6e speelronde najaar veldcompetitie ’15

By 2 oktober 2015 Nieuws

Afgelopen woensdag 30 september het school korfbaltoernooi van Kv Triade. In totaal deden er 19 teams mee, dat waren 156 kinderen. Een uitgebreider verslag volgt nog. Het aantal leden dat gaat korfballen a.s. zaterdag zal de 156 niet gaan halen, maar deze zaterdag gaan wel alle 11 de Triade teams op zoek naar hun twee punten. Lees verder waar en hoe laat.

Dit keer de wedstrijden zowel uit als thuis door elkaar heen genoemd. We beginnen bij de Triade E teams.
Triade E1 speelt om 9.00u in Hardinxveld Giessendam tegen Vriendenschaar E.
Triade E2 speelt thuis om 10.15u tegen Oranje Wit E. Voor beide E ploegen is het sprokkelen naar de doelpunten. Dit gaat de E1 iets makkelijker af als de E2. Dit heeft o.a. te maken met het niveau in de poule. Maar beide teams hebben weer goed hun best gedaan tijdens de trainingen, dit gaat hopelijk positief uit pakken voor ze.
De D2 gaat het thuis opnemen om 11.25u tegen Albatros D. De D1 gaat ook spelen tegen Albatros alleen dan in Zwijndrecht om 11.15u. Voor de D ploegen van Triade, geldt zoals voor elke sport dat je wilt winnen. Bij korfbal is dan wel belangrijk dat de bal door de korf gaat. Dat is soms nog wel eens lastig.
ACKC C komt naar Nieuwpoort om te spelen tegen Triade C om 12.30u. De C van Triade staat er prima voor, natuurlijk is een overwinning tegen ACKC nodig om hun eerste positie in de poule vast te kunnen houden.
12.30u de speeltijd van GKV/Economics B tegen Triade B. Een gedeelde eerste plek voor Triade B. En ook voor hen geldt hetzelfde als voor de C. Winst!
In Schiedam, bij Nexus A gaat Triade A spelen voor de punten om 11.00u. Beide ploegen vier partijen gespeeld inmiddels. Triade A staat, op dit moment, hoger in de poule.
Dan mag Triade 3 gaan korfballen en wel tegen KCR in Ridderkerk om 16.30u. Het ritme voor het derde is ver te zoeken, maar zij zullen gemotiveerd zijn om die twee punten mee te nemen naar Nieuwpoort/Langerak.
Als laatste hebben we nog drie thuiswedstrijden. Te beginnen bij Triade 4. Uit Zevenbergen komt met dezelfde naam de ploeg naar Nieuwpoort, zij spelen om 13.45u tegen elkaar.
Bij Triade 2 wil het tijdens de afgelopen wedstrijden telkens net niet lukken om de winst naar zich toe te trekken. Er is opnieuw een kans tegen WION uit Rotterdam. Beide ploegen staan onderaan in hun poule. Zouden er dan kansen zijn voor Triade 2? Zij spelen om 17.00u.
In de poule bij Triade 1 zien we dat KVK hun tegenstander om 15.30u, maar één plaatsje hoger staat als Triade 1. De kansen zijn er voor het tweede, maar dit zou ook wel eens de eerste twee punten voor Triade 1 kunnen worden?

Iedereen veel speel- en kijkplezier toegewenst!