De eerste korfbalminuten van 2015…

By 5 januari 2015 Nieuws

…… waren voor Triade A en Triade 4. De vuurwerkdampen waren nog maar amper weggetrokken en achter de holle kies zat nog een oliebol, maar toch mochten afgelopen zaterdag deze ploegen zich opmaken voor hun wedstrijd. In beide gevallen werd er een uitwedstrijd gespeeld in respectievelijk Ridderkerk en Klundert. Benieuwd naar hoe deze nieuwjaarspotjes zijn gelopen…..?

Triade A mocht het opnemen tegen de gefuseerde ploeg uit Ridderkerk: KCR. Na een moeizame start kwam Triade A met 2-0 achter….. hadden ze dan toch last van een kater? Of was het juist de scheidsrechter die hier last van had? De druk makende coaches aan de zijlijn hadden er in ieder geval een duidelijke mening over. De meegereisde supporters lieten zich ook in het eerste weekend van 2015 van zich horen. Maar uiteindelijk was het gewoon Triade A die het korfballend gingen oplossen en lieten zien dat ze met deze tegenstander geen moeite hadden: 4-14!

Triade 4 tegen DSO uit Klundert…. nieuw jaar, nieuwe kansen. Ondanks de extra rondjes op de rotonde was er zelfs nog tijd voor een bakkie voor de wedstrijd. Mooi hoor om te zien hoe het 4e zijn voorbereiding van de wedstrijden in gaat ;-). Maar goed, dan de wedstrijd: qua spel ging het gelijk op, maar DSO wist de kansen goed te benutten en kwam op 2-0 en 5-2 voorsprong bij rust. Na rust wat frisse krachten in het veld en werd de bal goed rond gespeeld…… alleen opnieuw werden de kansen niet benut. De tegenstanders hadden alleen aan een halve kans genoeg en liepen steeds verder uit. Als dat nog niet erg genoeg was, kwam speler Jasper vervelend te val en brak hierbij zijn sleutelbeen en ook nog iets met zijn schouderblad. Naast het team wenst ook de redactie Jasper veel sterkte toe met de operatie van deze week en het herstel daarna!
Zo komt deze geflatteerde nederlaag toch nog in een heel ander daglicht te staan en begint 2015 voor Triade 4 en Jasper niet zo succesvol!