Laatste thuisdag in 2016!

By 13 december 2016 Nieuws

Op papier stonden er 11 thuiswedstrijden op de planning afgelopen zaterdag. De laatste thuiswedstrijden in dit kalenderjaar 2016. Hopelijk wordt het geen trend, maar de tegenstanders van Triade 4 en Triade 5 namen de moeite niet om te komen en hadden zich afgemeld. Triade zou Triade niet zijn als daar geen alternatief voor zou zijn. Benieuwd hoe deze tijd en ruimte is ingevuld? Lees dan snel verder!

Triade F nam het afgelopen zaterdag op tegen HKC F. Deze leuke wedstrijd werd met 6-1 gewonnen. Voor het eerst werd er echt met iedereen samen gespeeld en heeft iedereen zeker 1x op de korf geschoten! Ook zijn de doelpunten door verschillende kinderen gescoord. Dit was erg leuk voor allereerst de kids zelf maar ook zeker voor de vele ouders/familieleden die kwamen kijken.

Triade E1 en Triade D1 wisten beide hun wedstrijd te winnen tegen respectievelijk Springfield en Oranje-Wit. Hoe de wedstrijden precies verliepen…. geen idee! Wel dat 6-2 en 8-4 gewoon prima overwinningen zijn.

Triade D2 speelde zaterdag tegen de koplopers Merwede D. De eerste helft ging van start en na een paar mooie aanvallen kwamen ze toch wel verrassend met 2-1 voor te staan. Na de rust zette Merwede een tandje er bij en werd de verdediging van Triade wat minder, waardoor de tegenstanders toch uitliepen naar 2-4. Maar ondanks het verlies heeft de D2 een goede wedstrijd gespeeld.

Zaterdag speelde de C van Triade tegen G.K.V. In een eenzijdige wedstrijd werd er met 10 tegen 5 verloren. In het begin van de wedstrijd kon Triade nog een beetje tegenstand bieden maar al gauw bleek dat G.K.V. veel te sterk was Na deze nederlaag is Triade C afgezakt naar de middenmoot. Komende zaterdag uit tegen Vios gaan ze gewoon weer werken voor een overwinning.

Om 13.00 uur stond de wedstrijd Triade A – Twist A op het programma. De opdracht voor de junioren was veel schieten, dan komen de doelpunten vanzelf. Dat resulteerde in mooie aanvallen en een ruststand van 8-4. In de tweede helft bleven we veel aanvallen en werd er verdedigend gezien zoveel mogelijk aansteun eruit gehaald. Dit zorgde voor een verdienstelijke eindstand van 14-8.

Na Triade A was het zaak voor Triade 3 om hun 3e wedstrijd te gaan winnen. Een 1e indruk gaf aan dat het een pittige pot zou worden tegen Maassluis, maar schijn bedriegt blijkbaar. Vanaf het begin van de wedstrijd zaten de getalenteerde spelers van Triade 3 er bovenop. Ondanks lengte verschil in het nadeel van Triade was de rebound toch voor de groen-witten. Hierdoor kon er geoefend worden op de afronding en dat lukte grotendeels. De verdedigende druk zorgde voor onrust in de aanval van Maassluis, waardoor er totaal maar 6 doelpunten gescoord werden. Triade 3 stopte bij 20 doelpunten, Spannend was het duidelijk niet meer, maar wel goed om te zien dat deze ploeg steeds meer aan elkaar gaat wennen.

Tegenstander van Triade 5 heeft zaterdag ‘last minute’ afgebeld dus hebben ze een potje tegen de B gespeeld. Zij hadden de ruimte van het tevens afgelaste Triade 4 gepakt om te trainen. Als afsluiting hiervan kwam een oefenpot. Triade 5 kwam snel achter, maar kon toch mee in het tempo en het scoren. Triade 5 wint uiteindelijk het oefenpotje met 8-5. Helaas voor hun worden ze niet beloond met de competitiepunten.

Triade 2 moest tegen Vriendenschaar. Triade begon weer met veel plezier aan de wedstrijd. De eerste helft stonden ze twee punten achter. Bij rust was dit opgelopen tot vier verschil 4-8. De tweede helft kwamen ze wel weer wat terug, maar jammer genoeg was dat niet genoeg. (13-16)

Triade 1 moest thuis tegen Fortissimo 1 uit IJsselstein. Met wederom Agnetha Vroon in de basis voor de geblesseerde Corline Blom, begon Triade ontzettend gemotiveerd aan de wedstrijd. De eerste helft ging daarom ook gelijk op, zo stond Triade met 2 doelpunten achter, en zo stond Triade weer met 2 doelpunten voor. Helaas werd net voor rust een doelpunt voor Triade afgekeurd, waardoor ze met een gelijkspel de rust ingingen (9-9). De tweede helft ging op dezelfde voet verder, alleen nam Fortissimo beetje bij beetje de volledige leiding in de wedstrijd. Waar het bij Triade schortte in de 100% concentratie in de verdediging, liep het spel bij fortissimo (helaas voor Triade) vlotter en soepeler. Triade had ook echt pech dat veel schoten net uit de korf rolde. De laatste 10 minuten maakte fortissimo het echt definitief dat zij de overwinning in handen hadden. 17-23 verloren. Triade gaat deze week weer hard aan de bak om het volgende week tegen Koveni 1 in Nieuwegein de punten mee naar huis te gaan nemen!