9e speelronde zaalcompetitie ’17-’18

By 20 januari 2018 Nieuws

Na een rustig weekend voor sommige teams, mogen de meeste vier/achtste-tallen nu weer aan de slag. Met de nodige trainingen zijn de teams er weer klaar. Er zijn alleen maar uit wedstrijden. Er wordt gespeeld in Zwijndrecht, Capelle en Krimpen a/d IJssel, Gorinchem en Barendrecht. Door een overlijdensbericht binnen de vereniging van OKV 1 gaat de wedstrijd met Triade 1 niet door. Uiteraard wensen wij de betrokken personen sterkte toe.  Lees verder waar en hoe laat de wedstrijden gespeeld gaan worden.

Gelukkig niet heel vroeg op de dag wordt de wedstrijd gestart om 09:55u Albatros F3 tegen Triade F1. Voor de F van Triade is het de tweede ontmoeting met de ploeg uit Zwijndrecht. Net voor de kerstvakantie speelden zij al tegen elkaar, toen pakte Albatros de punten weg uit Groot-Ammers. Kan Triade F nu de punten mee nemen?
Om 11:00u KCC/SO natural A6 – Triade A1 én 11:00u KOAG D3 – Triade D2. De A van Triade is het jaar 2018 goed begonnen met al tweemaal een overwinning. De laatst was tegen de thuisploeg uit Capelle, om het verschil met hun groter te maken, mag er weer gewonnen worden. De D2 gaat spelen tegen de nummer vijf. Op papier ziet het er lastig uit, maar je weet het maar nooit.
Dan gaan we naar de partij van Triade C2 om 11:30u spelen zij tegen GKV/Enomics C3. De C2 van Triade laat een stijgende lijn zien met drie wedstrijden achter elkaar gewonnen. Zij wisten nog niet te winnen van de ploeg uit Gorinchem, maar dat was in het vorige jaar. Nu zijn er opnieuw mogelijkheden om wel voor de winst te gaan.
Rond het middaguur, 12:00u KOAG B3 – Triade B1. Op 18 nov. ’17 speelden zij al tegen elkaar. Toen pakte Triade B hun punten mee. Nu als koploper geeft dat enige druk om te blijven gaan voor de winst. Met een partij minder gespeeld als de nummer twee, zijn er kansen om bovenaan te blijven staan.
Om 13:30u GKV/Enomics 5 tegen Triade 5. Ook deze wedstrijden moeten gespeeld worden, de koploper en de lantaarn drager. Op welke manier weet het vijfde van Triade het de tegenstander lastig te gaan maken?
Meestal worden de jeugdpartijen in de ochtend gespeeld. Dit keer niet voor Triade C1, zij spelen om 13:55u tegen Albatros C4 in Zwijndrecht. Met een ruime winst werd in de thuis ontmoeting gewonnen, maar nu met het thuisvoordeel voor Albatros zal ook de bal door de korf mogen. Kan de C1 van Triade direct druk zetten en de voorsprong pakken óf gaat de thuisploeg daar een stokje voorsteken?
De laatste partij op deze zaterdag. Om 15:20u Vitesse (Ba) 4 – Triade 2 in Barendrecht. Tien punten voor Vitesse en negen voor het tweede van Triade. Met deze partij op 18 nov. jl. werd het gelijk spelen “geopend” voor Triade 2, beide ploegen hielden een punt over aan deze partij. Nu staan er drie teams op een vierde plaats, ook Triade 2 en Vitesse op een derde plaats. Om de aansluiting met de top drie te maken, zullen er twee punten mee genomen mogen worden uit Barendrecht. Gaat het Triade 2 lukken om het verschil te maken?

Iedereen weer veel plezier, in het veld en langs de lijn!