7e speelronde voorjaar competitie ’18

By 1 juni 2018 Nieuws

En de eerste kampioen heeft zich al gemeld: dat is Triade D1, zij wisten met gemak door hun poule wedstrijden heen te komen. A.s. zaterdag 1 juni en dinsdag 5 juni zouden er een aantal teams bij kunnen komen die ook de beker mogen vast houden. Er worden zes thuis- en vijf uitwedstrijden gespeeld. Lees verder hoe laat en waar ze gespeeld gaan worden!

We beginnen op het veld in Nieuwpoort, daar start om 09:15u Triade F1 tegen GKV/Enomics F3. Ze stonden er zo goed voor, we hebben het over de F van Triade. Helaas kunnen zij nu niet meer de beker vast houden, maar een mooie twee plaats daar gaan zij nog voor. Uiteraard betekend dit wel dat er gewonnen mag worden.
Er is dan even een pauze, want de partij van de D2 is verplaatst naar a.s. dinsdag. Dan om 11:35u Triade D1 – Kinderdijk D4. Nog steeds ongeslagen en al kampioen, kunnen zij het gaan afmaken tegen de ploeg uit Kinderdijk. Hoe mooi zou dat zijn!
Om 12:45u gaan we verder met Triade B1 tegen OZC B1 uit Rotterdam. Het verschil was tijdens de vorige ontmoeting vier punten. De koploper OZC B heeft de punten hard nodig om kampioen te worden, dit zou een gedeelde plaats kunnen worden. Maar kan Triade B voor een stunt gaan zorgen door de punten in eigen huis te houden?
Dan naar de thuis wedstrijden voor het Triade 1, 2 en 3. Het derde van Triade gaat spelen tegen Oranje Wit (D) 7 om 14:00u. Helaas voor derde hebben zij dure punten laten liggen, maar er zijn er nog twee te verdelen tijdens deze match.
Dan de wedstrijd om de derde plaats voor Triade 1. Zij spelen tegen Sporting Badhoevedorp 1 om 15.30u. De ploeg uit Badhoevedorp komt met een uitdaging voor hen naar Nieuwpoort. Want zij kunnen ook de twee punten hard gebruiken. Bij winst door de bezoekers, zijn zij afhankelijk wat ADO (staat nu op plaats een) doet tegen SKV of zij in aanmerking komen voor de eerste plaats. Het verschil om tweede te worden is te groot voor Triade 1, maar de punten afsnoepen zou wel kunnen gezien de vorige uitslag van 10 tegen 8. Dan nog de druk dat de nummer vier ook nog op de derde plek kan komen. Wie gaat er makkelijk met de druk om en pakt de overwinning?
Na deze hopelijk spannende strijd mag Triade 2 deze wedstrijddag afsluiten op het kunstgras in Nieuwpoort. Zij beginnen om 17:00u tegen KCR 5 uit Ridderkerk. Voor het tweede is het niet dit seizoen, soms waren zij dichtbij, maar konden zij het niet afmaken. Wat kunnen zij laten zien tegen KCR.

Dan door met de ploegen die op reis gaan. In Almkerk begint om 11:00u ACKC C3 tegen Triade C2. Het verschil tussen deze twee ploegen is vier punten. Zelfs bij winst door Triade C2 gaat het hen dus niet lukken.
Om 11:00u Korbatjo C2 – Triade C1 in Oud-Beijerland. Met de winst in Nieuwpoort, zouden er twee punten mee genomen kunnen worden door Triade C1, maar ook de thuisploeg heeft iets te verdedigen. Hoe spannend gaat het worden?
Ook om 11:00u PKC/SWKGroep E8 tegen Triade E1 in Papendrecht. Om niet gedeeld kampioen te worden, heeft Triade E de punten nodig, zijn er kansen: uiteraard!
De A van Triade start om 14:00u tegen KCC/SO natural A5 in Capelle aan de IJssel. Met hun laatste partij voor de “zomer rust” kan Triade A dit seizoen mooi afsluiten door nog te gaan voor een overwinning, wat zeker mogelijk is na de winst tijdens hun vorige ontmoeting met KCC.
Om 14:30u KCR 9 tegen Triade 4. Gaat het vierde nog een overwinning bijschrijven in hun poule of blijven zij staan met twee punten. Kunnen zij nogmaals 12 keer scoren, waardoor ze het verschil kunnen maken tegen de ploeg uit Ridderkerk.

Dan kijken wij alvast vooruit naar a.s. dinsdag 5 juni, misschien wel de kampioenswedstrijden voor de D2 en de C1 van Triade. Er gaat gespeeld worden om 18:00u: Triade D2 – ACKC D3 en om 19:00u Triade C1 tegen SKV C1.

Iedereen veel plezier tijdens de wedstrijden zowel in het veld als langs de lijn!