Acht punten…

By 22 februari 2015 Nieuws

Zaterdag 21 febr. 2015. Tijdens de laatste Triade Thuisdag, werd het een verdeling van punten. Met drie keer winst, drie verlies en twee gelijk, kwam Kv Triade daarmee op acht punten. Hoe de punten zijn behouden of helaas mee gingen met de tegenstanders, kunt u/jij lezen in dit verslag!

Tegen de nummer twee, had Triade F1 een “zware” taak om Albatros F van het scoren af te houden. Beide ploegen hielden van snel spel, wat voor het publiek aantrekkelijk was om naar te kijken. Helaas voor Triade F1, konden de supporters “maar” drie keer voor ze applaudisseren. Voor de F van Albatros gingen de handen vaker op elkaar: 12 keer.
Van de negen gespeelde wedstrijden, werden er acht gewonnen. Vriendenschaar E was nog “een onbekende” tegenstander, waar nog niet tegen gespeeld is. Maar al snel werd duidelijk dat ook deze ploeg er aan moest geloven dat Triade E met de winst er vandoor ging. Door prima spel, mooie combinaties, kwamen de doelpunten vanzelf. Het werden er zeven voor Triade E en vier voor Vriendenschaar E.
Vriendenschaar – Triade D: 4 – 4. In sporthal De Reiger, kwam Vriendenschaar op bezoek. De D van Triade nam al snel de leiding en kon uitlopen tot een 6 tegen drie voorsprong. Bij de gedachte dat de winst binnen was, was het Vriendenschaar die de leiding overnam. Tot aan een gelijke stand bij 6 tegen 6. Triade D deed er alles aan om toch nog de twee punten te pakken en dat resulteerde in een goal. Dus winst: 7 tegen 6.
In een redelijke pot, werd er in Hardinxveld gewonnen van Vriendenschaar C met 3 tegen 5. In de sporthal in Groot-Ammers, waren het de bezoekers die het heft in handen namen. Al snel keek Triade C tegen een achterstand aan. De tien doelpunten van Vriendenschaar werd niet gehaald door de C van Triade. Zij wisten 4 keer te scoren.
Zoals Triade 2 “tevreden” was met een gelijkspel, daar kon Triade B geen genoegen meenemen, nu mogelijk hun kampioenspositie in gevaar is gekomen. In Giessen was ACKC hun tegenstander. Tijdens de eerste helft was de B aan de winnende hand, bij rust een stand van 2 tegen 5. Na rust kwam daar een verslapping van de Triade spelers(ters), waar de ACKC van kon profiteren. Zij scoorden nog 5 keer tegen 2 van Triade B. Eindstand: 7 – 7.
De uitslag: 13 tegen 21. Dat was uit tegen NIO. Dat geeft toch een redelijke verwachting. Naar de ontmoeting tussen Triade 3 en NIO. Maar de 21 doelpunten werden niet gehaald. Tegen een sterk spelend NIO had het derde het lastig. Triade 3 kon de combinaties niet goed afmaken, het spel kwam niet uit de verf, wat zij gebruikelijk konden spelen. De Rotterdammers kregen daardoor de gelegenheid om bij te blijven met scoren. Het werd zo in de tweede helft duidelijk dat geen van beide ploegen het verschil kon maken. Of toch wel? Tegen het einde van de wedstrijd, werden de juiste personen op de juiste plaatsen gezet én het verschil was gemaakt. Weer een winstpartij voor Triade 3: 13 tegen 11.
Het spelen tegen de koploper, was dit keer ook voor Triade 4 geen “leuke” partij. Tegen het veel jongere PKC, kon het vierde niet veel beginnen. Ondanks dat PKC wel veel kansen liet liggen, kwamen zij positief uit op 26 scores. Daarentegen zetten Triade 4 zes doelpunten neer op het scorebord. Voor Triade 4 is er nog een partij te spelen en dat is ook tegen de Papendrechters, alleen dat uit.
Als laatste partij van deze zaterdag, was Triade 2 aan de beurt om hun korfbalkunsten te tonen. Wat resulteerde in een spannende pot. Vanaf het begin kwam het initiatief van Triade. RWA deed mee, maar kon er nog niet veel tegen over zetten. Het verschil werd groter tot een zeven tegen drie voorsprong. Tijdens het tweede gedeelte nam RWA de leiding over, de doelpunten kwamen en er was geen verschil meer in score. Met nog een aantal minuten te spelen, keek Triade 2 tegen een achterstand aan van één punt. Zou dan het vierde gelijkspel in 2015 een feit worden? Na 60 minuten zaalkorfbal, stond er 12 tegen 12 op het scorebord.