De herfst van Triade!

By 29 november 2015 Nieuws

Op het moment van schrijven waait en regent het buiten. Behoorlijk herfstachtig dus. Op zulke momenten ben je blij dat je heerlijk binnen zit. Dat gevoel overheerst ook als we het hebben over korfbal in de zaal. Wat heerlijk dat er een binnencompetitie is. Je kan na je gespeelde wedstrijd nooit de schuld neerleggen bij natuurlijke factoren. Wie of wat dan wel? Elke team heeft zijn eigen verhaal, dus lees maar snel verder!

Vorige week concludeerde we al even dat de jeugd van Triade in een herfstdip zit. Helaas kon daar afgelopen zaterdag weinig aan veranderd worden.
Triade E2 en Triade E1 deden allebei erg hun best en wisten in ieder geval een doelpunt te maken. Helaas zijn de tegenstanders soms letterlijk en figuurlijk een maatje te groot. Triade E2 ging op bezoek bij Albatros E met 13-1 verloren. Triade E1 mocht in dezelfde hal tegen Coventus E en had het nog zwaarder (29-1). Toch mag je onze E-jeugd een compliment geven, dat ondanks de nederlagen ze niet hebben opgegeven. Kop op, volgende week gaat het vast beter!

Dat herfstweer soms ook echt mooi kan zijn, laat Triade D1 zien. Zij wisten in hun uitwedstrijd tegen Oranje-Wit hun derde overwinning te noteren. Heel goed was het spel niet, zeker doordat Triade D1 zich aanpaste aan het spel van de Dordtenaren. Toch bleven ze positief en wisten uiteindelijk de kansen af te maken: 1-12!

Triade C1 deed zichzelf te kort in Papendrecht tegen PKC C. Het was niet de ploeg met de vele en de lange aanvallen die er met de punten vandoor ging. PKC C was koelbloediger en wist de pot met 3-2 naar zich toe te trekken.

Triade B1 heeft verloren met 7-5 in Ridderkerk. Ze begonnen wat rommelig en KCR B stond als een huis. Ook door de nieuwe vakken moest iedereen aan elkaar wennen, wat resulteerde in een 3-0 achterstand bij rust. Triade B1 herstelde zich goed in de tweede helft en kwam steeds dichterbij. Helaas werd aan het einde van de wedstrijd de gelijkmaker van Triade afgekeurd en scoorde daarna KCR aan de andere kant wel.

Triade A zit in de hoek waar de klappen vallen. Ondanks fanatieke begeleiding van de invalcoach, werd in het verre Hellevoetsluis weinig eer behaald. ’t Capproen was met 16-5 een maatje te groot en vooral het afstandsschot was een sterk wapen bij de tegenstanders. Toch moeten onze A-junioren weer even met de neuzen dezelfde kant op gaan staan en laten zien dat ook zij, in dit tot nu toe teleurstellende seizoen, meer in hun mars hebben.

Dan gaan we over op de senioren, waar we met een positief gevoel terugkijken op deze competitieronde. In de week voorafgaand was het enigszins stormachtig bij Triade 3. Door een waslijst aan afwezigen, begon het derde met een combinatie van Triade 3/4 spelers  aan de wedstrijd. Tegenstander KCR wist daar geen gebruik van te maken, nog sterkers….. Triade 3 was de baas. Door het ondersteunende werk van de dames, wisten de heren hun vizier op scherp te zetten. Hierdoor kwamen alle 22 doelpunten op naam van de heren te staan. De 15 tegendoelpunten zullen wel beter verdeeld zijn.

Aan vertrouwen ontbreekt het niet bij Triade 2. Toch waren de resultaten uit het verleden tegen Vitesse uit Barendrecht niet positief. In voorgaande edities was er nog nooit gewonnen van deze ploeg. Triade 2 begon heel fel en scherp, maar nog veel belangrijker was dat het verzorgd was. Hierdoor mochten aanvallen langer duren en de afronding zorgde uiteindelijk voor een 2-10 ruststand. Ervaringen uit het verleden zeggen dat dit nog geen garantie voor de winst was. De tweede helft werd wel fel gestart, maar het spel was te gehaast en onzorgvuldig. Daardoor bleef het scoren uit. Uiteindelijk wel rustig en volwassen uitgespeeld en zo boekt Triade 2 met deze 15-8 winst hun 3e overwinning op rij.

Triade 1 mocht in Strijen aanvangen tegen Ventura Sport. Vorig jaar in deze hal wist de thuisploeg met 23-20 te winnen. Garantie voor een spannende en gewaagde pot was het dus zeker. Ventura Sport begon(verdedigend) erg sterk en liep uit naar een 4-1 voorsprong. Toch liet Triade zich niet gek maken en kwam steeds beter in de wedstrijd. Net voor rust wisten de groen-witten zelfs een voorsprong van 6-7 te pakken. Triade ging in deel II verder en bouwde de voorsprong uit naar 4 punten verschil. Ventura Sport probeerde middels 2 wissels de wedstrijd naar hun zinnen te zetten, maar Triade liet dit niet zomaar gebeuren en werd terecht met 15-18 de winnaar in Strijen.