Beter iets dan niets!

By 9 februari 2014 Nieuws

Voordat de voorjaarsvakantie start en het zuiden van Nederland zich gaat opmaken voor carnaval, was er afgelopen zaterdag nog een mooie competitieronde. Vijf ploegen van Triade kwamen in actie op vreemde bodem. Helaas keerden er maar 2 teams terug met de punten. De komende 2 weken zal het wat rustiger zijn op de Nederlandse korfbalvelden, maar het trainen voor het slotakkoord van deze competitie zal onverminderd doorgaan.

Ondanks de overwinning van vorige week heeft Triade F dat deze week niet door kunnen zetten. Slecht was het allerminst, maar toch werd er verloren. Tegen het hoger geplaatste GKV kwamen de jongens en meisjes van Triade niet tot scoren. De ploeg uit Gorinchem helaas wel 3x. Einduitslag: 3-0.
De kersverse kampioenen van dit seizoen, Triade E, blijft gewoon doorgaan met winnen. Opnieuw een wedstrijd waar de tegenstander PKC geen doelpunt wisten te scoren. Terwijl Triade E daar geen moeite mee had en 10x de bal door de korf gooide. We zijn er ondertussen wel van overtuigd dat dit team een niveau omhoog kan…… hoe zullen zij het daar doen? Einduitslag: 0-10.
De A-junioren van Triade konden wel weer eens een overwinning gebruiken. Tegen rode lantaarndrager Olympia waren er in ieder geval mogelijkheden. Onze oudste jeugd deden wat ze moesten doen en wonnen in Spijkenisse. In de poule een aantal ploegen dicht bij elkaar. Statistisch gezien zijn er nog kansen voor de kampioenschap, maar realistisch is het niet. Toch prima resultaat voor de eerstejaars A-junioren. Einduitslag: 11-15.
Triade 2 op bezoek bij kampioen PKC. Thuis was het een spannend duel waar er zeker kansen waren. In Papendrecht lag dat anders. In een wedstrijd waar aan Triade kant veel te weinig doelpunten werden gemaakt, viel er weinig eer te behalen. Einduitslag: 11-4.
Vooraf had Triade 1 ook niets te verliezen tegen het in de top drie staande Fiducia. Toch voelde dat achteraf anders. In de thuiswedstrijd tegen deze ploeg werd er vooral de 1e helft lekker mee gekorfbald . In Vleuten zagen we hetzelfde beeld met opvallend genoeg ook dezelfde scheidsrechter. Vooral de eerste 15 minuten was het een wedstrijd die op en neer ging. Zo richting de rust was het toch Fiducia die een klein gaatje wist te slaan. Toch wist Triade de schade beperkt te houden tot 2 doelpunten en was er in deel II nog van alles mogelijk. Waar in de voorgaande 2 wedstrijden een collectief team voor de punten zorgden, was het nu de wisselvalligheid die toesloeg. Mooie aanvallen werden te veel afgewisseld met fouten in combinatie met te weinig vertrouwen in een goed resultaat. Fiducia liep uit en Triade kon de wedstrijd niet meer kantelen. Einduitslag: 19-14.
Met nog 2 wedstrijden te gaan is het ontzettend spannend in deze poule. Bovenin strijden er 3 ploegen voor het kampioenschap, terwijl de rest onderin punten aan het schrapen is voor behoud in deze klasse. Triade is daar helaas geen uitzondering in.