Alles of niets…. en wat er tussen zit!

By 1 december 2013 Nieuws

De competitieronde begon al vroeg dit weekend met een vrijdagavondwedstrijd voor Triade 2. De andere vijf partijen werden wel gewoon op zaterdag gespeeld, maar dan op vreemde bodem. Opnieuw een weekend met tevredenheid, teleurstelling, opluchting en spanning door elkaar heen. Oftewel er was weer genoeg te beleven in de diverse zalen. Bij elkaar werden er door Triade 54 doelpunten gemaakt, terwijl er 48 doelpunten aan de verkeerde kant door de korf gingen. Het werd alles of niets…… en wat er tussen zit. In het wedstrijdoverzicht lees je het allemaal!

De vrijdagavond leverde voor Triade 2 gemengde gevoelens op. Op bezoek bij Merwede kwamen ze maar voor 1 ding: de overwinning. Maar als er op de valreep toch nog een punt aan deze wedstrijd wordt overgehouden, mag je niet klagen. Nog niet iedereen bij Triade 2 staat op scherp en daardoor werd het een pittige avond in Sliedrecht. In de laatste minuten van de wedstrijd keken ze zelfs nog tegen een 12-10 achterstand aan, maar met doorzettingsvermogen en geloof werd er nog een remise uit het vuur gesleept: 12-12.

Ondanks dat afgelopen woensdag de inhaalwedstrijd van Triade F werd verloren, gingen de allerkleinste van Triade toch met frisse moed naar Alblasserdam. En niet voor niets, want na een spannende wedstrijd wisten zowel Kinderdijk als Triade beide een keer te scoren: 1-1.
In Almkerk was het even schrikken geblazen, de tegenstander ACKC had lak aan het feit dat ze onderaan stonden en het moesten opnemen tegen titelkandidaat Triade C. Ze kwamen namelijk brutaal op voorsprong en na het gelijkspel van vorige week, gingen de gezichtjes al somberder staan. Toch pakte de jongens en meiden het weer goed op en wisten de wedstrijd ruim te winnen: 2-7.
Triade 3 wist dat ze het lastig zouden krijgen in Ridderkerk. Zonder de gebroeders Korevaar werd het helemaal lastig om te scoren en dat gebeurde dan ook veel te weinig. KCR deed dat een stuk gemakkelijker en konden de wedstrijd makkelijk naar zich toetrekken: 14-2.

De sporthal in Hoogvliet werd het toneel voor zowel Triade A als Triade 1. De jeugd gaf allereerst het juiste voorbeeld door Nikantes te verslaan. In tegenstelling tot het 3e werd er hier wel makkelijk gescoord en werd de ene aanval nog mooier dan de andere aanval afgerond. En of er nu 13 of 14 doelpunten zijn gemaakt, de overwinning staat: 3-14.
Helaas kunnen we dat niet zeggen van de wedstrijd van Triade 1 later in die hal. De hoofdmacht van Triade trad vol goede moed aan tegen Nikantes. En een vliegende start leverde dan ook de 0-2 voorsprong op. De eerste 10 minuten van de wedstrijd waren dan ook duidelijk voor de groen-witten. Daarna zakte het helaas in en zo kon de ploeg uit Hoogvliet in de wedstrijd komen. Voor rust hadden ze zelfs een voorsprong van 8-5 opgebouwd en was er van die goede start niets meer te zien.
Na rust mocht Nikantes nog een doelpunt maken, maar daarna begon er opnieuw een sterke periode voor Triade. Een paar scherpe aanvallen werden afgerond en zo stond het weer gelijk: 9-9. Daarna liep het tot 11-11 gelijk op, maar was het toch de thuisploeg die het initiatief overnam. 3 afstandsschoten zorgde voor een grotere achterstand (16-12) en de uiteindelijke beslissing. De daarop volgende aansluitingstreffers waren alleen maar voor de statistieken. De matig en eenzijdig fluitende scheidsrechter gaf het eindsignaal en daarmee stond Triade onnodig en teleurstellend met lege handen: 16-14!