6e speelronde najaar competitie ’18

By 12 oktober 2018 Nieuws

Wat een zaterdagen! Vorige week een spannende dag met drie kampioenen, daarna de playbackshow met bijna 20 acts, waar de winst ging bij de jeugd naar de E1 en bij de senioren naar de dames van Triade 4. A.s. zaterdag staan er 11 wedstrijden op het programma, de D1 heeft een “vrije dag”. Voor Triade E1 en het vierde kan er nog een kampioenschap in zitten, hoe dat precies zit en waar en hoe laat de andere partijen gespeeld worden, lees dan verder!

Gelijk al vroeg in de ochtend, staat er een spannende partij op program. Want de E1 speelt tegen Conventus E1 om 9.00u, tijdens de vorige ontmoeting werd het vier doelpunten verschil in het voordeel van Triade E1. Uiteraard moet er gewonnen worden, dan is het afwachten wat de nummer een doet in hun poule, Oranje Wit E. Als zij verliezen is Triade E1 samen met de Dordtenaren kampioen, maar de kans is niet heel groot dat dit gaat gebeuren, maar je weet nooit!
Ook om 09:00u Triade F1 tegen Merwede/Multiplaat F2. En daar was de eerste winst van dit seizoen voor de F van Triade. Kunnen zij nogmaals stunten tegen de ploeg uit Sliedrecht?
De uitslagen in de poule van de C2 zijn wel bijzonder te noemen, want iedereen weet van iedereen te winnen. Dat geldt ook voor de C2 van Triade, want ook zij wisten dit een keer voor elkaar te krijgen. Gaat dat hen ook lukken in de deze partij: om 10:00u Triade C2 tegen Merwede/Multiplaat C5.
De kampioen tegen de nummer twee. Om 11:00u Triade B1 – Kinderdijk B2. Tja, wat valt er te zeggen, ze begonnen dit seizoen wat nerveus, maar lieten zien dat ze goed konden scoren. Alleen in Sliedrecht werd het ongemeen spannend. Zij gaan zich opmaken voor de laatste partij van dit buitenseizoen in ’18 en uiteraard zal er alles aangedaan worden om de punten in eigen huis te houden!
Voor de A van Triade is het nog niet het seizoen waar zij opgehoopt hadden. Zij wisten nog maar een punt te pakken en wel tegen de bezoekers van a.s. zaterdag. Kunnen zij nogmaals de punten pakken? Om 12:15u Triade A1 tegen Albatros A2.
In de poule van Triade 4 zijn er nog een aantal opties. Belangrijk voor het vierde van Triade dat weten te winnen, zij kunnen nog vier punten pakken. De nummer twee, nog maar twee en komt dan op zeven punten. Als Triade 4 weet de winnen, dan komen zij al op acht punten en is het kampioenschap veilig gesteld. Zij spelen om 14:00u Triade 4 tegen Olympia (S) 5.
Na een mooie, maar vooral spannende wedstrijd wist Triade 1 helaas geen punten te pakken tegen de koploper vorige week. Zaterdag spelen zij om 15:30u tegen NIO 1. De nummers drie t/m zeven staan heel dichtbij elkaar in deze poule. Dus er gaat ongetwijfeld nog wat van plekken gewisseld worden na zaterdag. Hopelijk dan ook in het voordeel van het eerste van Triade!
Als laatste thuiswedstrijd begint om 17:00u Triade 2 tegen OZC 3. Gezien de uitslagen van beide ploegen kan het nog wel eens een partij worden die gelijk zal opgaan óf kan een team direct al een voorsprong pakken?

Dan kijken we naar de drie uitwedstrijden:
De nummer één, Triade E2 en de nummer twee, PKC/SWKGroep E10 spelen tegen elkaar in Papendrecht om 11.00u. Er voor de kampioen van Triade niets meer mis gaan, maar dit seizoen afsluiten als ongeslagen kampioen zou wel erg mooi zijn. Gaat dit hen ook lukken?
Ook voor de C1 geldt dat zij het seizoen mooi kunnen afsluiten, als ongeslagen kampioen. Zij reizen af naar Sleeuwijk waar ze spelen om 11:50u tegen SKV C1. Ook in deze poule staat de thuisploeg op de tweede plaats, maar in de ranking kan niets meer wijzigen voor deze twee teams.
Dan de wedstrijd die start om 14:00u ’t Capproen 2 tegen Triade 3 in Hellevoetsluis. Er zijn nog zes punten te verdienen voor het derde van Triade, want zij spelen nog drie wedstrijden. Inmiddels staan zij op een vierde plaats. Hun tegenstander staat een plekje hoger. Gaat het Triade 3 lukken om een plaatsje omhoog te klimmen?

Iedereen weer succes zowel in het veld als langs de lijn!