Alle begin is moeilijk…! UPDATE!

By 4 september 2017 september 6th, 2017 Nieuws

Zo, daar zijn we weer, terug van weggeweest! De zomer(vakantie) is voorbij gevlogen. Het voordeel daarvan is dat er daarna weer gekorfbald mag worden. Afgelopen zaterdag gingen alle teams het weer proberen. Voor sommige teams een makkie, maar de meerderheid moest nog even inkomen. Bij de wedstrijden voor de C2 zijn een aantal wijzigingen gekomen, vandaar dat er een nieuw competitie schema eruit is gegaan en deze staat ook op de site. Kijk hier voor de update van het programma.

De E van onze vereniging mocht het thuis proberen tegen SVK E. Van een 6-0 achterstand is er verschrikkelijk hard  terug gevochten naar 6-8. Helaas niet voldoende voor de overwinning. Toch positief afgesloten met de strafworpen (2-0).

De D2 speelde tegen Merwede. Er waren wat zenuwen bij de spelers van Triade, maar dat bleek nergens nodig voor te zijn. Ze hebben laten zien wat ze kunnen en een fantastische wedstrijd gespeeld. Eindstand: 3-11 gewonnen.

D1 moest het opnemen tegen ACKC, de tegenstanders waren een flink maatje groter dan onze kids en hierdoor ging het aanvallen erg moeilijk. Verdedigend hebben ze het nog goed dicht gehouden en de schade beperkt. Eindstand: 7-0

De C2 nam het op tegen PKC. Ook hier waren het de reuzen uit Papendrecht die een streepje voor hadden met lengte. Toch is er nog een keer gescoord door Triade, waardoor de eindstand 8-1 werd.

Triade C1 mocht het tussen de molens opnemen tegen Kinderdijk. Deze ploeg is op dit moment in de competitie nog een maatje te groot. Deze 20-4 nederlaag snel weer vergeten en door naar de volgende wedstrijd.

Een dikke overwinning mogen we wel noteren voor Triade B1. Zij lieten niets heel van hun tegenstander DeetosSnel. Deze klinkende 19-1 thuisoverwinning geeft vast vleugels voor het vervolg in de competitie.

De wedstrijd tussen Triade A en Olympia was een ongewone wedstrijd. Het weer was top, een lekker zonnetje en geen wind. De eerste helft van de wedstrijd zag er minder mooi uit, vele mislukte balletjes en slecht aangegooide ballen verhinderde Triade om de voorsprong te nemen. Beide teams gingen met 5 punten de rust in. Maar na een peptalk in de kleedkamer speelde Triade een geweldige 2de helft, wat resulteerde in een 9-5 overwinning.

Triade 4 was duidelijk zoekende in de eerste wedstrijd van het nieuwe seizoen. Tegen het jonge team van Merwede werden te weinig kansen benut. In de 2de helft werd er een andere aanpak geprobeerd, maar helaas werd er toch verloren met 6-14.

Triade 3 speelde zaterdag tegen Albatros in een wisselende samenstelling. Werd er goed gekorfbald de eerste helft, de tweede helft verliep moeizamer. Maar gelukkig bleef Triade 3 wel scoren en deed dat in totaal 18 keer. Doordat de tegenstanders dat maar 12 keer deden, mogen we spreken van een mooie start van het seizoen voor Triade 3.

Voor de selectie staat er dit jaar een nieuwe trainer/coach voor de groep; Marco Schaap. Hij begon de eerste competitieronde gelijk met een uitdaging en moest, in verband met een groot aantal afwezigen, flink improviseren. Beide ploegen kwamen in hun eerste competitiewedstrijd tot een verliespartij.

Triade 2 speelde in  Dordrecht tegen Oranje-Wit. De korfballers van het tweede begonnen vol goede moed met de wedstrijd. Alleen hadden ze het moeilijk tegen een ervaren tegenstander. De eerste helft kwam Triade moeilijk tot scoren. Dit veranderde in de tweede helft waar mooie kansen en aanvallen werden gecreëerd. Helaas alleen net niet genoeg Eindstand: 14-11

Triade 1 nam het eerder in de middag al op tegen Vlug&Vaardig uit Amsterdam. De eerste minuten gingen redelijk gelijk op. Maar door verdedigende fouten vanaf Triade haar kant en het niet snel genoeg weten te scoren in de aanval wisten de Amsterdammers een gat te slaan (12-6). De laatste 20 minuten wist Triade zich weer te herpakken en kwamen ze terug tot 14-11.