De eerste kampioenen zijn bekend!

By 2 oktober 2018 Nieuws

In sommige poules is het nog niet gespeeld, maar de eerste kampioenen zijn al bekend. Dit kan zijn dat het team alleen de beker mag vasthouden of dat een ploeg al gedeeltelijk kampioen is en moet afwachten wat er tijdens de laatste wedstrijden gaat gebeuren om alleen kampioen te zijn. Triade B is al zeker van het kampioenschap. Dat geldt ook voor de C1 en de E2, maar zij dus samen of alleen kampioen. Kv Triade mag nu al drie kampioenschappen bij schrijven, alvast gefeliciteerd! Hoe de wedstrijden verliepen afgelopen zaterdag, lees dan verder.

Triade F1 mocht het vandaag weer opnemen tegen pkc F2. Het verdedigen ging in de eerste 10 minuten heel goed, nadat pkc had gescoord was triade een beetje van slag waardoor het als snel 0-4 stond. Met de super speler in het veld, kwam er iets meer ruimte om te gooien. Toch was pkc veel sterker, ruststand 0-5. Na de rust ging triade wel beter spelen en hebben ze toch nog gescoord. Eindstand 1-9.
Het samen spelen gaat steeds beter, ook iets om trots op te zijn!

Triade E2 nam het vandaag op tegen Albatros. We hadden er zin in en willen richting kampioenschap gaan! We begonnen sterk en kwamen al snel op een voorsprong van 4-0. Ze kregen de taak om uit te breiden en goed te blijven verdedigen. Uitslag : 5-1

Triade E1 speelde op het kunstgras in Nieuwpoort tegen DeetosSnel E. Het is tot nu toe een goed seizoen voor de E1 van Triade, zij wisten al zeven punten bij elkaar te spelen. Maar dat is nog niet genoeg om direct de koploper in de poule te zijn, want door een gelijkspel tegen Oranje Wit E, wordt het a.s. zaterdag heel spannend. In de uitwedstrijd in Dordrecht zal minimaal één punt nodig zijn. Tegen de andere ploeg die bezoek was, werd ruim gewonnen, het werd 8-1.

In Zwijndrecht, speelde Albatros D tegen Triade D1. Zij speelden vorige week ook tegen elkaar, toen was het 3 tegen 1 voor Triade D. Maar nu was de thuisploeg wel in goede doen en wisten maar liefst 5 keer te scoren. Dit betekend, want ook Triade D scoorde 5x, dat een kampioenschap nog niet bekend is voor hen. Het werd dus 5 gelijk.

Triade C2 vertrok vanochtend vroeg richting Papendrecht om het op te nemen tegen PKC C5. Beide teams waren erg aan elkaar gewaagd en de stand liep gelijk aan elkaar op. Triade verdedigde ontzettend goed, maar in de aanval gingen de ballen er helaas niet in. Uiteindelijk 5-4 verloren, maar het was een goede wedstrijd waar we tevreden mee zijn!

De C1 speelde zaterdag uit tegen ACKC om sowieso de gedeeltelijk kampioenschap veilig te stellen. Dus de druk lag er wel op. De eerste helft zag je dat wel, er werd iets ingehouden gekorfbald. Daardoor stond het 0-4. Op een gegeven moment, aan het eind van de eerste helft werd er toch beter gespeeld, en werd dit door gezet in de tweede helft. Eindstand 0-11 en het kampioenschap is veilig gesteld! (gedeeltelijk). Op naar de volgende wedstrijd!

De B’tjes mochten het zaterdag weer opnemen tegen Merwede. Na een overwinning van 17-5 hadden ze weer veel zin in deze wedstrijd. Triade begon wat slordig en kwam al snel op een achterstand van 3-0. Triade kwam terug en we gingen de rust in met 6-7. We wilden winnen en gingen met 100% weer de wedstrijd in. Het werd spannend maar het lukte de B! 13-14, de punten zijn binnen en Kampioen!

Triade 4 ontving Korbatjo thuis in Nieuwpoort. Vorige week van de regen in de drup en moesten we de punten daar laten. Nu gebrand om de punten thuis te houden. Met een heerlijk zonnetje ging Triade goed van start. Na de openingstreffer konden we doorpakken naar 4-2 in de rust. We liepen uit naar 6-3, maar we lieten Korbatjo terugkomen tot 6-5. We speelden te statisch en te doorzichtig, daardoor werd het nog even spannend. Maar gelukkig maakten we nog een paar doelpunten. Winst gepakt, 8-5 gewonnen.

Triade 2 reisde afgelopen zaterdag naar Keep Fit. De afgelopen weken had Triade goede wedstrijden neergezet, ons doel was deze lijn doorzetten! Maar toen de wedstrijd begon stonden we al snel 2-0 achter. Triade liet “het koppie” hier niet door hangen maar bleef doorgaan, zodat het uiteindelijk 4-4 stond! Vanaf dat moment gebeurde er iets wat niemand kan verklaren. De tegenstander kwam super goed in de wedstrijd en bij het tweede was de motivatie en de energie ver te zoeken. Het lukte Triade 2 niet meer om het grote gat te overbruggen. Dit zorgde voor een uitslag van 18-7. Een wedstrijd die Triade 2 beter had moeten spelen, maar ook een goede leer voor volgende week. Een week waarin we weer met 1 team en 1 taak gaan staan!

Triade 1 moest spelen tegen de welbekende SKV 1 in Sleeuwijk. Op het kleine veld (de vernieuwde afmetingen) kwam SKV dit keer goed uit de startblokken. 1 heer van SKV die vanuit alle hoeken raak schoot was niet te stoppen. En hij zorgde ervoor dat SKV de leiding pakte in de wedstrijd. Triade was nog duidelijk zoekende en alle ballen vielen er net uit. Met een rust van 9-8 haakte Triade wel aan, maar kon de overwinning niet mee naar huis nemen, maar moet voldoening nemen met een gelijk spel 11-11.