Wisselvallige resultaten bij Triade!

By 2 oktober 2017 Nieuws

We komen steeds verder in het najaarsseizoen en de ranglijsten krijgen langzamerhand kleur. Net als het weer van afgelopen weken is het spel van de Triade teams erg wisselvallig. De ene ploeg strijdt bovenin de competitie mee voor het ere-metaal, terwijl andere knokken om uit de gevarenzone te komen. U kan in het verslag lezen hoe wisselvallig het deze competitieronde gegaan is.

Triade E1 speelde tegen SKV. Vorige week werd er nog met 6-8 verloren, maar ook deze keer gingen de jongens en meiden vol goede moed aan de slag. Het was opnieuw geen slechte pot, maar doelpunten moet je wel maken om te winnen. Met 10-4 deed Triade E1 dat duidelijk te weinig.

Bij Triade D1 en D2 is er een duidelijk verschil. De ene ploeg weet veel punten binnen te halen, de andere ploeg heeft meer moeite. Triade D2 moest tegen Merwede zaterdag. De moed zat er goed in bij de meiden en dat zorgde al snel voor het eerste doelpunt. De wedstrijd verliep soepel met mooie acties en goed verdedigingswerk! Dit zorgde voor een 12-0 eindstand voor de meiden van de D2! Op naar het kampioenschap. De D1 ging 0-13 ten onder aan de ploeg die kampioen gaat worden, namelijk ACKC.

Ook bij Triade C is het wisselend. Triade C1 doet bovenin mee, terwijl de C2 knokt in de onderste regionen. Triade C1 heeft alleen in een cruciaal duel verloren van de aanstaande kampioen Kinderdijk. Ze konden de eerste helft goed meekomen en de dames onschadelijk maken. Echter wist Triade C de kansen in de tweede helft niet te benutten, iets wat Kinderdijk wel lukte. Triade C1 verloor met 2-6.
Triade C2 speelde thuis tegen Merwede C4, de nummer 1 van de poule. Triade begon niet scherp aan de wedstrijd waardoor ze al snel op een achterstand kwamen. Aanvallend wilde de kansen maar niet komen en de kansen die ze kregen werden niet afgemaakt. Eindstand: 0-8.

Triade B heeft wederom goede zaken gedaan tegen Deetos-Snel. Ze konden de 19-1 winst thuis helaas niet overtreffen. Via een 2-8 ruststand werd het uiteindelijk 2-13 voor Triade B. Door een sterke rebound en dus balbezit in de verdediging kwam Deetos totaal niet in hun spel. Aanvallend zaten er mooie acties tussen. Leuk om te zien dat de nieuwe aanwinsten in Triade B mee konden komen in deze wedstrijd.

Wat was het weer spannend bij Triade A. Zoals wel vaker dit seizoen zat het weer niet mee, maar dat stond een overwinning niet in de weg. Aanvankelijk trokken Triade A en Avanti A erg gelijk op. Maar halverwege de 2de helft werd het duidelijk wie de touwtjes in handen had en werd de punten met een 16-11 overwinning binnen gehaald.

Triade 4 doet er alles aan om van de 0 punten af te komen. En qua inzet zouden ze meer verdienen. Ze zitten alleen in een poule met betere teams, zo ook tegen Merwede. De eerste 10 minuten ging het nog wel, daarna ging het hard. De uitslag werd veel tegen weinig!

Triade 3 ging op bezoek bij Albatros. Het was een regenachtige wedstrijd, maar dat mocht de pret niet drukken. Triade speelde tegen de koploper in de poule, dus was het alles of niets om nog kans te maken op het kampioenschap. Albatros ging heel hard van start met snelle acties en aanvallen op een klein veldje. Het was voor Triade even schakelen, maar voor rust had Triade de zaken onder controle en een ruime voorsprong. De regen nam toe, de doelpunten bleven achter. Ondanks dat Albatros nog wat terug kwam, wist Triade ze op afstand te houden met een mooie 11-14 uitslag als gevolg. Bij winst volgende week mag Triade 3 het kampioenschap gaan vieren.

Triade 2 nam het tijdens de lunch op tegen RWA uit en in Poortugaal. Een wedstrijd die op papier zeer lastig zou worden, de te kloppen ploeg staat namelijk bovenaan. Maar Triade 2 liet zich van hun beste kant zien. Er is hard gestreden om in ieder geval bij te blijven bij het ervaren RWA. Ruststand 12-6. Na de rust kwam Triade 2 sterk terug tot 13-11, maar deze inspanning kostte uiteindelijk te veel (22-11).

Triade 1 speelde in Rotterdam tegen de oude bekende Thor. De junioren van Triade krijgen steeds vaker speelminuten in de hoofdmacht, zo debuteerde Marloes de Zeeuw verdienstelijk op het hoogste niveau. Op het ouderwetse gras, wat door het slechte weer meer een modderpoel was geworden, begon Thor sterk aan de wedstrijd en kwam op voorsprong. Triade, duidelijk de modder niet meer gewend, kwam moeilijk in haar spel. Bij rust haakte de groen-witten nog aan, maar in deel II kon niets meer geforceerd worden en verloor Triade met 18-15.