De jeugd heeft de toekomst!?

By 14 oktober 2013 Nieuws

De jeugd heeft de toekomst! Daar lijkt het wel op na afloop van deze competitieronde. Niet dat het slecht gaat met de senioren, maar afgelopen zaterdag gingen de winstpartijen naar de jeugd en stonden alle seniorenteams met lege handen. Kijkend naar de standen en dan vooral naar de scores, valt op dat er door de jeugd van k.v. Triade veel gescoord is. Triade E  is al klaar met hun partijen en daarmee ook de eerste kampioen van dit veldseizoen bekend! De huldiging voor de E is a.s. woensdag om 18.50u op het veld, komt allen!

Als je wilt winnen, wat is er dan belangrijk? Het scoren én dat is zeker tijdens de jeugdwedstrijden goed gelukt. In de vier wedstrijden zijn maar liefst 29 doelpunten gescoord. En dus ook de F wist de bal door de korf te krijgen. Het lukte hen om een ruime voorsprong te nemen op tegenstander ACKC F, zij kwamen niet tot score. Daarmee is een tweede overwinning een feit. Eindstand: 0 voor ACKC F en 3 voor Triade F.
Winnen is voor de E, bijna een vanzelfsprekendheid geworden. In Hardinxveld-Giessendam, werd Vriendenschaar E opnieuw makkelijk verslagen. De meegereisde supporters konden blijven klappen voor de 12 keer dat de bal door de korf ging. Na 40 minuten spelen, klonk daar het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter én Triade E is KAMPIOEN!
Ook Triade C is goed op weg om het hoogste podium te beklimmen. Met maar liefst 40 doelpunten in de plus (46 voor 6 tegen) staan ze riant bovenaan. Toch moet het laatste obstakel nog genomen worden, maar daar meer over in de volgende ronde. ACKC was in ieder geval geen probleem en in Brabant werd het 0-8 voor de jongens en meiden van Triade C.

Triade 3 had meer moeite tegen de ploeg uit Almkerk. Of beter gezegd: de tegenstanders waren gewoon een maatje te groot. Aangevuld met jong en oud startte het 3e enthousiast aan hun thuiswedstrijd. Al snel bleek dat er alleen maar leermomenten behaald konden worden, want de winst zat er vanaf het eerste fluitsignaal niet in.
Een ware topper voor Triade 2 tegen koploper PKC. De tegenstanders uit Papendrecht steken deze competitie met kop en schouders bovenuit. Voor het 2e was het zaak om in deze wedstrijd zo lang mogelijk aan te blijven sluiten. Dat lukte in de beginfase aardig, maar kostte ook een hoop kracht. Richting de rust maakte PKC daar gebruik van en bouwde de voorsprong uit. Na de thee liet de thuisploeg het er niet bij zitten en knokte wat het waard was. En elke keer als je dacht dat Triade 2 de aansluiting kon forceren, was het de effectiviteit van PKC die die hoop deed sussen.
Al met al een goede wedstrijd met een uiteindelijk nog geflatteerde uitslag 10-17. Toch is de winnaar van deze wedstrijd de terechte kampioen.

De laatste thuiswedstrijd voor Triade 1 was tegen de nr. 2 in de competitie NKV uit Nuenen. De groen-witten hadden al laten zien dat ze elke wedstrijd, tegen welke tegenstander dan ook, goed mee kunnen komen. Eerder werd er tegen de koploper nipt verloren en vorige week was er een knappe overwinning tegen een directe concurrent. Bij winst zou Triade aansluiting vinden in de top van het klassement, verlies zou een plaats in de brede middenmoot betekenen.
Het publiek kreeg in ieder geval een bloedstollende wedstrijd te zien met veel doelpunten. Voor rust weer de ondertussen bekende gelijk opgaande strijd. Debuterend A-junior Coline maakte  in de beginfase een schitterend doelpunt. Het leek erop dat er een gat werd geslagen naar 8-5, maar door concentratiegebrek verkleinde NKV de marge nog voor de thee tot een doelpunt.
Na rust hetzelfde beeld: 2 ploegen die aan elkaar gewaagd waren. In het 2e gedeelte van deze helft nam NKV meer het initiatief over van Triade en mistte de hoofdmacht de juiste inzet. Toch leek het 2 minuten voor tijd met de winst er vandoor te gaan, toen invaller Roelant een doorloper prima afrondde. De laatste minuten daarna werden slordig uitgespeeld en fouten werden koelbloedig afgestraft. Dit resulteerde alsnog in een pijnlijke 18-19 nederlaag.
Het 1e gedeelte van de veldcompetitie zit er op voor het eerste. Een seizoenshelft in de 3e klasse waar met trots op terug gekeken mag worden met een keurige 4e plaats op de ranglijst. Toch had er meer in gezeten en zullen ze in het voorjaar moeten blijven knokken voor de punten. Veel leermomenten en ervaring is er op gedaan. Een goede voorbereiding op wat er over een paar weken gaat komen in de zaal!