Afsluiting zaalseizoen een feit!

By 1 april 2019 Nieuws

Afgelopen zaterdag werden de laatste wedstrijden in de zaal gespeeld. Het binnenseizoen werd hiermee dan ook afgesloten. Voor de meeste teams stond er niet meer dan de eer op het spel. Voor een paar ploegen was de hoogste of laagste plaats nog een reden om goed hun best te doen. Dit alles gebeurde op vreemde bodem. Benieuwd hoe dat gegaan is?

Triade F speelde hun laatste wedstrijd tegen PKC in Papendrecht. Ze hadden er zin in ondanks dat ze niet compleet waren. Er was helaas geen scheidsrechter, maar gelukkig was er een ouder die te hulp schoot. Al snel kwam PKC op voorsprong. Na een peptalk werd Triade iets feller. Toch was de achterstand al veel te groot om nog in te halen. Eindstand; 14-4.

Triade D1 ging op bezoek bij HKC in Hardinxveld. Bij winst zou er nog kans zijn om van de laatste plaats af te komen. De tegenstanders die een stuk hoger op de ranglijst staan, moesten dan wel meewerken. Zij deden dat alleen niet en wonnen overtuigd met 16-4 van onze D1.

Zaterdag heeft triade C1 tegen de nummer 2 in de poule gespeeld: Merwede. Het begin ging een beetje stroef, de motor moest nog een beetje opwarmen. Al gauw stond het 1-0 voor Merwede. Gelukkig kreeg ook de C1 een goede kans en stond het weer 1-1. De verdediging en de aanval wilde verder niet erg op gang komen, dus bij rust met 6-4 achter. Na de pauze kwamen er al gauw veel rode en vermoeide hoofden. Ondanks de strijd heeft de Triade C verloren met 11-6. Uiteraard waren ze teleurgesteld, want ze wilden zich graag hun goede kant laten zien. Maar onder aan de streep was het al bekend; Triade C 1 blijft gewoon kampioen.

Triade B was aan hun stand verplicht om te winnen van tegenstander Kinderdijk. Ook een 2e plaats veilig stellen stond er op het spel. Het ging alleen niet zo makkelijk als gedacht werd, want na afloop stond er een 8-9 op het scorebord. Maar eerlijk is eerlijk; dat is ook gewoon winnen.

Ook voor Triade A was het hun laatste wedstrijd. Dit was een uitwedstrijd tegen PKC, die bij winst ook kampioen zouden zijn. Omdat onze A-tjes goed het veldseizoen in willen gaan, waren ze gebrand om er een goede pot van te maken. Helaas dachten de tegenstanders daar ook zo over. De tegenstanders deden wat de A niet deed en dus was het verschil bij rust al gemaakt. PKC is kampioen geworden, de eindstand was 17-5.

Triade 5 uit tegen ZKV. Als ze deze wedstrijd in Zuidland zouden winnen, zouden ze niet als laatste eindigen. Het was een leuke wedstrijd met ploegen die goed aan elkaar gewaagd waren. Bij rust stond het dan ook 9-9. In de 2e helft liep Triade uit en wist dat tot het einde vol te houden. De punten gingen met deze 16-19 overwinning naar huis en de rode lantaarn mocht in Zuidland blijven.

Voor Triade 3 stond er nog veel op het spel. In een onderling duel met Sporting Delta zou er gespeeld worden voor het kampioenschap. Triade 3 moest winnen, maar vanaf het begin zat dat er niet in. De ploeg uit Dordrecht is terecht kampioen geworden, ook al hadden ze daar de hulp van de scheidsrechter niet voor nodig gehad. Triade ging zich daar te veel aan irriteren en kwam lange na niet op hun eigen niveau. Een verpletterende nederlaag tot gevolg (20-8), volgend jaar beter!

Erasmus 2 mocht net als de grote broer hopen op een kampioenschap. Er moest dan gewonnen van Triade 2, wat dit zaalseizoen een stugge tegenstander blijkt te zijn. Niet voor niets een keurige 3e plaats, maar in Rotterdam was de tegenstander toch echt een maatje te groot. De overwinning en het kampioenschap ging naar Erasmus 2.

Triade 1, dat de zaalcompetitie mocht afsluiten in Rotterdam tegen kampioen Erasmus 1, verwachtte vooraf een zware wedstrijd. Maar niets is minder waar. Het waren juist de Nieuwpoortse korfballers die de wedstrijd in de eerste 30 minuten bepaalde! Erasmus, dat de korf nauwelijks wist te vinden, had veel moeite met de snelheid aan de kant van Triade en moest noodgedwongen al vroeg wissels toepassen om weer in de wedstrijd te komen. Triade bleef hard werken en dat resulteerde in een comfortabele 6-10 voorsprong in de rust. Na rust sloop echter de vermoeidheid in het team, iets wat te verwachten was na het hoge tempo in de eerste helft, waardoor Triade slordig werd in de passing. Erasmus profiteerde hier optimaal van en kwam terug tot 15-15. Kort daarna scoorde zij zelfs de 16-15 en zag het er naar uit de Triade 1 met lege handen kwam te staan. Maar daar waar de scheidsrechter bijna wilde affluiten viel er nog een schitterend schot van Menno den Hartog vanaf de middellijn door de korf waardoor Triade 16-16 gelijk speelt tegen de ongeslagen kampioen! “Een uitstekende prestatie van het hele team! En met een mooie afsluitende plek in de middenmoot kunnen we met een goed gevoel richting de veldcompetitie” aldus aanvoerder Menno den Hartog.