‘Blue Saturday’ bij Triade?!

By 21 januari 2019 Nieuws

‘Blue Monday‘ is de naam, gegeven aan de datum voor de deprimerendste dag van het jaar. Dit jaar is dat op maandag 21 januari. De zaterdag daarvoor mochten bijna alle teams van Triade hun uitwedstrijd spelen. De meeste teams namen het op tegen een ploeg uit de Drechtstreek of in de Hoekse Waard. Maar ook Brabant en Zeeland werden aangedaan. De vraag is nu natuurlijk hoe onze teams het hebben gedaan. Was het om deprimerend van te worden of was het gewoon een topdag? U leest het in het vervolg van dit verslag!

Triade F ging zaterdagochtend vol goede moet richting Oranje Wit. Ze begonnen sterk met verdedigen, maar helaas lukte het niet de doelpunten tegen te houden. Er werd door de tegenstanders alsnog veel gescoord. De 2 mooie doelpunten van Triade die daar tegenover stonden, waren alleen veel te weinig. Ondanks de 12-2 nederlaag, heeft de F het goed gedaan tegen de nummer 1 in de poule.

Triade E1 mocht op bezoek bij Sporting Delta. De Dordtenaren startte sterk, maar Triade E1 kon aansluiten. Na de eerste tien minuten stond het dan ook 3-3. Maar na wat slimme acties en adviezen vanaf de zijlijn, kon Triade uitbouwen naar een mooie 5-13 overwinning.

Triade D1 speelde dichter bij huis. In Sliedrecht was Merwede de tegenstander. De D moet even wennen in het zaalseizoen en waren daarom erg gemotiveerd om te winnen. Toch kwam Triade moeilijk op gang. Er stonden te veel spelers stil waardoor er weinig gevaar gesticht werd. De schade werd beperkt tot 2-1 en ook in de 2e helft konden er geen potten gebroken worden. Eindstand: 6-4.

Na een rit naar Oud-Beijerland, was Korbatjo E de tegenstander van Triade E2. Ondanks dat de wedstrijd om 13.00u begon, was de scherpte nog niet aanwezig. Korbatjo liep meteen al uit naar een 4 tegen 0 voorsprong. In kwart twee en drie kwam Triade E steeds dichterbij en werd er zeker niet opgegeven. De kansen waren er, maar de de bal wilde maar niet door de korf. Bij negen gelijk met nog een paar minuten te gaan, was daar weer een kans aan Triade kant, maar deze ging helaas mis. Korbatjo scoorde wel in de tegenaanval. De E van Triade kon niet meer gelijk maken en moest na een spannende wedstrijd genoegen nemen met een 11-9 nederlaag.

Triade C1 en C2 namen het respectievelijk op tegen ACKC en DVS’69. De C1 had een makkelijke dag en wonnen hun wedstrijd in Brabant gemakkelijk met 4-13. De C2 daarentegen kon geen potten breken en verloor hun wedstrijd. Ook een doelpunt werd ze niet gegund. Eindstand: 14-0.

Triade B1 speelde tegen Oranje-Zwart B1. De opstelling voor deze wedstrijd was anders dan dan normaal. Omdat het andere vakken waren was het eventjes wennen, maar het ging helemaal prima! Na de eerste helft was het 6-6. De tweede helft ging het heel goed en was het erg spannend. Beide teams waren gewaagd aan elkaar en bleef het gelijk opgaan. Jammer genoeg drukte de wedstrijdleiding een stempel op de wedstrijd. De wedstrijd eindigde zoals deze begon met een gelijke stand. Eindstand: 11-11.

In Mijnsheerenland stond de wedstrijd tegen Oranje-Zwart A1 op het programma. De wedstrijd begon en Oranje-Zwart legde het tempo hoog en zaten erg dicht op in verdediging. Bij rust was het verschil al gemaakt en stond het 10-0. Na een peptalk van de coaches, kwam Triade nog wel terug. Alleen zorgden de 5 doelpunten niet voor enig gevaar en werd er verloren met 16-5.

Triade 5 mocht ook naar Dordrecht, zij speelden tegen DeetosSnel; een jong en snel team. Gelukkig had het 5e ook wat jonge, snelle spelers meegenomen en konden ze goed bij blijven. Bij rust een nipte 7-6 achterstand. Na rust werden er ook kansen gecreëerd, maar vielen de schoten niet in de korf. DeetosSnel wist wel goed af te ronden en hield de punten thuis. Eindstand: 15-11.

Triade 3 ging in Rotterdam-Zuid op bezoek bij OZC. In de poule was dit team nog geen hoogvlieger, maar dat zijn soms juist de gevaarlijkste tegenstanders. Zeker als zo’n team er voor kiest om continue achter te gaan verdedigen. Afronden is dan de enige afstraffing. Toch was Triade 3 niet effectief genoeg en stond het bij rust slechts 4-8. In de 2e helft ging het baltempo omhoog en werd er slimmer gespeeld. Er vielen dan ook meer doelpunten. De 8-17 overwinning staat, maar over de manier waarop zal niet iedereen tevreden over zijn.

Afgelopen zaterdag reisde Triade 2 af naar Kapelle om daar een wedstrijd te spelen tegen KVK. De wedstrijd begon niet heel soepel voor Triade. Er stond al snel een 2-0 op het scorebord. Gelukkig wist Triade het spel weer op te pakken en maakte kort daarna de stand weer gelijk. De wedstrijd liep vanaf dat moment redelijk gelijk op. Het 2e wist alsnog met een kleine voorsprong de rust in te gaan; 5-7. In de kleedkamer was iedereen er op gebrand om er voor te gaan, dat de motivatie en het doorzettingsvermogen er was kon je duidelijk terug zien in de wedstrijd. Al snel stonden ze met 8-14 voor. Het leek er op dat de wedstrijd al gespeeld was, maar niets was minder waar. KVK kreeg veel kansen en kwamen steeds dichterbij. Gelukkig wist Triade zich te herpakken en bleef iedereen ervoor strijden! Dit resulteerde in een eindstand van 15-18!

Triade 1 wist helaas opnieuw niet winnen. Dit keer was KVK te sterk voor onze groen witte. Na een lange reis naar het Kapelle in zeeland toonde Triade echter wel nu wel veel weerstand en karakter in tegenstelling met vorige week. Dit pakte goed uit waardoor bij vlagen KVK het even niet wist. Helaas werd het harde werk niet beloond en bleek de ervaring bij de thuisploeg van meerwaarde. Daar waar KVK beetje bij beetje uitliep na een gelijk opgaande fysieke strijd wist Triade het gat in de tweede helft nog wel te verkleinen naar 2 punten, maar was de tank daarna leeg. Geen punten maar wel een goed gevoel. De scheidsrechter floot af bij een 17-13 eindstand.