met een 6-4 voorsprong. De tweede helft ging goed alleen was het scoren voor beide teams nog steeds een beetje lastig. De laatste minuten waren heel spannend, maar Triade wist zich te redden en de wedstrijd met 12-11 te winnen.

De enige ploeg van Triade die er op uit mocht was Triade 5. Zij speelde tegen Korbatjo in Oud-Beijerland. Dit was een leuk en spannend potje waar het halverwege 5-6 stond. Daarna kwam Korbatjo terug en pakte de voorsprong over met 8-6. Gelukkig wist Triade zich te herpakken en gaf dat niet meer uit handen. Eindstand 9-11

Triade 3 mocht na 3 weken ook weer eens een balletje gooien. Direct een belangrijke wedstrijd, want tegen koploper PKC die 2 verliespunten minder had, moest er gewonnen worden om nog kans te maken op de hoofdprijs. Na 1-0 voorsprong nam PKC de wedstrijd over. Door fel verdediging van de thuisploeg liep PKC niet erg uit en kon het na rust nog alle kanten op. Het 3e ging na de pauze wel afronden en nam het initiatief over. Zo werd de overwinning veilig gesteld en komt Triade op gelijke hoogte in verliespunten, maar met een beter onderling resultaat.

Triade 2 mocht het op nemen tegen Korbis waar Triade vorige keer zonder winnen een goed gevoel aan had over gehouden. Beide teams gingen vol voor de winst. De wedstrijd ging gelijk op, maar bij rust was er toch de voorsprong voor Triade die meer kansen creëerde en scoorde. Na de pauze was Korbis de sterkste partij en nam de voorsprong over. Na deze kleine dip kwam Triade weer en werd de wedstrijd met 15-15 afgefloten.

Na twee weken rust zette Triade 1 haar strijd op handhaving voort. Met een touringbus kwam Seolto 1 uit het verre Vlissingen op bezoek. Daar waar de uitwedstrijd voor Triade nog met grote cijfers werd verloren (30-20), werd nu ook in het begin van de eerste helft pijnlijk duidelijk dat Seolto zich niet zomaar liet verslaan. Sterker nog de bezoekers schoten met scherp en zorgde al gauw voor een gat van 7 doelpunten. Maar daar waar Triade juist rustig bleef en mee ging scoren raakte Seolto de weg kwijt. Een spannende fase brak er aan en de teams scoorde om en om waardoor er met nog 1 minuut op de klok een 20-20 op het scorebord stond. Een goed uitgespeeld aanval bracht Triade dan eindelijk aan de leiding, maar helaas niet de overwinning. Snel daarna bracht Seolto de stand weer gelijk waarna de scheidsrechter affloot met een 21-21 eindstand. Een gewonnen punt voor Triade 1 die hiermee weer een goede stap zetten richting handhaving!