Kunstgras en komt dan ook de winst!? 1e speelronde najaar competitie ’13

By 26 augustus 2013 Nieuws

Het is dan zover. Er werd al zolang over gesproken, het kunstgrasveld waarop kv Triade gaat spelen. Zaterdag 31 augustus is de eerste speeldag van de najaar veldcompetitie. Twee teams gooien dan af, te weten Triade 1 en 3.
Maar ook de Kangoeroe club gaat weer van start, zaterdag 31 augustus  om 9.30u, voor de korfballertjes in de leeftijd van 3 tot 6 jaar.

En wat is er veel gesproken door ons bestuur met de gemeente, de architect, de verschillende verenigingen en even zoveel adviesbureaus, want het is niet “zomaar even een veldje neerleggen”. Soms lijkt het erop dat er aan al dat gepraat en discussies geen einde konden komen, máár inmiddels ligt het kunstgras op zijn plek én zijn op maandag 26 aug ’13 de eerste trainingen afgewerkt. Klik hier voor de routebeschrijving
Dan de teams; Voor de senioren is er het een en ander verandert. Na een selectie periode zijn de teams bekend gemaakt. Zeker voor het tweede en derde, zal het in het begin zoeken zijn met de verschuivingen in de teams. Triade A van voor de zomer is samengegaan in de senioren, waar zij verschillende plekken hebben gekregen in 2 en 3. Het Triade 3 van voor de zomer is Triade 4 geworden. Als enige jeugdploeg is Triade B van naam verandert, zij zijn de A geworden van Triade. En er is een F team bijgekomen. Zoals de overbekende zin gaat: “De jeugd heeft de toekomst” wil ook Kv Triade ervoor zorgen dat de jeugd betrokken word en blijft voor de sport.

Dan de wedstrijden; Om 14.00u begint de competitie voor Triade 3. In Almkerk is ACKC de tegenstander. Triade 1 speelt thuis, als eerste ploeg op het nieuwe kunstgrasveld. OEC uit Helmond komt op bezoek. Deze wedstrijd begint om 15.30u. De derde klasse is dit seizoen het “speelgebied” van ons eerste. Er is een “wildcard” ontvangen om mee te draaien ook op het veld in klasse drie. Door de heren en dames wordt er erg naar uitgekeken, maar uiteraard ook door de coach/trainster van Triade 1, om te gaan korfballen in een hogere klasse.

Alvast een aantal data voor in de agenda:

• Algemene ledenvergadering op dinsdag 24 september om 20.00u, iedereen is welkom, zowel de leden, donateurs en ouders!
  • eerste speeldag, op zaterdag 31 augustus
  • officiële opening op zaterdag 2 november