Triade en hun uitwedstrijden!

By 4 december 2017 Nieuws

Afgelopen zaterdag mochten de meeste ploegen weer aan de bak. Er kon redelijk in ‘de buurt’ gekorfbald worden. Alleen de A en het 1e mochten meer kilometers maken en reisde af naar respectievelijk Oud-Beyerland en Uitgeest. Over het algemeen werd het een troostelijke dag met her en der wat uitzonderingen. Misschien dat als de Sint het land uit is, we de punten weer kunnen pakken. Benieuwd wie deze ronde dat al deden? Lees dan snel verder!

De kids van Triade F gingen naar Gorinchem om hun wedstrijd te spelen tegen GKV F. Beelden van deze wedstrijd kunt u terug zien op onze Facebookpagina. Het doel van de wedstrijd was om 1 doelpunt te maken en dit werden er zelfs 2. De thuisploeg wonnen de wedstrijd met 8-2, maar Triade mag komende woensdag opnieuw proberen te scoren in de inhaalwedstrijd tegen DVS’69.

De E ging op pad naar het Brabantse Giessen om het daar op te nemen tegen ACKC. Met 1 speler ziek thuis in bed en een andere speler die onderweg ziek werd moesten de overige 4 E-tjes een hele wedstrijd spelen. 40 min lang hebben ze geknokt, maar helaas met 10-4 verloren. Er zit qua doelpunten maken een stijgende lijn in, we zijn benieuwd hoe dat volgende week gaat.

De D2 heeft het in hun poule nog erg lastig. Dit keer lukte het ook niet tegen PKC, er werd verloren met 5-1. Maar kop op…… het seizoen is nog lang!
Een paar kilometer verderop mocht Triade D1 het opnemen tegen Kinderdijk. Ze begonnen de wedstrijd en scoorde al snel een doelpunt, daarna werd het heel erg spannend en werd het een gelijk opgaande wedstrijd. Door het harde werken van de speelsters werd de voorsprong en de overwinning toch gepakt: 3-5!

We blijven een beetje in de buurt waar in Hardinxveld Triade C2 het opname tegen Vriendenschaar. Wat bleek een maatje te groot, want de tegenstanders waren duidelijk sterker. En als dan de kansen die er vooral in de 2e helft kwamen niet in gaan, blijf je echt met lege handen over (12-0).

Triade C1 speelde tegen Oranje-Wit. Na wat getob met de paal gingen ze los. De eerste helft had Triade moeite om goede kansen te creëren. Wat resulteerde in een 4-1 achterstand. De 2e helft ging het een stuk beter en kwamen de kansen er wel….. maar wat een pech….. ze gingen er net niet in. Eindstand: 5-2

De B onder leiding van invalcoach Bertina vertrok richting Oud-Beijerland. Korbatjo op het veld nog te sterk voor Triade, blijkt in de zaal een te kloppen ploeg te zijn. Al snel stond Triade 0-4 voor, maar Korbatjo stond bij rust alweer gelijk. In een spannende 2e helft liep de B uit en stond er 9-11 op het scorebord. Met 2 punten op zak terug naar de Poort!

Bij de A dit keer een verslag van insiders, die we ongecensureerd op deze pagina vermelden:
“Vandaag, moesten we (Triade A1) op deze mistdag naar Sleeuwijk. Bijna iedereen was op tijd, waardoor we lekker  vlot aan de reis naar Sleeuwijk konden beginnen. Echter moesten we naar Giessen want…. daar staat de hal van de Sleeuwijkse korfbalvereniging. We gingen daar met vier auto’s heen. Dat verliep heel vlot,en strak gecoördineerd. Tot nu toe ging het foutloos. Tijdens het verwisselen van de tenues, kon de delegatie van Triade A1 op de eerste fout betrapt worden. Dit was geen groot debacle want de technische staf kon zijn voetledens afstaan. We konden direct van start met de conditionele voorbereiding en het opwarmen van de spieren. Na deze fenomenale voorbereiding konden de tactische bespreking worden voortgezet. Vol verwachting klopt ons hart, wie niet speelt en wie er start. Na deze tactische verwoording van ons aanvalsspel konden we verdergaan met het rekken en strekken van de spieren ten behoeve van de korfbalsport. De arbitrage floot de wedstrijd in en na een uur inspanning stond er een 11-8 stand op het bord. Doei!”

Triade 5 heeft de goede lijn van vorige week niet door kunnen zetten en staan weer met beide voeten op de grond. Tegen Vriendenschaar kwamen ze niet aan bod en gingen huiswaarts met 16-7 klop.

Triade 3 kreeg een pittige pot tegen Kinderdijk te verduren, die ze zich vooral zelf aanrekenen. Na het initiatief en de voorsprong voor Triade, kwam na de pauze de thuisploeg in Alblasserdam terug en zelfs op voorsprong. Toch bleef Triade 3 het hoofd koel houden en wisten voor het laatste fluitsignaal een 17-19 overwinning veilig te stellen.

Triade 2 nam het op tegen HKC. Opnieuw een voorsprong en een gelijk opgaande strijd. Bij rust toch een achterstand, maar Triade 2 heeft laten zien dat ze vanuit alle hoeken terug kunnen komen. Het werd nog even spannen, maar toen HKC de voorsprong weer uitbreidde, was het verzet gebroken. Zo liep Triade 2 tegen hun eerste nederlaag van dit seizoen op (16-10).

Triade speelde zaterdag in het verre Uitgeest tegen Stormvogels. De 1e helft wist Triade een voorsprong te pakken en uit te lopen naar 8-10. Direct na rust bouwde Triade de voorsprong verder uit naar 8-12. Dit had rust moeten bieden, maar Triade raakte  de draad kwijt. De 16-17 voorsprong werd nog gepakt, maar Stormvogels boog het in de laatste minuten om. In de allerlaatste seconde scoorde Stormvogels zelfs het winnende doelpunten (18-17).