Alle begin is moeilijk!

By 8 september 2014 Nieuws

Het was duidelijk nog niet HET weekend voor Triade. Van de 7 wedstrijden, 4 jeugd en 3 seniorenteams, werd er helaas maar 1 gewonnen. Des te meer een goede reden om komende week tijdens de training weer flink aan de slag te gaan met de opgedane ervaring.

De kinderen die voor het eerst gaan korfballen en erg klein zijn komen in een F-team. Doordeweeks ga je oefenen met de training en zaterdags mag je dan tegen een ander F-team spelen. Alleen kan daar nog wel wat niveauverschil in zitten en dat bleek zaterdag bij Triade F tegen Albatros F. De Zwijndrechtse ploeg was duidelijk al een stap verder. Positief is dat Triade F wel 4x wist te scoren, helaas de tegenstander 20x meer.

Spannender was het bij de D. In Hardinxveld werd er maar nipt verloren van HKC met 7-6. Ondanks de lege handen was het toch weer een leerzame wedstrijd.
Ook Triade C wist niet te winnen. Zij begonnen hun competitie met een uitwedstrijd tegen de Papendrechtse Korfbal Club. Na het laatste fluitsignaal stond 6-2 voor de thuisploeg.

Triade B had een thuiswedstrijd tegen DSO. Van een matige oefenwedstrijd vorige week naar een prima competitiewedstrijd. Er werd door Triade veel kansen gecreëerd en ook gescoord. Ondanks de 3 afgekeurde doelpunten stond het 5-2 bij rust. De 2e helft kwam DSO B terug tot 5-5. De druk en dus ook de spanning nam toe, maar de doelpuntenmachine begon weer te lopen. Dit resulteerde in een keurige 11-6 overwinning!

Ook 3 van de 4 seniorenteams konden afgelopen zaterdag aan de bak. Triade 4 ging op bezoek bij Oranje Zwart. In een kleine competitie werd er helaas niet gewonnen en keerde ze huiswaarts met een 9-6 nederlaag.
Triade 2 in een nieuw jasje gestoken moest duidelijk even wennen in hun wedstrijd tegen DSO. De 7 tegendoelpunten geven aan dat het verdedigend wel redelijk goed ging. Ondanks de velen schoten stonden er maar 4 doelpunten tegenover. De ruststand was trouwens opvallend: 2-1. Een vals start die niet nodig was, maar helaas wel realiteit.

Na een goede start in de competitie vorige week, hoopte Triade 1 dit een vervolg te kunnen geven. Op bezoek bij DKB in Best werd er al vanuit gegaan dat het een gewaagde, aantrekkelijke pot zou worden. De beginfase ging dan ook gelijk op tot 5-5. Daarna een goede fase voor de degradant uit de 2e klasse die uitliepen naar 10-5 en een uiteindelijke 11-6 ruststand.
Ondanks dat Triade de gehele wedstrijd het gevoel had dat er een ‘comeback’ aan zat te komen, bleven de aansluitingstreffers uit. DKB bleef een veilige marge op het scorebord houden en zo verloren de groen-witten de wedstrijd met 20-15. Op cruciale momenten was de tegenstander van Triade scherper en kon het ze achteraf alleen maar zelf verwijten dat ze er geen echte wedstrijd meer van konden maken.