‘Afscheid’ Lisette en Carolien uit Triade 1

By 25 juni 2021 Nieuws

Na jarenlange inzet in de selectie van KV Triade hebben Lisette Zaal en Carolien Korevaar besloten om een nieuw korfbal pad in te slaan. Lisette heeft besloten verder te gaan spelen in een lager team van KV Triade, wellicht in het derde waar zij teamgenoot wordt van onder andere zus Kirsten en zwager Brendan.

Lisette:

‘‘In 2012 heb ik de overstap gemaakt van KCC naar KV Triade, nadat mijn zus en mijn moeder mij al voor waren gegaan. Dat seizoen zijn we gepromoveerd op het veld naar de tweede klasse wat een van mijn hoogtepunten is geweest in het eerste van Triade. Ik heb mij met name aanvallend mogen ontwikkelen bij Triade, waar ik erg blij mee ben geweest. Nu is helaas het moment aangebroken dat ik afscheid ga nemen van de selectie en heb gekozen om in het 3e van Triade te gaan spelen. Zoals de meeste misschien wel weten woon ik sinds kort met mijn vriend in Tilburg, waardoor twee keer trainen en een wedstrijd spelen op zaterdag een iets te grote opgaven is geworden. Ik zal zeker nog langs de lijn te vinden zijn en in het veld bij het 3e uiteraard!’’

We zijn blij dat we haar korfbal kwaliteiten kunnen blijven bewonderen binnen de club, en we hopen dat ze het naar haar zin zal hebben in het 3e! Lisette, bedankt voor al die jaren inzet in het 1e, de vele goals en je inzet aldaar!

Ook Carolien Korevaar maakt een switch, zij zal vanaf volgend seizoen spelen bij Viko te Vianen. Carolien kwam 12 jaar geleden voor het eerst op het korfbal veld komen kijken, en was vanaf haar 16e vaste kracht in de selectie.

Carolien zegt over haar tijd in de selectie:

‘‘Toen ik op mijn 16e als ‘klein guppie’ naar de senioren ging en in Triade 2 kwam, heb ik in die tijd daar ontzettend veel geleerd. Het mooiste moment uit die periode vind ik dat we in de zaal nog kampioen zijn geworden in een thuiswedstrijd tegen Terda.

Op mijn 20e kwam de vraag of ik in Triade 1 kwam spelen. Gelukkig waren er ook toen coaches en teamgenoten die me erdoorheen hielpen, dingen nog maar weer eens voordeden en uitlegden.

Eén van de meest memorabele momenten van deze tijd voor mij persoonlijk, was de allereerste keer dat ik mocht oplopen in de zaal en ik als eerste (want had rugnummer 1) met de mascotte en een jeugdlid op mocht lopen. Zo vaak had ik dat zien en horen gebeuren bij/voor anderen en nu was het ineens voor mij. Kippenvel momenten waren dat altijd en zijn het altijd gebleven.

Ik kan me nog een wedstrijd van Triade 1 herinneren in 2018 die we in de Reiger speelden tegen Blauw-Wit (K). We kwamen ontzettend slecht uit de startblokken en keken binnen no-time tegen een 1-6 achterstand aan. De hele eerste helft bleven we achter de feiten aanlopen, maar in de tweede helft kregen we het als team voor elkaar om de wedstrijd te kantelen en gingen we er uiteindelijk met een 24-20 overwinning vandoor! De ontlading erna was enorm.’’

Carolien was ook onderdeel van de Fanatics, waarvan zij het prachtige feest ter gelegenheid van het 10-jarige bestaan als hoogtepunt benoemt.

Over haar afscheid zegt ze:

‘‘Ik wil in het bijzonder de spelers van de selectie van de afgelopen jaren bedanken voor alles wat jullie voor me hebben betekend, maar eigenlijk natuurlijk iedereen die mij (op welke manier dan ook) heeft geholpen.

Triade heeft voor altijd een speciaal plekje en nu er gelukkig weer publiek bij wedstrijden mag zijn, hoop ik nog veel van jullie regelmatig te zien! ’’

Uiteraard bedanken wij ook Carolien voor haar jarenlange inzet in de selectie van KV Triade! We wensen haar heel veel succes bij Viko en hopen haar nog vaak langs de kant te zien!