Brabantse wedstrijden gaan NIET door

By 11 maart 2020 Nieuws

Beste lezer,

Het KNKV heeft kennis genomen van de persconferentie van de Brabantse Veiligheidsregio’s op 10 maart n.a.v. het corona virus, waarbij Brabanders worden opgeroepen ‘zeven dagen sociale onthouding’ in acht te nemen. Het advies luidde: “Ga even geen nieuwe sociale contacten aan en wees terughoudend met bestaande sociale contacten.” Door de burgemeesters van de veiligheidsregio’s zijn in Noord-Brabant evenementen met meer dan 1.000 mensen verboden en bovendien is de organisatoren van samenkomsten met minder dan 1.000 mensen gevraagd ook te overwegen deze af te gelasten.

Naar aanleiding van de ontwikkelingen in Noord-Brabant heeft NOC*NSF alle sportbonden geadviseerd gevolg te geven aan de oproep van de Veiligheidsregio’s. Daarom heeft het KNKV besloten alle wedstrijden van teams die uitkomen voor een Noord-Brabantse vereniging af te gelasten tot en met zondag 15 maart.

Dit betreft een maatregel die voor de betreffende teams is genomen ongeacht niveau en competities. Daarbij gaat het om ongeveer 400 wedstrijden. Alle wedstrijden die de komende dagen op de planning staan voor Brabantse teams worden op een later tijdstip ingehaald. Het KNKV komt per competitie zo snel mogelijk met de inhaaldata.

Voor vragen over de competitie kunnen verenigingen zich wenden tot competitie@knkv.nl

Voor de situatie na 15 maart volgt het KNKV de verdere ontwikkelingen van de overheid, RIVM en NOC*NSF.

Meer informatie hierover is te vinden op het bericht op de homepage van www.knkv.nl

Met vriendelijke groeten,

Remco Winter

Hoofd Competitie & Arbitrage