6e speelronde voorjaar competitie ’15

By 15 mei 2015 Nieuws

Na een geslaagd Schutterstoernooi, staat er voor de korfballers van Triade weer een heel programma te wachten. Waarbij er bij de wedstrijd van Triade 1 afscheid wordt genomen van Yvonne en Gertjan. Via deze weg alvast hartelijk bedankt voor jullie enorme inzet tijdens de afgelopen jaren!

Triade D1 en D2 gaan op pad, naar Gorinchem en Sliedrecht. Tegen GKV D neemt de D1 het op, zij starten met invalcoaches om 11.00u. Merwede D staat bovenaan in de kleine poule van de D2. Twee uur eerder spelen zij op het kunstgras van Merwede.
Met een redelijke reis voor de boeg, gaan Triade B, 4 en 3 op stap. ELKV, uit Etten Leur is een naam wat niet veel gehoord wordt bij ons in de regio, maar de B gaat ermee kennis maken. Het verschil is maar één puntje in de poule. Triade 4 speelt nog twee partijen en wel tegen dezelfde vereniging, Olympia uit Spijkenisse. Maar het vierde heeft zeker een doel om hun koppositie vast te houden in hun poule. Want er kan nog een kampioenschap worden uitgesleept. In Sleeuwijk wacht SKV op Triade 3. In deze regiokraker kan het altijd alle kanten op gaan, dat is wel gebleken tijdens de vorige edities. Het derde zal er alles aan doen om met de twee punten weer huiswaarts te keren.
Op het kunstgras in Nieuwpoort, komen er vier Triade teams het veld op. In de vroege ochtend mag Triade F1 zich gaan klaar maken voor de tegenstander PKC/SWK groep F. Ook voor de F1 zijn er kansen om aan het eind van dit seizoen de beker te mogen vast houden, maar dat betekend natuurlijk wel…
Rond het middaguur gaat de koploper, Triade A, het opnemen tegen Eureka. Er zijn nog voor vier andere ploegen kansen om op een eerste plaats te eindigen. Triade A is dus gewaarschuwd.
Zou het thuisvoordeel weer eens gaan werken? Triade 2 zou het kunnen gebruiken, in het buitenseizoen, waar het meestal net niet wil lukken, zou een opsteker niet verkeerd zijn. Tegen ACKC gaan zij het opnemen, rond 13.50u.
Met nog zicht op een promotiewedstrijd, gaat Triade 1 het opnieuw laten zien dat zij goed kunnen mee komen in de derde klasse. Met vertrekkend coach Yvonne, zal het team er alles aan gaan doen om Klimop van de punten af te houden. Even kijken naar de statistieken: vorige ontmoeting: 13 – 15. Verschil in punten in voordeel van Triade: 3. Doelsaldo: Triade +20, Klimop -5. Om 15.30u gaat deze wedstrijd van start en komt allen om ze aan te moedigen én om aanwezig te zijn bij het moment dat Yvonne en Gertjan afscheid nemen.

Iedereen veel speel- en kijkplezier toegewenst!