9e speelronde voorjaar veldcompetitie ’16

By 27 mei 2016 Nieuws

Het veldseizoen loopt bijna ten einde. Met nog dertien wedstrijden te gaan, zijn er nog volop kansen om de winst te pakken. A.s. zaterdag 28 mei spelen 9 teams voor de winst. Helaas maar twee thuiswedstrijden, maar die worden wel bijzonder. In de avond de jaarlijkse playbackshow, aanvang 18.00u. Dus komt allen en lees verder hoe laat de teams gaan beginnen en waarom de twee thuiswedstrijden bijzonder zijn.

Als alle Triade teams gespeeld hebben, begint om 18.00u de playbackshow. Het beloofd weer een vol programma te worden met een groot aantal verschillende optredens. Daarvoor over de dag verdeeld strijden de verschillende teams nog om de twee punten voor de winst.
We beginnen dit keer bij de jongste jeugd. Triade F speelt om 11.00u in Papendrecht tegen PKC/SWKGroep. Ondanks het eerste seizoen van de F, staan zij met drie gewonnen wedstrijden toch op een tweede plaats. Tegen PKC werden in de thuisontmoeting wel zes doelpunten gescoord, dit was net te weinig, maar wie weet in Papendrecht zijn de rollen om gedraaid.
In Sliedrecht spelen Merwede E en Triade E2 tegen elkaar, dat zal zijn om 9.00u. Het is de nummer vier tegen de nummer vijf. Na de mooie overwinning op ACKC is de stemming positief. Kunnen zij ook de Sliedrechters verslaan?
Zij hebben nog maar een wedstrijd te spelen. Triade E1 reist af naar Hardinxveld-Giessendam om te spelen tegen Vriendenschaar, ook zij beginnen om 9.00u. Als je aan een sport doet is het fijn als je plezier hebt met elkaar. Dat is voor de E1 ook belangrijk, zij hebben helaas nog niets gewonnen. Kunnen zij dat tijdens de laatste wedstrijd recht gaan zetten?
Met een ritje voor de boeg, gaat Keep Fit ’70 spelen tegen Triade D2, 12.00u. Het was maar 0 tegen 4 in de thuisontmoeting. Kan de D2 dit keer wel de score aan de goede zijde van het scorebord houden?
Middelharnis is de plaats waar Triade C gaat spelen tegen Good Luck C om 10.00u. Tijdens de najaars competitie werden zij kampioen, in de zaal werd een derde plek neergezet. Nu staan zij bovenaan op een gedeeld eerste plaats. Daarachter komen twee ploegen op plaats twee en twee teams op een derde plek. Vooral belangrijk voor Triade C om te winnen, alle punten zijn nodig om er zeker van te zijn dat zij een van de ploegen is met de meeste punten.
Ook in de poule van Triade A, kan het nog alle kanten op gaan, zij kunnen zelfs nog kampioen worden. Met nog twee partijen te gaan, spelen zij zaterdag tegen Sporting Delta in Dordrecht om 11.15u. Een nog onbekende ploeg, maar ook volgende week spelen zij nogmaals tegen elkaar.
Korbatjo uit Oud Beijerland ontvangt om 12.30u Triade 4. Tussen de nummers een tot en met vijf zit maar twee punten verschil. Voor Triade 4 is het zaak om de rust te bewaren en vooral ook weer plezier te hebben, dan komen de doelpunten vanzelf.
Ze zijn al kampioen, maar om helemaal alleen de koploper te blijven, mag Triade D1 nog een wedstrijd spelen tegen Merwede. Tijdens de wedstrijd in Sliedrecht, werd Merwede D redelijk opzij gezet, 2 – 10. Kan de D1 van Triade laten zien dat zij echt kampioen zijn en bijna ongeslagen bovenaan staan? Kom ze aanmoedigen om 14.00u.
Toch een winstpartij. Daarmee heeft Triade 1 toch twee punten weten te pakken in dit seizoen in de tweede klasse. Voor hun tegenstanders is het alleen maar winst geweest, ONDO uit Middelburg. Kan Triade 1 gaan genieten van deze laatste wedstrijd en in het bijzonder William Buijs. Hij speelde ruim 20 jaar in Triade 1 en gaat een stapje terug doen. Dat zijn afscheidswedstrijd tegen de nummer een is, daar kan hij niets aan veranderen, wel het aantal doelpunten dat hij kan scoren voor het publiek. De wedstrijd Triade 1 tegen ONDO 1 begint om 15.30u.

Iedereen veel plezier met het aanmoedigen, maar ook met korfballen!