8e speelronde voorjaar veldcompetitie ’17

By 25 mei 2017 Nieuws

Het beloofd een buitengewoon zonnig weekend te gaan worden. Met een volle competitieronde bij Triade is het de vraag of het ook zomerse uitslagen gaan worden. We adviseren iedereen om goed te drinken en je in te smeren, daarnaast natuurlijk veel plezier!

De aller jongste jeugd van Triade zal spelen tegen HKC uit Hardinxveld. Zij kunnen dit seizoen nog afsluiten als 2de in de poule, hiervoor moeten ze wel winnen van de huidige nummer twee. In hun poule is Korbatje F1 de kampioen.

Triade E1 mag het om 11:00 uur proberen tegen Merwede, of beter, Merwede mag het tegen Triade gaan proberen. De E1 is namelijk kampioen en niet meer in te halen, gefeliciteerd!

Vriendenschaar D5 kan hun kampioenschap veilig stellen tegen Triade D1, aan hen dus de taak hier een stokje voor te steken. Zelf kunnen ze geen kampioen meer worden, maar winnen in de laatste wedstrijd van het seizoen is natuurlijk wel prettig!

Triade D2 gaat het proberen in en tegen Kinderdijk. Kinderdijk staat onderaan, dus er zullen zeker kansen liggen. Onderschatting ligt alleen altijd op de loer, scherp blijven dus!

De C1 van Triade neemt het in een uitwedstrijd op tegen Ventura sport C1, voor de C1 van Triade  zal dit een spannende pot zijn, mocht Dordrecht C1 namelijk verliezen dan kan Triade C1 nog kampioen worden. Een wedstrijd om in de gaten te houden dus.

De eerste thuiswedstrijd van zaterdag is de B, zij spelen tegen de kampioen PKC, dit zal dus een pittige pot worden. Zij starten om 09:30 uur, u bent uitgenodigd om vanaf dan tot laat in de middag te blijven, goed weer zal voor gezorgd worden;)

Triade A is al kampioen, echter kan het nog zijn dat zij gedeeld kampioen worden met Dordrecht A1. Dit is gelijk ook de tegenstander van de A, zij zullen dus alle zeilen bij moeten zetten om ongeslagen kampioen te worden en deze pot binnen te hengelen, aanmoediging is hierbij gewenst en deze wedstrijd start om 10:50 uur.

Bij de senioren 4 zal er hard gewerkt moeten worden willen ze punten pakken tegen ’t Capproen, deze club is namelijk al kampioen en dat zal niet voor niets zijn. Het 4de kan zelf nog 2de worden, maar dan moeten ze wel winnen.

Triade 3 heeft een teleurstellend seizoen achter de rug met tot nu slechts 1 gelijkspel als hoogtepunt. Deze zaterdag spelen zij thuis tegen Merwede 6, om half 1. Er staat niets meer op het spel voor Triade, naast natuurlijk een echt hoogtepunt: Winst!

Het tweede van Triade speelt een verdienstelijk seizoen in de 4de klasse. Ze staan hier in de middenmoot en kunnen zelfs een gaatje slaan met een directe concurrent door te winnen van ADO. Voor het zaalseizoen verloor het 2de met 17-12 tegen ADO, mocht het 2de winnen zijn ze zeker van de 5de plaats waar ze trots op kunnen zijn!

Om 15:30 uur start de wedstrijd van het eerste, in deze competitie is het nog ontzettend spannend. Het zou de laatste wedstrijd van coach Marcel Le pair kunnen zijn, maar het contract van Marcel kan ook nog verlengd worden met 1 of zelfs 2 wedstrijden. Doordat het eerste de laatste weken redelijk draait doen ze weer bovenin mee en is er zelfs zicht op een tweede plaats, deze geeft recht op een promotiewedstrijd. Hiervoor moet het eerste wel winnen van SDO, wat geen zekerheidje is, in de uitwedstrijd werd het hier namelijk 22-21 voor Triade. Daarnaast moet Erasmus verliezen van De Eemvogels, die overigens extra gemotiveerd zijn met een versnapering op kosten van Triade in het vooruitzicht mochten ze winnen van Erasmus.  Als dit scenario zich op deze manier afspeelt en Triade 1 een promotiewedstrijd mag spelen dan ontvouwd zich een ander pracht scenario. Triade moet het dan, net als 2 jaar geleden opnemen tegen Gemini 1 uit Gouda die zich zeer waarschijnlijk gaan plaatsen als 2de ploeg in een andere poule. Zoals u leest is het spannend genoeg om langs te komen op Sportpark Poortzicht. Waar wij alle ploegen veel succes wensen!