7e speelronde zaalcompetitie ’17-’18

By 5 januari 2018 Nieuws

Het is 2018. Een nieuw jaar met weer mooie sportieve momenten. Na al het vuurwerk, de oliebollen en appelbeignets is de rust weer gekeerd en mag er weer aan de slag gegaan worden. Na de woensdagavond training zijn de teams er weer klaar voor om te knallen tijdens de vierde Triade Thuisdag in sporthal De Reiger. Lees verder hoe laat ze gaan spelen, maar ook kunt u lezen van de drie wedstrijden die nog in het “oude jaar” gespeeld zijn. En vergeet uiteraard niet om je dansschoenen uit de kast te halen, want het eerste feest van 2018 gaat vanaf 20.00u beginnen in de kantine.

De laatste wedstrijden van 2017 werden nog gespeeld op zaterdag 23 december. Triade 5 speelde tegen PKC in Papendrecht. Bij rust was het 4 gelijk door goed te verdedigen. Na rust werd er twee keer een voorsprong gepakt van twee punten, maar dat kon niet voorkomen dat de thuisploeg dichterbij kwam tot 11 gelijk. Met nog weinig tijd op de klok kwam er een voorsprong voor PKC. Eindstand: 12-11.
Ook de D2  speelde hun partij in Zwijndrecht bij Conventus D. Helaas was de reis voor niets geweest. 4 tegen 0 verlies werd bij geschreven.
Met een hele sterke eerste helft pakte de F van Triade een voorsprong van 2 tegen 1 van Albatros. Er werd gespeeld in Poortzicht in Nieuwpoort. Helaas kwam er een tandje bij door de ploeg uit Zwijndrecht en kon Triade F het tempo niet meer bij houden. Eindstand: 3 tegen 8.

Dan naar de wedstrijden van morgen, zaterdag 6 januari ’18.
Dit keer maar een wedstrijd zo vroeg in de morgen. Om 09:00u Triade E1 tegen PKC/SWKGroep E9. Om mee te blijven gaan met de andere ploegen in hun poule, zal de E van Triade de punten in eigen huis mogen houden.
Tegen de klok van 10:00u start Triade D1 tegen Good Luck D2. Met een prima plek in het midden van de lijst, staat de D1 van Triade er goed voor. Maar zo op papier zouden er kansen kunnen zijn om ook de punten in Groot-Ammers te houden.
11:00u Triade C1 – HKC (Ha) C2. Waarschijnlijk is er al verschillende keren naar de stand gekeken en blijkt daaruit dat de Hardinxvelders nog niet in hun ritme zijn. Maar dat zegt nog niets over de wedstrijd, wie pakt de eerste voorsprong?
Triade C2 tegen ACKC C3 om 12:00u. Er zit maar een wedstrijd verschil in de stand, dat is dat Triade C2 een partij meer heeft gewonnen. Betekend dat ook gelijk winst? Het zou kunnen, maar dat wordt pas duidelijk na het laatste fluitsignaal van de scheidsrechter. Ook in 2018, zijn deze vrijwilligers belangrijk om de wedstrijden door te laten gaan.
Al in de middag gaan we over naar de oudere jeugd van Triade. Om 13:00u Triade B1 tegen Movado B1. Er zit een verschil van drie punten tussen beide ploegen. Alleen in het voordeel van Triade B. Zij staan aan kop met op de derde plek de ploeg uit Dordrecht. Wordt het verschil nog groter of…?
14:00u Triade A1 – Korbatjo A1. Wat zou het super zijn als de A van Triade hun eerste punten pakt in 2018 en in hun poule. Want ze gaan langzaam naar beneden, als er niet snel wat punten bij komen. Maar gaat Korbatjo daar aan meewerken?
Halverwege de middag speelt om 15:10u Triade 5 tegen ACKC 4 uit Almkerk. 1 punt voor Triade en twee punten voor ACKC, beide teams staan wat laag in hun poule. Wie kan een plekje opschuiven?
16:20u Triade 4 – DeetosSnel 6. De nummers vier en vijf van hun lijst spelen tegen elkaar. Kan er een ploeg een ruime voorsprong pakken en vast houden of wordt het een spannende strijd?
Om 17:30u Triade 1 tegen Conventus 1 uit Zwijndrecht. Triade op plek vijf met zes wedstrijden gespeeld. Conventus op plaats zes met vijf wedstrijden gespeeld. Beide ploegen maar vier punten uit twee gewonnen matches. Ze zijn er telkens zeer dichtbij, Triade, maar weten het niet alle keren af te maken. Kunnen zij 2018 goed beginnen om dit keer de punten in eigen huis te houden?
Na hopelijk een goed voorbeeld start om 18:45u Triade 2 – Vriendenschaar (H) 5. Op het veld zijn ze al een keer tegen gekomen, toen was het voordeel voor Vriendenschaar. Welk voordeel haalt het tweede van Triade uit het spelen in Groot-Ammers?
Als laatste van deze korfbal dag in sporthal De Reiger speelt om 20:00u Triade 3 tegen PKC/SWKGroep 10. Als koploper is Triade 3 de kerstvakantie in gegaan, alleen kunnen zij dat na al het vieren en genieten nog vast houden. Om het Nieuwjaarsbal goed te kunnen beginnen kan natuurlijk een overwinning niet ontbreken, maar gaan de Papendrechters daar aan mee werken?

Iedereen weer veel plezier!