Een natte zaterdag korfbal!

By 18 september 2017 Nieuws

Het was na een stormachtige week niet te voorkomen; een natte zaterdag. Rondom het weer hebben we het niet voor het zeggen, maar in een wedstrijd des te meer. Heeft dan ook elke ploeg de wedstrijd naar hun hand kunnen zetten? 10 teams van Triade kwamen in actie, lees snel verder om te weten hoe het ze vergaan is!

De E1 reisde in de regen af naar Gorinchem. Gelukkig was het toen ze begonnen zo goed als droog. Vol pit begonnen ze aan de wedstrijd, maar helaas wilde de kansen niet komen. Na 2x 10 minuten stonden ze 3-0 achter. Niks aan de hand, onze E zou de wedstrijd nog kunnen kantelen. Helaas gingen de kansen er niet in en steeg de score van GKV. Triade scoorde er nog 1 en zo werd de eindstand 10-1.

De D1 moest het wederom in de regen opnemen tegen Merwede. Met 0-1 gingen ze de rust in en dit is de hele wedstrijd zo gebleven. De aanval van de D1 werd niet afgerond, maar de verdediging  zat wel goed dicht. Volgende zal in Sliedrecht revanche genomen worden.

Triade D2 speelde zaterdag thuis tegen Conventus. Triade moest even wennen aan de tegenstand die ze kregen. Al snel herpakte ze zichzelf en met een prachtige uitslag van 4-1 zijn de punten weer binnen. Tot nu toe nog ongeslagen!

Het was een mooi weekend voor Triade C. De C1 won thuis van Vriendenschaar met overtuigende cijfers: 8-0.
Triade C2 nam het uit op tegen Oranje Wit in Dordrecht. De kinderen hadden er erg veel zin in ondanks de regen. Triade ging sterk van start en ze creëerde veel kansen, maar de doelpunten vielen helaas niet makkelijk. Uiteindelijk werd er dan toch gescoord wat tevens de ruststand werd. De tweede helft begonnen ze weer heel fel en liepen snel uit naar 0-3. Verdedigend werden veel ballen onderschept en verdedigend werd het goed dichtgehouden. De eerste punten zijn binnen.

Triade A heeft met 15-11 op eigen bodem gewonnen. Conventus was niet opgewassen tegen het spel van de spelers in het groen wit en ze kregen dan ook in rappe tijd allerlei doelpunten tegen. In de rust stond het 12-6 en dat werd doorgezet naar een 15-11 eindstand.

Triade 4 nam het ook op GKV; in de 1e helft kwamen ze met 1-2 voor. Bij de rust werd dat jammerlijk gecorrigeerd naar 5-2. Ondanks de goede basis aanvallen en de vele schoten, bleven de doelpunten uit. Bij GKV ging het soepeler en zij liepen in deel II uit naar 18-7.

Triade 3 speelde tegen SKV. Gelukkig was het onder de rivieren droog en konden ze een droge wedstrijd spelen. Zowel Triade als SKV maakte het elkaar moeilijk, het 3e creëerde mooie kansen en speelde prima. Het liep gelijk op tot een 4-4 ruststand. De tweede helft was net zo spannend. SKV kwam los met 2 punten, maar Triade kwam gelijk terug. Het bleef tot de laatste minuut een leuke en spannende wedstrijd. Helaas trok SKV met 11-10 net aan het langste eind, maar komende zaterdag kan er al revanche genomen worden.

Triade 2 was afgereisd naar Hardinxveld om tegen vriendenschaar te spelen. In het begin van de wedstrijd ging het gelijk op. Maar opnieuw gingen ze slordig om met de velen kansen. Ruststand: 4-2. Na de rust werd er scherp begonnen met een aantal doelpunten achter elkaar. Uiteindelijk was dit niet genoeg. Eindstand: 12-8.

Triade 1 trof na een korte rit, een oude bekende, SKV in Sleeuwijk. Na een snelle 0-2 voorsprong van Triade bleef SKV op gelijke hoogte. Ze kwamen terug naar 2-2 en Triade pakte weer de voorsprong naar 4-2, SKV kwam weer terug en dat ging tot vlak voor rust steeds zo door. Vanaf de 9-9 was de fitte selectie Triade er klaar mee en maakte de voorsprong op het kleine kunstgrasveld groter en groter naar een uiteindelijke klinkende 18-27 overwinning!