7e speelronde najaar veldcompetitie ’16

By 14 oktober 2016 Nieuws

Wij naderen het einde van alweer een competitie. Het wordt steeds iets kouder, wat fijn is dat de zaalcompetitie staat te wachten, maar er moeten nog wel een aantal wedstrijden worden gespeeld. A.s. zaterdag zijn dat er negen, waarvan er zes thuis zijn in Nieuwpoort. Lees verder hoe laat en waar u/jij deze wedstrijden kunt komen kijken.

In Papendrecht gaat Triade E spelen tegen PKC/SWKGroep E om 10.00u. De E van Triade heeft al een feestje gehad, want zij zijn al kampioen, maar of zij dat ook alleen blijven. Dat heeft te maken met hun uitslag en die van de nummer twee: Sporting Delta.
Nog een uitwedstrijd voor Triade A. Zij gaan spelen in en tegen Nieuwerkerk A. Dat zal zijn om 10.30u. Thuis werd er ruim gewonnen met 8 tegen 4. Weet de A van Triade dit nogmaals te doen, dan zijn zij alleen kampioen. Momenteel staan zij met Kinderdijk op negen punten, maar de A van Kinderdijk hoeft niet meer te spelen. Alleen of samen de beker delen, dit weten wij nadat de wedstrijd is afgelopen.
Op zaterdag 15 okt. is er nog een uitwedstrijd en wel voor Triade 1. Zij reizen af naar Hillegom, spelen om 15.30u tegen SDO. Naast het tweede wat vorige week wist te winnen, heeft Triade 1 dit ook gedaan tegen de De Eemvogels. Met een gelijk aantal tegen doelpunten van 94, scheelt het maar een punt in de lijst. Triade op een vierde plaats en SDO op drie. Dus er zijn nog mogelijkheden om zelfs “op het podium” te komen. Wat natuurlijk een prima afsluiting is van dit veldseizoen.
Dan kijken wij naar de thuiswedstrijden. Te beginnen bij de D1. Zij spelen tegen Kc Dordrecht D om 11.05u. Triade D1 op een keurige tweede plaats, maar bij verlies gaan zij dit delen met hun tegenstanders. In de uitwedstrijd, wist Triade D1 niet te winnen. Dus het kan wel eens spannend gaan worden, wie er nu de winst pakt.
Voor de D2 staan er nog twee partijen op het programma. Eerst a.s. zaterdag tegen PKC/SWKGroep D om 10.00u. Tijdens de laatste wedstrijd van de D2 wisten zij wel te winnen, maar of daar de bezoekers aan gaan mee werken dat is nog maar de vraag. Met nog twee kansen te gaan, weet je het nooit.
Tegen een nog onbekende tegenstander, dat is ook de vereniging waar de D2 tegen gaat spelen, PKC/SWKGroep. Gaat Triade C het opnemen. Een eerste plaats in deze groep zit er niet meer in, maar om de tweede plek gaat nog gestreden worden. En met nog twee wedstrijden te gaan, kan Triade C nog stijgen naar 8 punten, maar dan moet zowel a.s. zaterdag gewonnen worden als volgende week in Papendrecht. Zij spelen zaterdag om 12.10u tegen elkaar in Nieuwpoort.
13.15u is de begintijd voor de B van Triade. Zij gaan het opnemen tegen SKV B. Is het nog spannend in deze poule? Helaas niet meer, want de bezoekers zijn al kampioen. Met vijf punten verschil wist SKV B de vorige partij te winnen. Maar alles is mogelijk, want nog steeds is de bal rond. Wie weet….?!
In een week tijd drie wedstrijden spelen, dat gaat Triade 4 mee maken hoe dat is. A.s. zaterdag beginnen zij tegen Olympia om 14.45u. Zelfs een tweede plek zou er in kunnen zitten voor het vierde, maar dan moeten er wel drie wedstrijden gewonnen worden. Of ze dat allemaal gaat lukken, dat weten wij volgende week zaterdag. Zij spelen donderdag 20 okt. thuis tegen NIO om 20.00u.
De laatste wedstrijd van de dag. De voorbereidingen voor een kampioenschap zijn al gedaan, alleen moet er wel gewonnen worden van ADO. Dat werd niet gedaan in de uitwedstrijd op 10 september, toen kwam er verschil van drie doelpunten op het scorebord. Deze wedstrijd begint om 16.15u. Dan is er nog een optie dat de mede-koploper punten laten liggen. Dat is WION, zij spelen om 17.00u tegen Nieuwerkerk. In dat geval zou Triade 3 met een gelijkspel weg komen, maar dat is natuurlijk geen optie.

Kom iedereen aanmoedigen of reis mee. Iedereen weer veel plezier tijdens de wedstrijden!