Bijzondere korfbalwedstrijden!

By 16 december 2012 Nieuws

Zaterdag 15 december, was de dag met bijzondere partijen. Alleen de jongst spelende ploeg en Triade 1 wisten te winnen. Tijdens de andere wedstrijden was de spanning om te snijden. Lees gauw verder in onderstaand verslag. Ook de presentatie foto’s van de nieuwe shirts staan online en foto’s van Triade 1 tegen Spirit.

Complimenten voor de D! Zij hebben door winst hun koppositie verstevigd en staan los van de rest. Door met maar liefst 10 tegen 0 te winnen van Albatros, zijn zij de voorlopige nummer 1.
In Hardinxveld-Giessendam werden dit keer geen punten gepakt. Voor de C, werd het er niet leuker op, zij verloren met 16 – 4. Triade A kon er opnieuw stevig tegenaan. In een wedstrijd waar het verschil klein was. Konden de jongens en meiden van de A, net niet de twee punten pakken. Op het einde kwam Vriendenschaar er overheen. 11 – 10.
In Rhoon, was het verschil juist veel groter tussen RWA en Triade 3. Het derde sluit daarmee 2012 af met drie verliespartijen, waarbij het in de zaal goed begon.
De Asterlo hal was het strijdtoneel tussen Thor en Triade 1 en 2. Thor 3 was de tegenstander voor het tweede. Wat helaas niet de gehoopte voorsprong kon pakken in de eerste minuten van de wedstrijd. In de eerste helft werd de sfeer al snel merkbaar. Thor houdt van fysiek korfbal en Triade 2 deinsde daar niet voor terug. De duels waren fel en voor elke bal werd er gevochten totdat hij of zij de bal in handen had. Bij rust keek het tweede tegen een achterstand aan: 10 tegen 5. Door een tweetal wissels, die uitstekend invielen, kwam de Triade trein op gang en hoe. De doelpunten kwam en Thor en Triade kwamen op gelijke hoogte. Bij een stand van 13 – 14 kreeg een Triade een strafworp tegen. Eindstand werd: 14 tegen 14.
De voorsprong die het tweede in gedachte had, kon Triade 1 wel maken. Zij kwamen makkelijk op een 6 – 1 voorsprong. Daarna zwakte het scoren het eerste af en Thor kon bij komen. Ruststand: 6 – 7. In de tweede helft kwamen beide ploegen tot gelijke hoogte: 8 – 8 en 9 – 9. Toen gooide Triade de deur dicht voor de Rotterdammers en liepen uit tot 10 tegen 14. Met deze overwinning staat Triade 1 nog steeds op en inmiddels op ruime voorsprong in hun poule. Zij staan drie punten los van de nummer twee: Oranje Zwart/De Hoekse.