Bijna alle kaarten zijn geschud!

By 22 oktober 2018 Nieuws

De kaarten waren voor aanvang van deze competitieronde  wel zo’n beetje geschud. De kampioenen aan Triade zijde zijn bekend en ook ongekend! Bij de selectie kan het nog alle kanten op. Zij gaan na het zaalseizoen gewoon verder met deze competitie en kunnen de punten dus goed gebruiken. Verder genieten we met z’n allen van het heerlijke najaarsweer en richten we ons voorzichtig ook al op het nieuwe zaalseizoen. Benieuwd hoe 7 teams van Triade het gedaan hebben?

Triade D1 mocht zaterdag hun laatste wedstrijd spelen. Om alleen kampioen te blijven moest er gewonnen worden van Sporting Delta. Wat spanning in de beginfase, maar al snel ging dat beter. Deze 4-11 overwinning laat zien dat ze terecht kampioen zijn geworden.
Triade C2 heeft ook hun laatste wedstrijd winnend afgesloten. Met 5-1 won het van Merwede. Ook zij gaan zich opmaken voor het nieuwe zaalseizoen, we zijn benieuwd hoe dat gaat lopen.

Datzelfde vragen we ons af voor Triade A. Dit team heeft zeker meer in hun mars dan dat ze dit seizoen hebben laten zien. Tegen Albatros konden ze het tij niet keren. Er werd verloren met 6-16. De stand in hun poule zegt voor nu genoeg, maar als ze in de zaal minder snel hun kopjes laten hangen en meer zich gaan richten op korfbal, komt het vast goed!

Triade 4 nam het in een thuiswedstrijd op tegen ZKV.  Ze konden rustig aan doen omdat ze toch al kampioen waren. Toch hadden ze andere plannen en wilde gewoon winnen. Met een flitsende start en het daarna rustig uitspelen van de kansen kwamen ze tot een 7-2 voorsprong bij rust. Ook in de 2 helft ging het voortvarend en mochten de kampioenen na een 14-6 overwinning genieten van hun welverdiende taart.

Triade 3 speelde thuis tegen de nummer 2 uit de poule DVS. Helaas wist Triade de korf niet goed te vinden en de doelpunten bleven uit. Door de opgelopen achterstand werd het lastig om in de 2e helft, ondanks het betere spel, nog terug te komen. Eindstand: 5-8.

Triade 2 speelde zijn laatste wedstrijd van dit najaarsseizoen tegen Kinderdijk. Triade 2 was gebrand, zeker door de voorgaande wedstrijden, om er alles eruit te halen. En dat was te zien ook. Er werd zelfs een gat geslagen van 5 doelpunten. Helaas lukte het Triade 2 niet om deze voorsprong vast te houden. Veel doelpunten aan beide zijde zorgden voor een een gelijkspel van 17-17. Mooi om te zien dat Triade 2 weer aan het genieten is van het leuke korfbalspel. Dat is al een overwinning op zich….. op naar het zaalseizoen.

Triade 1 dat speelde zonder de geblesseerde Kirsten Ritmeester en Diana Kant hield een punt over aan de strijd tegen Ventura Sport 1. Beide teams, die elkaar goed kennen en zeker aan elkaar gewaagd zijn, konden de wedstrijd niet naar hun toe trekken. Na een goede openingsfase van de groen-witten stond er bij rust een 9-9 op het scorebord. Na de thee was het overduidelijk te zien dat beide teams er een schepje bovenop deden wat voor de Strijenaren goed uitpakte. Met 3 punten voorsprong voor Ventura Sport zag het er naar uit dat de wedstrijd voor de Nieuwpoorters verloren ging worden. Tactische wissels van Triade konden de kampioen van de remises dit seizoen er toch nog een punt uit halen (15-15).