6e speelronde zaalcompetitie ’17-’18

By 15 december 2017 Nieuws

Na al het witte landschap, is het weer langzaam verandert in de “normale” kleuren. Helaas voor de kinderen is de tijd van lekker met de slee in de sneeuw lopen voorbij. Dat geldt ook voor de jeugd van Triade. Zij hebben net als de senioren weer hun wedstrijden, dit keer zelfs op de vrijdagavond en zaterdag. Lees verder waar de wedstrijden gespeeld gaan worden.

De vrijdagavond is de wedstrijdavond voor Triade 3 en 4. Het vierde speelt om 20.10u tegen Merwede/Multiplaat, gevolgd door Triade 3 om 21.20u. Het ritme van het vierde is even weg, hun partij van afgelopen zaterdag ging niet door. Maar mogelijk geeft dat voldoende kracht om het de bezoekers moeilijk te maken. Het derde had wel een wedstrijd om te spelen, alleen zij lieten soms wat steekjes vallen waardoor hun tegenstander toen wel dichtbij mocht komen. Laten zij dit keer Merwede ook zo dichtbij komen of weten zij direct het verschil te maken?
Dan door naar de zaterdag. Dit keer wordt er niet heel vroeg begonnen, om 10.00u Merwede/Multiplaat E5 – Triade E1. Triade E pakte hun eerste overwinning met deze in het achterhoofd, kunnen zij er weer tegen aan, ook in Sliedrecht.
6 tegen 1, dat was ook de eerste overwinning voor Triade F. Dit keer spelen zij tegen Movado F in Dordrecht om 10.00u. Op papier lijken er kansen te zijn voor winst, want de thuisploeg wist nog niet eerder te winnen.
Zij hadden afgelopen speelronde geen wedstrijd, nu wel tegen ADO C2. Triade C1 speelt om 10.30u. Weten zij direct scherp te beginnen en niet af te wachten, dan zijn er mogelijkheden.
Om 11.00u IJsselvogels D3 tegen Triade D2. De D2 van Triade is op zoek naar hun eerste punten in deze competitie.
In Dordrecht begint om 12.30u Sporting Delta D4 – Triade D1. Voor beide ploegen met een gelijk aantal wedstrijden gewonnen als verloren, geldt dat er punten nodig zijn om de koploper bij te blijven. Nu spelen de nummers 2 en drie tegen elkaar, wie laat de bal de meeste keren door de korf gaan?
Dan in Papendrecht. 14.05u PKC/SWKGroep C5 – Triade C2. Om het doelsaldo weer een beetje op peil te brengen zijn er voor de C2 van Triade doelpunten nodig. En kunnen zij voorkomen door goed te verdedigen dat de Papendrechters veel gaan scoren?
De nummers vijf en zes spelen tegen elkaar, dus er zouden kansen moeten zijn. Om 14.40u ADO 5 tegen Triade 5 in ‘s-Gravendeel. Ze waren dichtbij met een gelijkspel, het vijfde, maar de eerste punten mogen nog komen. Gaan ze die dit mee terug nemen naar Nieuwpoort?
De koploper tegen de nummer laatst. Merwede/Multiplaat B3 – Triade B1, zij beginnen om 16.00u. Maar bij deze wedstrijden zijn er altijd valkuilen. Het lijkt zo makkelijk op papier, in werkelijkheid zal nog steeds de bal door de korf mogen. Gaat de B van Triade dit lukken?
Dan gaan we al naar het begin van de avond. Om 17.15u IJsselvogels 4 – Triade 2 in Moordrecht. Aan het doelsaldo valt niet veel af te lezen, beide ploegen hebben +4.
Ook in Papendrecht speelt om 18.35u PKC/SWKGroep A5 tegen Triade A1. Het seizoen is voor de A van Triade nog niet helemaal goed begonnen, zij wisten nog geen punten te pakken. Maar daar kan verandering in komen. Wat zal de tactiek worden om het de Papendrechters zo lastig mogelijk te maken of gaat de A van PKC daar een stokje voor steken?
De laatste twee wedstrijden vallen de scores net richting de tegenstanders voor Triade 1. En vooral de laatste paar minuten zijn daarin cruciaal. Weet het eerste van Triade het dit keer te voorkomen? Zij spelen om 20.40u DKV Victoria 1 – Triade 1 in Diemen.

Iedereen weer veel plezier langs de lijn als in het veld!