Daar zijn de punten!

By 3 februari 2014 Nieuws

Het was opnieuw weer een waar spektakel tijdens de Triade thuisdag. Vanaf de jongste korfballertjes tot het eerste, bij alle wedstrijden werd er volop gestreden. Zo richting het einde van de competitie zijn de punten voor elke ploeg weer belangrijk. Of het nu is voor de bovenste plekken of de onderste, de (doel)punten waren meer dan welkom. Een thuisdag waarop zelfs de eerste kampioenen van deze zaalcompetitie al bekend werden. Triade E en C zijn niet meer van de troon te schieten en mogen zich nu al terecht de KAMPIOEN noemen!

Tegen Kinderdijk werd er al gelijk gespeeld door Triade F. Zij wisten dat er dus kansen waren om te winnen. En dat werd meteen duidelijk vanaf het begin. Triade F begon met prima spel wat leidde tot maar liefst twee doelpunten in de eerste helft. Wat natuurlijk vleugels geeft als je voor staat, ook dat was te zien in de tweede helft. Toch gaf Kinderdijk F zich niet zo maar over, Triade F beantwoorde nog een tweetal aanvallen met scores. Het werd 4 tegen 0 voor Triade F. Wat hun eerste overwinning is in de zaal en de vreugde was daarom ook groot.
De vreugde is er al een heel zaalseizoen bij Triade E. Zij blijven maar winnen. Ondanks dat Kinderdijk E fel tegenstand bood, werden de doelpunten wel gemaakt door de E van Triade. Het lukte Kinderdijk E om drie maal tot scoren te komen. Voor de jongens en meiden van de E van Triade was dat even wennen, er kwamen ook tegen doelpunten. Het was niet meer vanzelfsprekend om zomaar “even” de bal rond te spelen. Máár door deze tweede winst (8-3) op Kinderdijk E is Triade E nu al KAMPIOEN tijdens deze zaalcompetitie!

Waar de E geen moeite mee heeft, dat is voor de D heel lastig. Het winnen is in de tweede klasse wel even anders. Helaas kon Triade D tegen de koploper, ACKC D, niet veel beginnen. Maar het heeft wel alles gegeven om het ACKC zo lastig mogelijk te maken. Na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter stond er 4 – 9 op het scorebord.
ACKC C blijft voor de C van Triade een lastig ploeg om tegen te spelen. Dat bleek ook gisteren weer in sporthal De Reiger. Bij rust stond het “nog maar” 2 – 0 voor de Triade C. Werd het nog spannend in de tweede helft? Eigenlijk niet, want ACKC wist niet tot scoren te komen. Triade C maakte het rustig af en ook zij zijn KAMPIOEN in de zaal. Eindstand werd 4 – 0.

Nikantes A kwam naar Groot-Ammers en had waarschijnlijk niet gedacht dat zij er met de punten van door zouden gaan. Uit in Hoogvliet werd er door Triade A makkelijk gewonnen, maar het verschil nu lag toch stukken dichterbij elkaar. Zo was het een spannende pot, waarbij alles mogelijk was. Uiteindelijk kwam Triade A niet meer tot scoren en zetten Nikantes A de versnelling in om alsnog te winnen bij een stand van 8 tegen 10.
Voor KCR uit Ridderkerk was het werken geblazen tegen Triade 3. Waar zij in de vorige ontmoeting werd “weg” gespeeld, had nu KCR het moeilijk. Bij rust was er al wel een gat geslagen door de bezoekers. In de tweede helft maakte Triade 3 het verschil steeds kleiner tot maar 2 punten. Helaas konden zij niet tot gelijke hoogte komen. Triade 3 – KCR: 9 – 12.

Op deze site staat een poll over hoe de bezoekers denken als het gaat over de positie van Triade 1 in de 3e klasse. De resultaten daar geven al aan dat niets voorspelbaar is in de poule van Triade. Toch zit er voldoende vertrouwen in de ploeg om meer punten te gaan pakken en dus uiteindelijk afstand te nemen van de laatste positie. Na de knappe overwinning van vorige week tegen Hemur Enge kon dat afgelopen zaterdag al gebeuren. Er zou dan wel gewonnen moeten worden van concurrent Nikantes.
De ploeg onder leiding van Yvonne Dols liet vanaf de eerste minuut zien dat zij het initiatief wilden hebben en er als team klaar voor waren. En het werd ook een teamprestatie. De 1e helft kon de ploeg uit Hoogvliet nog in het spoor blijven. Eigenlijk de gehele wedstrijd hadden de tegenstanders moeite om velddoelpunten te maken. Maar vooral in deel II van de wedstrijd werd het collectief verdedigen van Triade beloond. De groen-witten kunnen alleen zichzelf verwijten dat ze bij een voorsprong van 6 doelpunten niet verder uitliepen en zagen Nikantes door standaard situaties toch nog dichterbij komen. Uiteindelijk stond dezelfde uitslag als in de uitwedstrijd op het bord (16-14), alleen nu in het voordeel van Triade. Door deze overwinning maakt Triade een sprongetje op de ranglijst, maar is met 3 wedstrijden te gaan nog niet in veilige haven!

Als afsluiting stond de wedstrijd van Triade 2 tegen Merwede. In de uitwedstrijd werd nog gelijk gespeeld, maar dit keer lieten de mannen en vrouwen van Triade het niet zo ver komen. Zeker in de beginfase leek het erop dat het een gemakkelijke wedstrijd zou worden. Maar richting de pauze en nog even daarna kwam de ploeg uit Sliedrecht op gelijke hoogte. Gelukkig waren ze op tijd weer bij de les en kwam er een voorsprong op het scorebord die niet meer uit handen werd gegeven. Door de 13-10 overwinning blijft Triade 2 zicht houden op de 2e plaats in de poule.
Al met al een Triade korfbaldag waar je tevreden naar terug mag kijken. Misschien niet voor iedereen, maar toch is het weer een hoop strijdt geleverd. En laten we vooral niet vergeten dat we er met z’n allen ook gewoon plezier van hebben en lekker sportief zijn bezig geweest. En zo liep ook deze Triade-thuisdag voor sommige zelfs wel heel ‘vrij gezellig’ af!