8e speelronde voorjaar veldcompetitie ’16

By 20 mei 2016 Nieuws

Na de rustige dagen rond Pinksteren, is de rust zaterdag 21 mei volledig voorbij. Alle Triade teams, dat zijn er dit seizoen 12, mogen aan de slag. Er zijn vier uitwedstrijden en 8 thuiswedstrijden. Naast de korfbalactiviteiten, zijn er ook nog de nodige andere “evenementen” die eraan komen. Vooral de Kika dag op zaterdag 11 juni, vergeet niet om sponsors te zoeken voor Kika. Maar ook de playbackshow van zaterdag 28 mei, wil je nog meedoen geef je dan nog snel op!
Lees verder hoe laat en waar u/jij de Triade teams kunt komen aanmoedigen.

Dit “voor”verslag beginnen we met de vier uitwedstrijden. Die beginnen met de D1. Zij spelen om 9.30 tegen Korbatje D in Oud Beijerland. Voor de D1 van Triade is het belangrijk om te blijven winnen, nu op een eerste plaats, maar er zitten maar twee punten verschil in met de nummer twee, Emergo.
Om 11.00u start ACKC – Triade 3 in Almkerk. Voor het derde staat er niets meer op het spel. Zij staan in de middenmoot, maar ook voor hun zou het een opsteker zijn, als er twee punten bij komen.
Dan om 13.15u Trekvogels – Triade 2 in Rotterdam. Dit wordt net zo’n kraker als bij de D1. Om druk uit te blijven oefenen op de, nu nummer een Gemini, zal Trekvogels verslagen mogen worden. Met de juiste personen op de juiste plekken en de rust bewaren, zijn die kansen aanwezig. Maar kan Triade 2 daar ook mee overweg.
15.30u KVK – Triade 1 in Kapelle, Zeeland. De nummers 7 en acht van hun poule spelen tegen elkaar. In de thuis ontmoeting, was ook KVK sterker, Triade kon toen niet voor eigen publiek stunten. Nu met een verre reis voor de boeg, kunnen zij wel de twee punten mee terug nemen naar Nieuwpoort/Langerak?

9.00u Triade F – Albatros F, tijdens dit eerste seizoen van de F1 staan zij al op een tweede plek in hun poule. Met tweemaal winst en een keer verlies, is dat een prima prestatie. In Zwijndrecht werd het 0 tegen 11, kan de F van Triade dit nogmaals voor elkaar krijgen. Of gaat Albatros daar een stokje voor steken.
Voor Triade E1, loopt het nog niet helemaal soepel dit seizoen, om 9.00u spelen zij tegen Merwede E. Maar nieuwe ronde, dus de kansen zijn er weer om het de Sliedrechters zo lastig mogelijk te maken.
Om 10.00u Triade E2 – ACKC E, de nummers vijf en zeven tegen elkaar. In deze poule staan er drie ploegen onderaan, zij hebben nog geen wedstrijd gewonnen. Gaat het de E2 van Triade lukken om een of twee punten te pakken tegen de ploeg uit Almkerk?
Helaas, ook voor de D2 van Triade geldt dat zij nog geen punten wisten te pakken, maar als er gescoord wordt is dat al erg goed van ze. Om 11.00u speelt Triade D2 tegen Nikantes D. En juicht u/jij ook mee als er gescoord gaat worden?
Het is maar net welke site je bekijkt, maar via Antilopen.nl zijn er in de poule van de Triade C twee nummers 1, vier nummers drie (een daarvan is Triade C) en een nummer zeven. Kijk u/jij via KNKV.nl dan staat de C van Triade op een vierde plaats en Twist C op een eerste plek. Zij spelen om 12.00u tegen elkaar.
Ze zaten er de laatste wedstrijd zo dichtbij, maar er geluk was niet aan hun zijde. We hebben het over Triade B, zij nemen het op tegen Springfield B om 13.00u. Geen bekende tegenstander, zij komen uit Hoeven. Dat is vlakbij Klundert, Zevenbergen en Etten-Leur.
Echt in de buurt kunnen zij niet meer komen óf toch wel. Een overwinning op de bezoekers, brengt ze toch heel dichtbij. Om 14.15u speelt Triade A tegen Nikantes A. Als de rollen nu wel zijn omgedraaid, kan de A van Triade, wel het scoren openen, maar of de gasten het daar mee eens zullen zijn?
Op een keurige tweede plaats staat Triade 4. Hun tegenstander staat dat ook, want beide ploegen hebben vijf punten. Welke ploeg kan een slag slaan en dichterbij de koppositie komen. Om 15.45u spelen Triade 4  Scheldevogels tegen elkaar.

Iedereen veel plezier tijdens de wedstrijden, maar ook met het aanmoedigen!