Als de rook is opgetrokken….!

By 11 februari 2019 Nieuws

Het blijft altijd weer iets moois om naar uit te kijken….. een Triade thuisdag! De rook uit Ablasserdam was opgetrokken evenals de tussenwand. Oftewel iedereen was er klaar voor. In eerste instantie mochten er 11 teams van Triade zich opmaken voor hun wedstrijd. In de ochtend zelf kreeg Triade 2 alleen te horen dat hun wedstrijd niet doorging. De rest ging wel met vol enthousiasme aan de bak. Kijk snel hoe dit is afgelopen!

Triade F speelde in de Reiger tegen Albatros. In de eerste 10 minuten waren ze nog niet helemaal wakker en kregen ze doelpunten om hun oren. Ze mochten de superspeler inzetten en dat gaf de juiste energie. Triade knokte zich terug en ging er helemaal voor. Helaas konden ze er toch niet meer scoren dan tegenstander. Maar het 5-5 gelijkspel voelt toch een beetje als overwinning.

Triade E2 begon om 09.00 uur tegen Juliana E2. Met een flink aantal nieuwe spelers in het team hadden ze er erg veel zin in. Alleen kwamen ze moeilijk van start en was het nog wat rommelig. Dit leidde tot een 0-1 achterstand in de eerste tien minuten. Ze kregen de opdracht om rustig te spelen en de goede kansen te benutten. Dit resulteerde tot een 1-3 ruststand. Tegenstander Juliana was gewoon te sterk en de E’tjes konden het niet meer goedmaken. Leuk gespeeld met veel plezier, maar toch 2-6 verloren.

Triade E1 mocht het opnemen tegen Scheldevogels. De tegenstander begon sterk en Triade wist niet wat ze ermee moesten. Uiteindelijk door tips van coaches en het beste beentje voor ging het verdedigen beter. Strijdlust was er te weinig, waardoor de 1-6 nederlaag niet voorkomen kon worden. Volgende keer beter!

De D1 kreeg Albatros op bezoek. De keuze voor een ander vak dat mocht beginnen in de aanval bleek een goede keuze te zijn. Zo stond het namelijk al snel 4-0. Tussendoor wist Albatros een doelpuntje te scoren maar kon niks doen tegen de scorende kracht van triade. Ook na de wisseling van vakken gingen ze door en stond het 9-1 bij rust.  De opdracht voor de 2e helft was rustig spelen, goed blijven verdedigen en natuurlijk blijven scoren. Triade D heeft een topwedstrijd neergezet als een team en dit was te zien in de 12-6 overwinning.

Triade C2 speelde tegen PKC. Door de lekkere training van afgelopen woensdag, was er bij de C2 veel vertrouwen. Iedereen had er zin in en de wedstrijd begon goed. Triade wist mooie aanvallen neer te zetten, maar kwam tekort in de afronding. Door individuele fouten kon de tegenstander profiteren en werd de 3-4 eindstand een feit.

Op zaterdag moest Triade B1 tegen Albatros B2. In het begin van de wedstrijd ging het een beetje moeizaam, de stand liep gelijk op. Halverwege stond het 7-7. In de rust werd ze verteld wat ze anders moesten gaan doen. Door zich aan de opdracht te houden werd er beter gespeeld dan voor rust. Dit leidde tot veel mooie en verschillende doelpunten. Eindstand: 20-9.

Triade A nam het zaterdag op tegen Vriendenschaar. Na lekker ingeschoten te hebben, begonnen ze goed aan de wedstrijd. Er werden mooie goals gemaakt en gingen de rust in met 11-4. De tweede helft stonden ze weer sterk in het veld om ook een goede tweede helft neer te zetten. Dit lukte, nog 7 mooie doelpunten kunnen maken en er maar 1 doorgelaten. Een schitterende 18-5 overwinning kan de A wel heel goed gebruiken.

Triade 4 speelde tegen Vriendenschaar uit Hardinxveld, een goede ploeg met scherpschutters. Dat hadden ze in de uitwedstrijd al gemerkt en daarom was er strak verdedigen noodzakelijk. Dat lukte aardig alleen nam de tegenstanders toch de voorsprong en kostte het Triade veel moeite om aan te haken. Tot 2 doelpunten kwamen ze dichterbij, maar konden er niet voorbij. Sterk gespeeld alleen geen winst. Eindstand:11-13.

Triade 3 had na de nederlaag van vorige week wat goed te maken. Alleen vooraf was al duidelijk dat Oranje-Wit daar niet aan zou meewerken. Een matte 1e helft zorgde voor een achterstand van 8-9. Kort na rust boog Triade de achterstand om in een 10-9 voorsprong. Verdedigend stond het en het was wachten op een grotere voorsprong. Die kwam er niet en daardoor bleef het spannend tot de laatste minuut. Rustig uitspelen zorgde voor de 14-13 overwinning, die nodig was om de koppositie vast te houden.

Het harde werken van Triade 1 werd nu eindelijk beloont door met 19-17 te winnen van de nummer drie in de competitie Stormvogels 1. Stormvogels dat weliswaar kampt met grieperige spelers was alsnog moeilijk over de knie te krijgen. Hierdoor werd het wederom een gelijk opgaande wedstrijd. Triade met een gewijzigde opstelling oogde gretig. De punten zijn hard nodig om uit de kelder van de competitie te blijven. Bij vlagen was het spel slordig aan beide kanten, maar was de strijd er niet minder om. Een wedstrijd waar de groen-witten aan het langste eind trokken en dat werd uitbundig gevierd.