Halverwege het najaarsseizoen…

By 23 september 2019 Nieuws

Opnieuw was het een mooi weekend om te spelen voor de teams van Triade. Het grootste deel van de jeugd ging in de omgeving op bezoek bij hun tegenstanders. De A en de senioren mochten op ons thuisveld gastheer spelen. Zo halverwege het seizoen kunnen we al een kleine balans opmaken, zeker doordat de meeste teams nu weten wie hun tegenstanders zijn in de poule. Kijk snel verder als je benieuwd bent hoe iedereen het gedaan heeft.

Triade E2 mocht uitslapen, ze speelde pas om 11.30 bij GKV. Iedereen had er zin in en ging vol goede moed de wedstrijd in. Beide teams waren erg aan elkaar gewaagd en het liep gelijk op. Aan het eind zwakte Triade toch wat af en lieten ze een paar doelpunten gaan. Ondanks de goede wedstrijd werd er met 8-6 verloren.
Triade E1 ging zaterdag op bezoek bij HKC. Al snel was er een duidelijk verschil. HKC was de betere ploeg en wist 15x te scoren. Triade E1 kon er 4 doelpunten tegenover zetten.

Triade D1 hoefde ook niet ver te rijden. Het Sleeuwijkse SKV was de tegenstander. Het team was enthousiast en had er erg veel zin in. De start was goed, Triade had geen moeite met SKV. Al snel stond er een 6-0 voorsprong op het scorebord. Helaas werden de vele kansen niet afgemaakt en werd het spel toch wat rommeliger. Al met al een mooie overwinning: 1-11.

Triade C2 mocht zaterdag naar Rotterdam om het op te nemen tegen de Sperwers. In het begin leek het gelijk op te gaan, maar de Sperwers waren toch een maatje te groot voor Triade. Eindstand: 7-1.
Triade C1 nam het zaterdag op tegen ACKC C2. Waar in de vorige wedstrijden de aanvallen goed liepen, had de C het tegen ACKC moeilijker. Veel plaatsfouten en eenschotsaanvallen zorgden ervoor dat de doelpunten schaars waren tot aan de rust (1-3). Na de rust begon de C1 veel scherper en vielen de goals gelukkig wel in Almkerk. Eindstand: 1-9.

Het laatste team die een uitwedstrijd had was Triade B. Zij gingen op bezoek bij HKC. Druk zoekend naar hun vorm en de punten begon de B aan hun wedstrijd. Helaas stonden ze na het laatste fluitsignaal alsnog met lege handen. De thuisploeg was met 11-5 te sterk

Triade A2 had een thuiswedstrijd tegen Kinderdijk A3. De wedstrijd begon en het aanvallen verliep moeizaam. De verdediging hield wel lang stand. Toch zwakte dat ook af. Triade kon niets meer inbrengen en verloor de partij met 2-11.
Triade A1 draait erg goed dit seizoen. Met bijna 20 doelpunten gemiddeld per wedstrijd ging het publiek er goed voor zitten. Dit keer was PKC A6 de klos. Zij kregen 22 doelpunten om de oren en wisten er zelf maar 3 te maken. We zijn benieuwd of de A1 deze vorm kan behouden?

Triade 4 tegen Scheldevogels. Triade was eerst zoekend, maar kon net voor rust gelijk maken (3-3). Na de thee lieten ze zich verrassen door de slimmigheid van Scheldevogels en liepen zij snel uit naar 3-6. Triade zette de aanvallen op, maar kwamen niet meer tot scoren. Eindstand 3-7.

Triade 3 mocht aan het einde van de zonnige ochtend hun 3e wedstrijd spelen. Deetos kwam op bezoek en het werd een wedstrijd waar de teams aan elkaar gewaagd waren. Aanvallen van circa 2 a 3 minuten waren niet uitzonderlijk bij beide teams.  Triade pakte in de tweede helft de voorsprong. Deetos had alle moeite om bij te blijven en de coach zelf wilde daar in het veld wat aan doen door in te vallen. Maar Triade zette de wedstrijd op slot met 2 punten verschil en kon het rustig en gecontroleerd uitspelen. Eindstand; 9-8.

Triade 2 nam het op tegen het Hardinxveldse HKC. Qua leeftijd was het een ouder team. Dit betekende dat het tweede een wedstrijd stond te wachten van hard werken en slim spelen. Beide teams kwamen traag op gang en lange tijd stond het 4-2.  Triade kon deze voorsprong nog voor rust uit te bouwen naar 6-2. Na de rust ging Triade door en werd het verschil echt gemaakt. De tegenstanders waren op en het 2e liep uit naar een ruime 15-5 overwinning.

Triade 1 wint zeer moeizaam van Aurora 1 met 10-9. De uitploeg uit Haarlem, die net voor tijd het veld op kwam zetten evenals de scheidsrechter, kon zich goed vastbijten in de ploeg van Sven Kamphuis. Slordig en onzorgvuldig korfbal nekte de thuisploeg bij vlagen, maar gelukkig kon er wel met een voorsprong de rust in gegaan. De tweede helft was niet veel beter. Vele kansen waren nodig om de dure doelpunten te maken, daar waar Aurora steeds dichterbij  kwam. Met een diepe zucht van opluchting floot de scheidsrechter af en kunnen er weer 2 punten bij geschreven worden.