Erop of eronder!

By 28 september 2020 Nieuws

In deze fase van de competitie is het erop of eronder. Een aantal ploegen van Triade doen serieus mee om de bovenstaande plaatsen. Alertheid en scherpte is geboden, want een misstap kan fataal zijn. Hieronder staan de verslagen van de teams die zaterdag 26 september in actie kwamen.

De E1 nam het op tegen GKV. Triade begon sterk en rondde mooie aanvallen af. GKV kon geen tegenstand bieden en hierdoor leidde Triade bij rust al met 8-0. De E’tjes kregen de opdracht om goed te blijven verdedigen en goed te blijven scoren. Dit werd goed gedaan en zo eindigde de wedstrijd met een mooie 15-0 eindstand. Zo blijft de E1 nog steeds op koers voor het kampioenschap.

Triade E2 mocht het opnemen tegen Merwede/Multiplaat E3. Met een compleet team begonnen ze verdedigend erg sterk aan de wedstrijd. Ze wisten het goed dicht te houden en lieten weinig ballen door. Helaas had Triade wel moeite met het opzetten van een aanval. In de tweede helft ging dat een stuk beter en maakte ze zelfs nog een doelpunt. Helaas de tegenstander ook en jammer genoeg iets meer dan een; eindstand 1-5.

Triade D1 had weer eens een thuiswedstrijd. Ze kwamen gelijk sterk uit de startblokken en wisten met rust 10-0 voor te staan. De 2e helft sloeg de vermoeidheid toe en ging het tempo omlaag. Gelukkig wisten we er nog 3 te maken en hadden we al al een lekkere voorsprong opgebouwd dat er niets aan de hand was. Eindstand 13-1. Ook zij zijn nog steeds op weg naar het kampioenschap.

De C1 moest het in een uitwedstrijd opnemen tegen ACKC C2. Triade begon prima en kwam al heel snel op een 0-2 voorsprong. Daarna kakte Triade helemaal in. Aanvallend werd heel onrustig gespeeld. Dit resulteerde in veel eenschots-aanvallen. Gelukkig stond de verdediging wel heel erg sterk. Hierdoor stond er een magere 0-3 voorsprong bij rust. De boodschap in de rust was duidelijk: veel feller zijn en aanvallend rustig zoeken naar de juiste kansen. De tweede helft ging gelukkig beter. Er werden veel kansen genomen, helaas was de afronding nog steeds wat minder. De C1 wint met 0-6 en zo lijkt ook dit team het kampioenschap niet meer te ontlopen.

Triade C2 speelde uit tegen HKC C3. Triade had er veel zin in en begon fanatiek aan de wedstrijd. Er werd heel goed rondgespeeld en er waren super veel kansen, die helaas niet afgerond werden. HKC wankelde in de verdediging, maar schoot aanvallend de enige kansen die ze kregen er wel in. Hele goede wedstrijd gezien, helaas wel verloren! Eindstand 2-6.

Op bezoek bij HKC verloor Triade B1 met duidelijke cijfers; 17-5. Het is nog wachten op punten en wie weet komt dat de volgende wedstrijd wel!

Triade A2 speelde uit bij PKC. Triade wist veel kansen te creëren door de afvang en aansteun goed te verzorgen. Via een 0-1 en 3-5 voorsprong leek er geen vuiltje aan de lucht. Alleen toen verslapte dat en kwam PKC bij rust terug tot 5-5. De 2e helft pakte de A2 de draad weer op en werd het verschil 4 punten. PKC kwam nog iets terug maar de 1e overwinning is met deze 8-10 overwinning binnen.

Bij Triade A1 leek alles op rolletjes te lopen dit seizoen en werd er in de eerste 3 wedstrijden tegen de verschillende tegenstanders gewonnen. Nog 3x van hetzelfde en het kampioenschap zou binnen zijn. Maar toen moesten ze op bezoek bij Korbatjo. Zij besloten met een 13-8 overwinning dat het voorlopig nog maar even spannend moet blijven in deze poule.

Triade 4 was niet opgewassen tegen PKC. De eerst helft was het al een bekeken zaak en stond het bij rust 10-1. In de 2e helft wat meer doelpunten van Triade, maar ook PKC bleef maar doorgaan. Duidelijk een maatje te groot. Eindstand 20-6.

Triade 3 ging op bezoek in Almkerk bij ACKC.  Na 2 verloren potjes werd het toch wel tijd om te winnen.
Triade startte scherp en kwam op voorsprong. Ondanks het veldoverwicht kwam ACKC bij rust nog tot 5-6.  Ook de 2e helft waren de ploegen aan elkaar gewaagd. Spannend tot het einde, maar Triade bleef met deze 8-9 overwinning aan de goede kant van de score.

Triade 2 moest het in een uitwedstrijd opnemen tegen Nieuwerkerk 5. Triade kwam nog op 0-1, maar daarna ging het snel minder. Nieuwerkerk ging aanvallend een hoog tempo spelen, verdedigend dwongen ze Triade tot foute keuzes. Het tweede kon geen vuist maken en was niet fel genoeg. Dit zorgde voor een 12-4 ruststand. Na de rust ging het iets beter, maar Nieuwerkerk bleef de bovenliggende partij en speelde de wedstrijd zonder al te veel problemen uit. Eindstand: 24-9.

Triade 1 mocht het dit keer opnemen tegen Sperwers 1. Wederom een bekende tegenstander uit het verleden. Echter had Triade een vervelende start. Een verkeersongeluk onderweg zorgde ervoor dat Triade niet op tijd aanwezig kon zijn, waardoor er geen tot weinig tijd was voor een fatsoenlijke voorbereiding. Dit leidde tot een vroege gele kaart aan de kant van Triade en een magere 6-5 achterstand in de rust. Gelukkig kon de draad weer opgepakt worden en liet Triade 1 zich in de tweede helft weer zien! Eindstand 11-18.