Meer activiteiten dan korfbal bij Triade!

By 20 april 2016 Nieuws

Een dag vol activiteiten, het was een groot succes! We zouden het haast vergeten, maar tussendoor werd er ook nog her en der gekorfbald. De Triade markt ’16, Kind-ouder toernooi, de BBQ en live kijken naar de Korfbal league finale, waren de activiteiten naast de korfbalwedstrijden.

Naast dat de korfbalwedstrijden vroeg begonnen, waren ook de voorbereidingen al bezig voor de Triade markt’16. Het uitzoeken, kraampjes in elkaar zetten, de te verkopen spullen op de kraampjes zetten, de poffertjespan aan zetten, taart snijden, koffie zetten enz. enz. Vele vrijwilligers hielpen mee om op tijd te kunnen starten met de Triade markt én dat is zeker gelukt. Het bezoekersaantal bleef constant, de aangeboden spullen werden verkocht. Zie hier de foto’s van de markt.
Rond half een begon het ouder en kind toernooi met zeven teams, in een team twee ouders en twee kinderen, mag dit een prima deelnemersveld worden genoemd. Er werd gespeeld op een half veld, wat snel spel opleverde. De teams waren redelijk aan elkaar gewaagd, want echt uitlopen in scores waren er niet.
Toen alle teams weer uit gekorfbald waren van zowel het ouder en kind toernooi als van Triade, kon er live gekeken worden naar de finale van de korfbal league, waarbij TOP won van PKC.

Dan de gespeelde wedstrijden:
Triade E1 mocht zaterdag het opnemen tegen ACKC. Ze begonnen erg sterk en de stand liep gelijk op. Aan het einde wisten de Brabanders alsnog te scoren en ging een goed resultaat net aan de groen-witten neus voorbij (5-4). Ze hebben wel heel goed gespeeld en super verdedigd. Natuurlijk zijn er altijd verbeterpunten, maar er is duidelijk een stijgende lijn te zien. Dezelfde tijd als de E1 begon de E2 aan hun partij. Tegen Vriendenschaar, de bezoekers scoorden heel makkelijk en dat is ook terug te zien in de eindstand. Het lukte Triade E2 wel om een doelpunt te maken. Eindstand: 1-18.

Ondanks een aardig veldspel en wederom goede D-tjes wist Triade C in 3e klasse wederom een gelijkspel uit het vuur te slepen. Terecht? In de ogen van de trainers hadden ze meer verdiend, maar het veldspel en de individuele acties tegen 6 heren en 2 dames geeft voldoende vertrouwen voor de komende wedstrijden. Eindstand 9-9

Triade 3 speelde een uitwedstrijd tegen Vriendenschaar in Hardinxveld. Triade ging vanaf het begin hart van stapel met de doelpunten, waar de tegenstanders geen antwoord op hadden. Mooi doelpunten uit de acties die Triade creëerde zorgde voor een 1-9 ruststand. De tweede helft liep helaas niet meer zo soepel, maar gelukkig konden ze Vriendenschaar nog wel op achterstand houden. Deze verder goed gespeelde wedstrijd werd met 9-14 in het voordeel van Triade 3 afgerond.

Triade 1 mocht om het opnemen tegen ACKC uit Almkerk. De ploeg waar thuis net aan van werd verloren, zou dit een wedstrijd zijn waar Triade wellicht een kans zou hebben op een punt. ACKC was daarentegen ook enorm gebrand, want zij strijden er ook voor om veilig door te gaan naar volgend jaar. Triade begon niet scherp en ACKC benutte vrijwel alle kansen die ze kregen. Waar Triade absoluut geen geluk had, hadden de tegenstanders dit wel. Triade had weinig meer in te brengen en zo komt degradatie uit de 2e klasse echt dichterbij. Eindstand 19-7