8e speelronde zaalcompetitie ’15-’16

By 7 januari 2016 Nieuws

Na alle oliebollen, appelbeignets en de champagne gaat de competitie ook in 2016 weer verder. Alhoewel Triade 4 al op 2 januari mocht gaan spelen. Het verslag leest u/jij verder op. Maar bijna alle teams mogen weer aan de slag, behalve Triade D2. Het wordt de eerste Triade thuisdag in sporthal De Reiger met in de avond Oud & Nieuw party in de kantine.

We lopen alle wedstrijden langs voor a.s. zaterdag 9 januari en doen dat in volgorde van tijd:
Om 9.00u starten er twee wedstrijden tegelijk. Triade E1 en E2, zij spelen tegen Vriendenschaar E5 en E6. De E1 van Triade speelt tegen de voorlopige koploper in hun poule, bij de E2 staat Vriendenschaar op een derde plaats.
Tegen een van de twee nummers 1, gaat Triade D1 het opnemen om 10.00u. Zij spelen tegen Twist D uit Vlaardingen. Beide ploegen wisten tot nu toe van hun gespeelde partijen er maar één te verliezen. Het kan wel eens spannend gaan worden wie er blijft staan op een eerste of tweede plaats.
Er zouden op papier kansen zijn voor de C van Triade om de punten te behouden. Zij spelen om 11.00u tegen Vriendenschaar C, want de Hardinxvelders wisten nog geen wedstrijd te winnen. Triade C pakte al bij twee partijen de twee punten.
Met drie gespeelde wedstrijden, staat Triade B , nu nog op een laatste plaats in hun poule. In de wedstrijd die begint om 12.00u, spelen zij tegen de koploper: Vriendenschaar B.
De nummers drie en vijf spelen tegen elkaar om 13.00u. Triade A – Vlaardingen A. De A van Triade wist 2015 wel positief af te sluiten door hun laatste wedstrijd van dat jaar te winnen. Kunnen zij 2016 goed beginnen door het de ploeg uit Vlaardingen lastig te gaan maken?
In de poule van Triade 3 staan de nummers twee t/m zes zeer dichtbij elkaar. KKC/So Natural komt naar Groot-Ammers, zij spelen om 14.10u.
Triade 2 kon 2015 niet beter afsluiten, want zij staan vijf punten los van de nummer twee. DSO uit Klundert, is een van de twee ploegen waar Triade 2 nog niet tegen gespeeld heb. Op papier zou het een overwinning kunnen opleveren, maar of DSO daar ook zo over denkt, dat is dan nog maar af te wachten. Zij spelen tegen elkaar om 15.20u.
Triade 1 – VIOS om 16.35u. Ook het eerste van Triade, staat goed in de ranking, op een gedeelde tweede plek samen met Ventura Sport. Wat ook geldt voor het tweede gaat ook op voor Triade 1. VIOS is nog een tegenstander, waar zij nog niet tegen gespeeld hebben.

Triade 4 mocht het sportjaar 2016 beginnen door te spelen tegen Korbatjo in Oud Beijerland op zaterdag 2 januari. De eerste helft was rommelig en er werd niet als een team gespeeld. In de rust kwamen de spelers tot de conclusie dat het anders moest en dat meer samenwerken moest gaan helpen. De tweede helft ging beter, er werd gebruikt gemaakt van de juiste personen op de juiste plekken. Er kwamen mooie aanvallen, alleen de afronding ontbrak nog. Ondanks de achterstand gaven zij de moed niet op en met doorzettingsvermogen werd de wedstrijd uitgespeeld. Er werd verloren met 13 tegen 7.
Als laatste van deze eerste Triade thuisdag in sporthal de Reiger, mag Triade 4 gaan spelen tegen Merwede dat zal zijn om 17.50u.

Iedereen veel succes tijdens de wedstrijden, maar ook met het aanmoedigen!