De afsluiting was voor …

By 18 oktober 2014 Nieuws

Wat een afsluiting van het seizoen. We zijn er nog niet helemaal met komende zaterdag de officiële laatste partij, maar toch. Triade heeft er een kampioen bij én Triade 1 wint van de het nationale team van Ierland.

Al vroeg in de morgen stond Triade E en F2 op het veld te popelen om te gaan spelen. Voor de E pakte dit met winst uit, helaas na een voorsprong kon de F2 niet voorkomen dat er werd verloren van Albatros. Korfbal is echt een teamsport en dat blijkt uit ook over het verloop van de wedstrijd van de E. Zij krijgen veel kansen, maar er werd gescoord door verschillende personen, wat laat zien dat je elkaar echt nodig heb. Het geeft niet als je met z’n 4-en speelt of met 8 in het veld staat. Iedereen heeft zijn of haar eigen “taakje”, daarmee kan je winnen. Voor de F2 pakte het iets anders uit. Zij stonden bij rust voor, maar daar liet Albatros in de tweede helft geen kunstgras over groeien, met maar liefst drie doelpunten tegen 1 van Triade F2, kwam de eindstand op 2 tegen 4. Triade E maakte 6 doelpunten tegen 1 van Merwede.
Het record aan scores dit veldseizoen voor Triade F1 was 4. In een zeer sportieve wedstrijd bij GKV F in Gorinchem, kwamen de F-jes op maar liefst 7 doelpunten! Er werd zeer enthousiast gekorfbald, waarbij zelfs de scheidsrechter hielp om te scoren. Triade F1 kon geen punten meenemen naar Nieuwpoort, het werd 15 tegen 7.

De spanning was al voelbaar toen de A junioren van zowel Triade als OZC het veld kwamen. Er werd wat over en weer naar elkaar gekeken. Tijdens de eerste helft, was er eigenlijk geen ploeg die beter spel liet zien als de ander. Dat bleek ook wel bij rust, 4 tegen 4. Voor beide teams speelden de zenuwen toch wel een beetje mee. Toch wel veel plaats fouten, maar goed dat was aan beide kanten zichtbaar. Na rust kwam het spel echt los. De gecreëerde kansen gingen er nu wel in en voor de toeschouwers werd het een echte wedstrijd. Het afsluitings doelpunt was voor Triade A. Van heel ver ging de bal er bijna korfloos doorheen, maar het kon niet voorkomen dat OZC A kampioen werd, bij een eindstand van 8 tegen 10.
Het was hen nog niet gelukt, maar de afsluiting was nu wel voor Triade 4. In zeer goede partij tegen Nieuwerkerk, werd er lustig op los gescoord. Ook voor hen een record, want de 10 doelpunten hadden zij nog niet bereikt en dat gelijk als afsluiting moet een goed gevoel geven richting de zaalcompetitie. Triade 4 tegen Nieuwerkerk: 10 tegen 6.
Zou Triade er nog een kampioen bijkrijgen? Zelfs onder het toezicht van een aantal SKV leden (waar Triade 3 volgende week tegen speelt) maakte Triade 3 het niet zich niet heel erg gemakkelijk. Er werd al snel een zeer ruime voorsprong gepakt. Korbis kreeg kans op kans en kwam steeds iets dichterbij tot zelfs het verschil maar één doelpunten was. Zoals een echte kampioen, werd Triade 3 daar niet van geïmponeerd en vergrote de voorsprong naar uiteindelijk 3 doelpunten, 10 tegen 7. En daar is de tweede kampioensploeg van Kv Triade in de najaar veldcompetitie: Triade 3!
Ja, u/jij heeft het goed gelezen. Triade 1 heeft gewonnen van het nationale team van Ierland. Zij speelden eerst tegen de Trojaans. In de match werd het 16 tegen 12 voor de Trojaans. In de tweede wedstrijd tegen de Ieren was Triade 1 warm gedraaid en kwam de machine op gang. De eindstand was 12 tegen 9 voor Triade. Een uitgebreider verslag volgt nog.