De jeugd heeft de toekomst – Triade E KAMPIOEN!

By 4 juni 2018 Nieuws

Al eerder hebben we het u gemeld; de jeugd van Triade maakt er een mooi seizoen van. Nadat Triade D1 vorige week al kampioen is geworden, mogen we na deze ronde ook Triade E KAMPIOEN noemen. En of dat nog niet genoeg is maken Triade D2 en Triade C1 komende dinsdag (thuis om 18.00 en 19.00 uur) nog reële kans op het kampioenschap in hun poule. Komt u ze aanmoedigen?
Benieuwd hoe het afgelopen zaterdag op de velden er aan toe ging….. lees dan snel verder!

Triade F speelde hun laatste wedstrijd tegen GKV F. Vorige keer een mooie overwinning, dus de kids hadden er zin in. En dat was te zien; er werden al snel veel doelpunten gescoord. Triade F sluit dan ook het seizoen af met een dikke 23-2 overwinning en daarmee eindigen ze op de 2e plek in de competitie. Een knappe prestatie van onze talenten uit de F.

Triade E mocht hun kampioenswedstrijd spelen op vreemde bodem. Uit bij PKC, het team waar in deze competitie als enige van was verloren. Voor de wedstrijd toch wat zenuwen maar tijdens het spelen hadden ze dat onder controle. In de 1e 20 minuten liep het gelijk op, beide teams hadden goede kansen en er werd lekker gescoord. Na de rust ging Triade er met de voorsprong vandoor en maakte ze er 4-7 van. Bij het laatste fluitsignaal moest het even landen, maar ja hoor Triade E is KAMPIOEN!

Triade D1, vorige week hun kampioenschap veilig gesteld, nam het in hun laatste wedstrijd op tegen Kinderdijk. Duidelijk was dat de buit al binnen was, maar toch wilde ze deze wedstrijd winnen om ongeslagen kampioen te worden. Dit gebeurde niet overtuigend, maar winnen is winnen en zo werd dit seizoen meer dan prima afgesloten. Eindstand: 5-3.

Triade C2 nam het op tegen de kampioen van dit voorjaar ACKC. Als nummer 2 in de competitie heeft Triade het hun tegenstanders erg lastig gemaakt. Alleen niet voldoende om de ploeg uit Almkerk te laten wankelen. Er werd met 5-3 verloren. Ondanks dat hebben ze er een leuk seizoen van gemaakt, een hoop geleerd en natuurlijk veel plezier gehad!

Triade C1 ging op bezoek bij Korbatjo. De C1 moest winnen om a.s .dinsdag kampioen te worden. Op het grasveld in Oud-Beijerland kwam Triade 1-0 achter en ze mochten van geluk spreken dat de schade niet nog groter werd. Korbatjo miste maar liefst 3 strafworpen. Triade kwam beter in haar spel en stapelde kans op kans. De afronding liet wat te wensen over, maar toch een voorsprong bij de rust. In de rust werd nogmaals benadrukt dat een overwinning het enige was wat telde. Dit werd goed in de oren geknoopt en de 2e helft kwam de overwinning niet meer in gevaar.

De B van Triade speelde thuis tegen OZC. Deze ploeg zou bij winst kampioen zijn. Triade wilde hier graag een stokje voor steken. Maar de doelpunten vielen moeizaam, waardoor OZC bij rust 2-6 voor stond. Na de rust ging het beter draaien bij Triade. Uiteindelijk niet meer voldoende om echt gevaar te stichten. Het werd het 8-11 en de terechte kampioen OZC kon een feestje vieren.

Triade A ging in Capelle aan de IJssel op bezoek bij KCC. De A was het aan hun stand verplicht om de wedstrijd te winnen, maar moest uiteindelijk genoegen nemen met een gelijkspel. Eindstand: 11-11

Triade 4 ging op bezoek bij KCR. Even was er een stiekeme hoop dat de laatste plaats in de competitie overgedragen zou worden. Helaas was dit een illusie. De ploeg uit Ridderkerk werd onder de 20 doelpunten gehouden en zelf zaten ze boven de 10. Verder was het verschil duidelijk en gaan ze het na de zomer gewoon weer proberen.

Triade 3 speelde de laatste wedstrijd tegen Oranje-wit. Met een compleet team, wat vrij uniek is, gingen ze van start. De eerste helft ging gelijk op. Oranje-wit begon met de doelpuntjes maken, Triade haakte netjes aan tot een 6-6 ruststand. In de 2e helft werd er in Nieuwpoort een schepje boven op gedaan en het verschil werd gemaakt. Door deze 12-9 overwinning werd de groen getinte rode lantaarn overgedragen aan oranje-wit. Prima afsluiting dus van dit seizoen.

Voor Triade 2 was dat helaas anders. Het ervaren KCR kwam op bezoek. Aangezien Triade 2 dit seizoen niet al te beste uitslagen heeft neergezet, kon het wel een paar puntjes gebruiken. Scherp werd er begonnen aan de wedstrijd. Als snel werd er aan beide kanten gescoord en beloofde het een spannende wedstrijd te worden. Het ging gelijk op met een licht voordeel voor de Ridderkerkers vlak voor rust. Deze achterstand werd door Triade niet meer rechtgezet in deel II en liep KCR verder uit. Snel vergeten dit seizoen en na de zomer weer met frisse zin gaan korfballen.

Triade 1 (nummer 3 op de ranglijst) speelde thuis haar laatste wedstrijd van het seizoen tegen de nummer 2, sporting Badhoevedorp. Waar uit net werd verloren was het tijd voor revanche. Triade begon op achterstand maar knokte hard om dat recht te zetten. De wedstrijd ging gelijk op, maar Triade wist net voor rust een voorsprong van 2 punten te pakken. Met steun van het publiek ging Triade in de 2e helft verder en kwam tot mooie aanvallen. Het maakte niet uit wie er schoot, want iedereen was in zijn/haar specialiteiten scherp. Dit resulteerde in leuke aanvallen die op fraaie wijze werden afgemaakt. Sporting Badhoevedorp maakte geen enkele kans meer en gaf toe aan hun verlies. Met deze overtuigende 24-13 overwinning sluit Triade deze competitie op de 3e plaats af.