Toch te veel wind…?

By 5 mei 2013 Nieuws

Afgelopen zaterdag mochten de senioren aan de slag met hun wedstrijd tegen respectievelijk Scheldevogels, DeetosSnel/Volhuis en Gemini.
Een winderige middag op het hobbelige veld werd niet wat het moest worden voor de hoofdmacht. Triade 2 hielden de Dortenaren knap op een gelijkspel en Triade 3 wist hun 2e wedstrijd te winnen!

De meestbesproken wedstrijd van de dag werd uiteindelijk de domper van de dag. Koploper Gemini uit Gouda kwam op bezoek en doordat het verschil met Triade maar 1 punt was, zou het echt een kraker worden. En dat werd het ook! Onder andere door de wind niet een wedstrijd met veel doelpunten, maar wel met hoog ‘spannings-gehalte’ voor het publiek.
De eerste 10 minuten waren doelpuntloos, maar het initiatief kwam toch van Triade. Door een sterke rebound in het aanvalsvak kwam de 2-0 op het scorebord. De Gouwenaren kwamen alleen via 2 snelle aanvallen weer langszij. Daarna ging het gelijk op, alhoewel Triade elke keer de voorsprong leek uit te bouwen. In de laatste minuut voor rust trok Gemini alleen weer gelijk.
Na de rust leken ze dit door te gaan zetten. Hun aanval werd neergezet met 3 spelers in de punt en 1 rebounder. Hierdoor kon er lang worden aangevallen, maar echt resultaat bleef uit. Aan de andere kant waren er ook kansen voor Triade, maar deze werden slecht afgemaakt. Ook steeds meer balverlies kwam aan de orde.
Met nog ongeveer 5 minuten te gaan, werd door de groen-witten de 8-8 gemaakt. Waar het leek dat deze strijd op een remise zou uitlopen, schoot Gemini zich in de laatste minuut naar een veilige voorsprong in de competitie: 8-9. Met deze nederlaag is Triade afhankelijk van de missers van Gemini. Mocht dat gebeuren zal de laatste competitiewedstrijd in Gouda beslissend zijn, maar het initiatief ligt nu niet meer in Langerak.

Tegen een onbekende tegenstander in deze voorjaars competitie, wist Triade 2 DeetosSnel/Volhuis niet op de knieën te krijgen. In de eerste helft van de partij wist Triade 2 de bal goed rond te laten gaan en kwamen er scores, maar ook DeetosSnel kon bij blijven. Na de theepauze werd het zeker voor het publiek steeds minder interessant om naar het spel te blijven kijken. Zowel het tweede als de ploeg uit Dordrecht wist niet de wedstrijd naar zich toe te trekken door te blijven scoren. Eindstand: 5 – 5.
Met nog drie wedstrijden te gaan, staat Triade 3 in ieder geval deze week op een gedeelde eerste plaats. De bezoekende ploeg uit Bergen op Zoom, had niet veel in te brengen. Tegen het einde van de wedstrijd werd het zeven personen voor Scheldevogels en acht voor Triade, maar of dat het verschil heeft gemaakt. Bij het laatste fluitsignaal stond er 5 voor Triade 3 en 3 punten voor Scheldevogels.