De jeugd heeft de ….

By 24 februari 2014 Nieuws

Tussen het kijken naar de Olympische Spelen door, werden er vier wedstrijden gespeeld. Waar de Nederlanders zeer sterk zijn op de schaats, pakken o.a. ook de twee jongste teams van Triade “gewoon even de punten”. Maar ook Triade 4 liet zich van de goede kant zien.

Er werd vooraf al uit gekeken naar deze partij, want er konden wel eens punten worden gepakt. In Almkerk, sportzaal ’t Verlaat, ging Triade F op jacht. En dat werd zeker een jacht. ACKC F kon aanvallen en verdedigen wat ze wilde, maar dit keer waren het de jongste sporters van KV Triade die het voor het zeggen hadden. Daar kwamen dan ook de doelpunten. Eenmaal, tweemaal, ook voor de derde keer en zelfs voor de vier maal ging de bal door de korf. Met opnieuw 0 tegen 4 werd er een zeer goede partij afgeleverd door Triade F.
Als je kampioen bent en je mag dan nog een wedstrijd spelen, dan word er al snel gedacht: “Ah, dat doen we even”. Maar daar kwam Triade E snel van terug. ACKC E, in sporthal De Jager, had eigenlijk geen zin om opnieuw verslagen te worden. Bij rust stond het 0 tegen 4 voor Triade E. Voor elke bal moest gevochten worden. Het was daarom zeer belangrijk om in bal bezit te blijven. Toch wist in de tweede helft ACKC E een keer te scoren. Dat hadden er veel meer kunnen zijn, maar het geluk was niet aan hun kant. Triade E maakte de wedstrijd af bij een eindstand van 1 tegen 8.
Wat voor een tactiek kan je verzinnen als je tegen een koploper mag spelen? Ook spelend in sporthal De Jager in Giessen kwam Triade D in actie. Zij sluiten het zaalseizoen bijna af, waar zij veel van geleerd hebben. Helaas wisten zij nog maar 1 wedstrijd te winnen. Tegen ACKC D was er niet veel tegen in te brengen. Eindstand: 14 – 3.
De vierde overwinning was een feit. Met nog twee partijen te gaan kunnen zij gaan voor de vierde plaats in de poule. We hebben het over het vierde, zij wisten met een prima match Olympia van zich af te houden. De ploeg uit Spijkenisse had de kansen om dichterbij te komen, maar daar stak Triade 4 een stokje voor. Eindstand: 6 – 10.