7 uit 10 in uitweekend Triade!

By 11 februari 2018 februari 13th, 2018 Nieuws

Waar ze onder de rivieren helemaal plat lagen ivm de carnaval, mocht Triade zich afgelopen zaterdag opmaken voor weer een mooie competitieronde. 10 ploegen kwamen in actie en mochten de hele regio en daarbuiten doorrijden. Een magere 7 punten werden uiteindelijk meegenomen. Triade B en Triade 3 begonnen deze ronde als koploper. Ook de andere teams doen hun best om nog te stijgen of in ieder geval hun plaats te behouden in de competitie. Benieuwd of dit gelukt is?

De F-jes hebben het super goed gedaan. Tegen PKC mochten ze in hun wedstrijd opnieuw proberen om te winnen. Ze hebben goed samen gespeeld, naar de vrije man gezocht en heel erg veel balken onderschept. Daardoor kon PKC niet scoren en de F wel liefst 12x!!

De E ging zaterdagmorgen op weg naar Ridderkerk. De eerste 10 minuten hebben ze goed verdedigend gespeeld (1-1). Er werd goed samen gespeeld en er werd echt gevochten voor de bal. Ruststand 2-2. Daarna nam KCR een voorsprong en 10 minuten voor tijd stond Triade met 4-2 achter. Het werd alles of niets met schieten wat ze schieten konden. Dit resulteerde in een bizarre ontknoping en een 5-4 winst voor Triade!

De eerste 12,5 minuten van Triade D2 ging erg goed. Na een 1-1 tussenstand liep Oranje-Zwart uit naar 5-1 bij rust. De tegenstander bleef de bovenliggende partij. Toch is er goed verdedigd en leuke aanvallen opgezet. De wedstrijd eindigde in een 8-2 nederlaag.

Zaterdag ging Triade D1 op weg naar Papendrecht. Daar moesten ze spelen tegen PKC/SWK- groep D5. De wedstrijd die ze thuis tegen PKC hadden gespeeld was spannend. Vermoedelijk zou dat het opnieuw gaan worden, maar PKC kon al snel uitlopen tot een stand van 5-1. In de tweede helft was de inzet en de energie van de meiden verdwenen. Er werd nog geprobeerd om te scoren maar PKC was simpelweg beter aan het korfballen. Eindstand 16-2.

Triade C2 nam het in een echte streekderby op tegen het toch onbekende Het Bosch. In de sporthal van Meerkerk werd het een spannende wedstrijd. Er had meer in gezeten, maar onze C2 moest genoegen nemen met een 3-2 nederlaag.

De B ging op bezoek bij GKV. In de eerste 15 min scoorde ze mooie doelpunten en liepen Triade uit. Bij rust nog maar 1 punt voor. Aanvallend was er weinig dreiging, met het baltempo wat te laag lag. En werden we “gedwongen” om van ver te schieten. Na de rust liep GKV al snel uit. Het laatste gedeelte van de wedstrijd kwam Triade weer meer in hun spel. Maar dit was te laat (11-7).

Triade 4 reisde naar Mijnsheerenland, richting een onbekende tegenstander Oranje-Zwart. De eerste helft was het zoeken naar de doelpunten en het liep gelijk op tot een 4-4 ruststand. De tweede helft liep een stuk beter en werd er goed gekorfbald met mooie acties en kansen. De afronding was alleen niet zorgvuldig genoeg. Triade 4 was uiteindelijk blij om in een gelijkwaardige en sportieve wedstrijd op de valreep de 7-7 te maken.

Triade 3 mocht om 20.45 uur aantreden tegen nummer 2 in de competitie Albatros. De voorsprong van Triade in de competitie was na de nederlaag van vorige week nog maar 2 punten. Triade 3 begon slap en was niet scherp in afronding en verloor vaak de strijd om de 2e bal. De ploeg uit Zwijndrecht strafte dat genadeloos af en kon gaan rusten met een 10-6 voorsprong. Na tactische wissels in de 2e helft werden de schutters van de tegenpartij aan banden gelegd, aanvallend het juiste eindstation gevonden en vooral veel meer strijd geleverd. Triade kwam terug en nam de voorsprong die het niet meer uit handen gaf (15-13).

Triade 2 ging zaterdag op pad richting het Schiedamse Nexus. Het idee was de punten mee naar huis te nemen daar deze tegenstander maar 1 punt boven het 2e stond. Gedurende de wedstrijd werd wederom het scorend vermogen pijnlijk blootgelegd. Nexus had hier minder moeite mee en zo werd kwam Triade 2 van de koude kermis thuis met een 20-8 nederlaag.

Triade 1 dat op bezoek mocht bij gedeeld koploper Furore kon niet voor een stunt zorgen. De groen witten, waar Diana Kant nog steeds herstellende is van een blessure en met de afwezige Corline Blom, kwam met A junior Marloes de Zeeuw in de basis sterk uit de startblokken. Om de derde plek te behouden moeten er punten gesnoept worden en dat was in het eerste kwartier duidelijk te zien. Met een 2-6 nam Triade brutaal de leiding. Maar na een mindere fase, slordig balverlies en sterk reboundende heren aan de kant van Furore liep Triade weer achter de feiten aan en werd er gerust met een teleurstellende 13-8 achterstand. Dat de rust even nodig was, was duidelijk te zien in het eerste deel van de tweede helft. De hoofdmacht was weer fel en ging op jacht naar doelpunten. Furore was het even kwijt en dat zorgen ervoor dat Triade kon naderen tot één punt verschil 17-16. Helaas was het niet genoeg om er overheen te gaan. Furore zette sterk druk bij het uitverdedigen en daar waar bij Triade de tank leeg was konden zij makkelijk uitlopen naar 22-17.