Sterk verdedigend Triade verliest niet!

By 8 september 2012 september 10th, 2012 Nieuws

Wie vooraf aan deze competitieronde had gezegd dat van de vier Triade wedstrijden er in totaal maar 10 tegendoelpunten zouden vallen, had waarschijnlijk uitgelachen geworden. Toch mogen we na afloop van deze dag concluderen dat het verdedigend goed zat op deze warme zaterdag in september. Er werd niet verloren door de ploegen van Triade en heel knap zijn er maar 10 doelpunten aan eigen zijde geincasseerd. Ook werd er over het algemeen flink gescoord. Een mooie dag dus!

In een goede wedstrijd heeft de E hun eerste punten gepakt. Al binnen drie minuten werd er geschoten, de eerste afgekeurd en de tweede was raak. 0 tegen 1 voor de E. Wat een ontlading, na een groot aantal wedstrijden te heben verloren, komt daar mogelijk verandering in. En er volgenden nog zes doelpunten in de wedstrijd en drie tijdens de strafworpen.
De doelpunten werden gemaakt door: Bo 4x, Job, Tim en Tessa 1x. De strafworpen: Femke, Tessa en Bo 1x.

Ook Triade C wist zaterdag niet te verliezen. Van geduchte tegenstander PKC C hoefde de jongens en meiden uiteindelijk niets te vrezen. De 2e wedstrijd van dit seizoen werd gemakkelijk gewonnen. In Papendrecht kwamen ze tot een 2-12 overwinning.

Triade 3 laat zoals ze zelf zeggen een stijgende lijn zien. En dan met name over het punt die ze overhielden aan hun wedstrijd tegen Kinderdijk. Een wedstrijd waarin de ploegen aan elkaar gewaagd waren. Bij rust stond het 3-2 in het voordeel van Triade 3. Helaas wist Kinderdijk met dezelfde cijfers in de 2e helft op gelijke hoogte te komen. Op deze warme nazomermiddag kwamen de ploegen niet verder dan 5-5.

Triade 1 mocht als laatste aan de bak op zaterdag 8 september. Nadat de gehele selectie in het nieuw gestoken was met zowel trainingspakken als inschietshirts, was het zaak om deze vooruitgang ook op sportief niveau door te zetten.
Ter Leede/De Jager uit Leerdam was hiervoor de geschikte tegenstander. Dit zeer verjongde team kwam met zelfvertrouwen naar Langerak toe. Een week ervoor wisten ze hun wedstrijd nog te winnen.
De hoofdmacht van Triade wist waar de kansen lagen en zorgde voor optimale scherpte vanaf het begin van de wedstrijd. Aanvallend scherp en veel kansen creeeren. In de verdediging vroeg en maximaal druk zetten. Al snel werd duidelijk dat de ploeg uit Leerdam een zware middag zou krijgen. Ver in de 1e helft wisten ze pas hun eerste doelpunt te maken. Terwijl de groen-witten er lustig op los sloegen. Bij rust stond de teller al op 13-1.
Ondanks de grote inspanning van de 1e helft en het warme weer, bleef Triade ook de 2e helft doorgaan. Geen genade was er voor de tegenstanders. Zowel aanvallend als verdedigend werden er acties uitgeprobeerd die een hoog amusementwaarde kende. Spannend voor het publiek was het verder niet, maar toch stiekem ook wel genieten zo. Een ieder van de basis acht wist deze wedstrijd zijn of haar kansen te zien en beloonde die dan ook. Triade mocht stoppen bij een 26-3 overwinning wat ongetwijfeld dicht bij het clubrecord zal liggen.
Trainer/coach Yvonne Zaal kijkt trots terug op deze wedstrijd en is vooral blij met de stijgende lijn van haar brede selectie. Toch zorgt ze ervoor dat een ieder weer de voetjes op de vloer krijgt, want volgende week staat er gewoon weer een nieuwe tegenstander klaar. De Corvers zullen dan om 15.30 in Langerak er alles aan doen om een Triade feestje te voorkomen.