Aanhaken of afhaken?!

By 3 februari 2020 Nieuws

Je merkt dat deze fase in de competitie cruciaal is. Zo net over de helft van het seizoen is het aanhaken of afhaken. Als we kijken naar Triade 1 dan zien we dat ze in zwaar weer zitten. Voor de 2e keer op rij werd er nipt met 1 punt verschil verloren. Met een zwaar programma op komst moeten zij alle zeilen bij zetten om uit de gevarenzone te komen. Ook andere teams hebben het zwaar. Gelukkig zijn er ook nog ploegen die bovenin meedraaien. Lees hieronder maar hoe de stand van zaken was afgelopen zaterdag!

Triade E2 verloor hun wedstrijd bij Oranje Zwart/De Hoekse. Aan de kant van de groen-witte werden er 4 doelpunten gemaakt. De thuisploeg deed dat iets makkelijker en wisten 12x de korf te raken. Eindstand: 12-4.

Triade E1 mocht het opnemen tegen DVS 69 E1. Triade schoot niet goed uit de startblokken, maar wist wel in het 1e kwart de 0-1 en 0-2 te maken. In het 2e kwart werd DVS 69 sterker, maar verdedigde Triade goed. Ruststand 2-4. Na de pauze kwam DVS 69 terug, maar behield Triade de voorsprong (5-6). In het 4e kwart werd het nog heel spannend. Triade gaf het een klein beetje weg en in de allerlaatste minuut schoot DVS 69 de bal nog 2 keer in de korf. Eindstand: 7-7

Triade C2 ging ook naar Hendrik Ido Ambacht om het op temen tegen DVS 69 C2. Een wedstrijd die thuis gewonnen was maar waarvan ze wisten dat het dit keer niet makkelijk zou gaan. De eerste helft ging gelijk op, doelpunten werden aan beide kanten gemaakt. Zo werd er gerust bij 2-2. De 2e helft gingen de ballen er bij Triade helaas niet meer in, terwijl dit bij de tegenstanders wel gebeurde. Door goed verdedigend werk werd erger voorkomen. De nederlaag helaas niet. Eindstand: 4-2.

Zaterdag heeft Triade C1 uit tegen Good Luck C1 gespeeld. Het was een moeilijke wedstrijd met weinig doelpunten. Ook de tegenstanders vonden het moeilijk en het werd een ware schaakwedstrijd. Helaas niet in het voordeel van de C1, zij verloren met 4-3.

Triade A2 kwam er in Papendrecht niet aan te pas. Richting het einde van de middag namen zij het op tegen PKC. De A2 deed wat het kon, maar zagen de pot toch verloren gaan met 11-5.

Triade A1 speelde zaterdag tegen Oranje Zwart/De Hoekse A1. Oranje Zwart stond een aantal plekken onder Triade, maar in deze gekke en spannende competitie kan alles gebeuren. Met een niet al te goede voorbereiding ging Triade de wedstrijd in. De eerste helft was slap en daardoor kwam Triade al snel achter. Gelukkig herpakte Triade zich en werd het in de tweede helft nog een spannende wedstrijd. Jammer genoeg trok Oranje Zwart aan het langste eind en verloor Triade met 15-14. Het kampioenschap is voor Triade A1 nog niet uitzicht, maar ze zullen er volle bak tegen aan moeten gaan.

Ook Triade 5 uit reisde af naar Oranje Zwart/De Hoekse. Beide ploegen waren aan elkaar gewaagd. Een spannende pot die alle kanten op ging. Eerst 3-0  en 4-3 achter, daarna 4-6 voor. Veel pech met kansen die er net niet in of juist er net uitvlogen. Met nog 10 minuten op de klok stond het 9-8 wat Triade nog wist om te buigen naar een 9-10 voorsprong. Uiteindelijk was het laatste doelpunt voor de thuisploeg. Eindstand: 10-10.

Nog in de ochtend nam Triade 4 het op tegen KCC. Wisselvallig spel zorgde voor zowel mooie aanvallen als slordige afrondingen. De tegenstanders waren net wat scherper en daardoor moesten de punten daar blijven. Eindstand: 14-8.

Triade 3 doet er alles aan om in het spoor van de koploper te blijven. Er moest dan wel gewonnen worden bij DSO in Klundert. De 1e helft ging dat erg soepel en werd er veel gescoord. In deel II gaf de thuisploeg wat meer tegengas. Uiteindelijk is de 20-14 overwinning niet meer in gevaar geweest!

Triade 2 mocht af reizen naar Ridderkerk. Tegen thuisploeg KRC had Triade nog wat goed te maken en ging er vol tegenaan. Bij rust was er een gaatje geslagen met 5-9 en direct na de pauze prikte het 2e er nog eentje bij. Daarna was de focus wat weg en vergaten ze ruim uit te lopen. Door verdedigend te staan als een huis trok Triade toch de 2 punten over de streep en kijken ze met deze 11-16 overwinning langzaam omhoog. Tussen de nummers 1 tot 4 zitten maar 2 punten. Dat bied mogelijkheden en als Triade hier in blijft geloven kan het nog een mooi seizoen worden.

Triade 1, dat in een moeilijke fase zit, moest het opnemen tegen PSV 1 in Eindhoven. Een ware strijd om uit die degradatiezone te komen. De wedstrijd, waar voor beide teams de punten zeer belangrijk zijn, ging dan ook gelijk op. Scherp schietende schutters zorgde voor een hoog percentage en spanning tot in de laatste minuten. Triade dat de gehele wedstrijd de leiding had moest echter buigen voor de Eindhovenaren. Vlak voor het einde namen ze de leiding over en met een minuut op de klok probeerde Triade er nog alles aan te doen om er een gelijkspel uit te slepen. Helaas voor de groen witte floot de scheidsrechter af en werd er wederom met één punt verschil verloren 21-20. Met dit verlies is Triade 1 nu de hekkensluiter in de competitie.