Triade sluit voorjaarsseizoen af!

By 17 juni 2019 Nieuws

En zo is de laatste competitieronde alweer een feit. Op een enkele inhaalwedstrijd na, mochten zaterdag de meeste teams hun seizoen afsluiten. Volgende week zaterdag staat het Promo computers Mixtoernooi ’19 op de planning en daarna mag iedereen van hun welverdiende zomerstop gaan genieten. Hieronder brengen we u op de hoogte van deze laatste wedstrijdverslagen.

Triade F speelde hun laatste wedstrijd met veel publiek. Ondanks dat ze wisten dat ze al kampioen waren begonnen ze gespannen aan de wedstrijd. Door wat plaatsfouten kreeg tegenstander Albatros al snel kansen. Na een korte toespraak van de coaches werd Triade wakker en gingen doen waar ze goed in zijn. Met een eindstand van 14-3 zijn ze ongeslagen kampioen geworden.

Triade E2 reisde afgelopen zaterdag af naar Zwijndrecht om daar een en ander recht te zetten tegen Albatros. Met de eerste helft werd duidelijk dat Triade nog wat slaperig was, maar in de tweede helft werd het beter en naderde ze tot 2 punten punten achterstand. Helaas konden ze het scoren in de derde en vierde helft niet bijhouden waardoor de einduitslag op 15-8 uit is uitgekomen. Maar even goed kwamen ze met een goed gevoel van het veld.

Triade D1 reisde af naar Zwijndrecht om hun wedstrijd tegen Albatros te spelen. De thuisploeg begon wat sterker en kwam al snel op voorsprong, maar Triade gaf niet op en tot voorbij de rust konden het het goed bijhouden. Helaas was de tegenpartij in de laatste fase van de wedstrijd de duidelijke winnaar en werd er met 12-6 verloren. Het was een leuk spel, veel kansen en veel doelpunten. Een mooie afsluiting van het seizoen!

Triade C2 vertrok naar Papendrecht om het tegen PKC C5 op te nemen. Donderdag werd er tijdens de inhaalwedstrijd al met 7-5 van ACKC gewonnen. Iedereen had er veel zin in en er werd goed gespeeld. Helaas zat de afronding niet mee, maar na hard werken vielen de doelpunten gelukkig wel! 3-1 gewonnen. Triade C2 is dus ook ongeslagen kampioen geworden dit seizoen!

De C1 ging op bezoek bij HKC C2, een wedstrijd die voor een goede afsluiting van het seizoen gewonnen moest worden. De C1 had er heel veel zin in en was gebrand om de punten mee naar huis te nemen. HKC had hetzelfde gevoel en begon ook goed aan de wedstrijd. Na de 1-1 maakte HKC door onnodige fouten van Triade ook 2-1 en 3-1. Gelukkig wist Triade C1 dit weer om te zetten naar 3-3! De C1 werd minder scherp en gaf net voor rust nog 2 doelpunten weg (5-3).de rust waren zowel de coaches als de spelers gebrand om deze wedstrijd binnen te halen en kwamen dan ook vol goede moed uit de kleedkamer. Toch kwam er een 6-4 achterstand die Triade uiteindelijk kanp omboog naar een 6-8 voorsprong. De laatste minuten waren nog spannend, want HKC maakte nog 7-8. Dit zorgde voor lichte paniek bij Triade waardoor ze nog rommeliger gingen spelen. De scheids floot gelukkig snel af, waardoor de laatste wedstrijd van het seizoen gewonnen werd.

Triade B speelde tegen kampioen OZC. De B was van plan om revanche te nemen voor de grote nederlaag in de uitwedstrijd. En dat lukte de 1e helft aardig tot aan 5-5. De B wist veel kansen te creëren, maar had wat pech in de afronding. OZC ging beter schieten en liep uit naar 3 punten verschil met rust. De 2e helft probeerde de B de wedstrijd om te keren maar helaas. Uiteindelijk 9-15 verloren van de terechte kampioen in deze poule.

Triade A mocht afgelopen zaterdag voor hun 3e wedstrijd van de week het opnemen tegen Twist. Dinsdag werd de wedstrijd gewonnen, donderdag verloren dus de wil was er om het seizoen met winst af te sluiten. Triade en Twist waren aan elkaar gewaagd. De hele wedstrijd ging het gelijk op en geen van beide teams wist het voordeel met meer dan 2 doelpunten verschil naar zich toe te trekken. Helaas had Twist in het laatste deel van de wedstrijd de overhand en kon onze A de stand niet meer draaien. Eindstand 11-13

Triade 4 wachtte in spanning af op de tegenstander….deze belde een kwartier voor aanvang af dat ze in de file stonden. Met elkaar onderling partijtje gedaan. De wedstrijd tegen Olympia wordt a.s. zaterdag om 10 uur ingehaald.

Triade 3 nam het thuis op tegen een jong gedreven Vriendenschaar. De wedstrijd van de Groen witten starten laf en gingen de rust in met 2-6. Tijdens de 2e helft ging het iets beter van onze kant. Maar jammer genoeg de laatste wedstrijd met verlies geëindigd: 7-13.

Triade 2 nam het afgelopen zaterdag op tegen de korfballers uit Kinderdijk. Gezien de uitslag van de vorige wedstrijd tegen Kinderdijk waren de verwachtingen hoog gespannen. Kinderdijk begon met een vliegende start van 4 doelpunten waardoor triade gelijk op scherp gezet werd. Langzaam maar zeker wist triade 2 toch terug te komen in de wedstrijd en kwamen ze tot scoren. Dit resulteerde in een spannende wedstrijd waarin de ploegen toch aan elkaar gewaagd bleven. Kinderdijk trok alleen toch aan het langste eind. Einduitslag 13-15. Geen winst maar toch voor
Triade 2 een goede wedstrijd om met goede moed richting het nieuwe seizoen te gaan.

Triade 1 heeft de competitie met een overwinning goed afgesloten. Na een gelijk opgaande strijd gingen de teams met een 10-10 gelijke stand de rust in. Een wedstrijd die verder sportief maar fel werd bestreden bleef spannend tot de laatste minuut. Triade 1, dat na de wedstrijd coaches Edwin Bouwman en Yvonne Dols in het zonnetje hebben gezet, trokken aan het langste eind en hielde met een 17-16 knap de punten thuis. Triade eindigde op een misschien teleurstellende vijfde plek, maar mag met handhaving als doelstelling terug kijken op een geslaagde veldcompetitie.